Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BEST Team DK i Tarifa Video

  • coffer

    Medlem
    19 april, 2006 vid 18:12

    Schysst….
    Hoppas jag får min 12a snart!

    Om den håller vad den lovar e d ju grymt!

  • fifi

    Medlem
    19 april, 2006 vid 23:29

    den inverterar den med…

  • pjoter

    Medlem
    20 april, 2006 vid 07:54

    varföär inverterar alla bowkites hela tiden så fort man inte ser dom?

    i sälen flög claes å nån mer på cabrinha switchblade å crossbow i byig 2-6m/s å jag såg inte att dom inverterade en enda gång.

  • larssa

    Medlem
    20 april, 2006 vid 07:55

    Shysst film =)

  • asger_g

    Medlem
    20 april, 2006 vid 08:30
    pjoter wrote:
    varföär inverterar alla bowkites hela tiden så fort man inte ser dom?

    i sälen flög claes å nån mer på cabrinha switchblade å crossbow i byig 2-6m/s å jag såg inte att dom inverterade en enda gång.

    Nu har jeg stået med Waroo’en en del tid efterhånden. Jeg har aldrig fået Waroo’en til at inverterar, hvis inverterar betyder “inverts” oversat til svensk.

    Alla BEST kitesne skal bare pumpes “rock hard up”. Kunne være derfor jeg ikke har set det ske. Jeg har i hvert fald aldrig fået Waroo’en til at det.

    Dem der har bestilt Waroo’en kan virkelig glæde sig til denne kite. Den er absolut en drømmekite på alla områder.

    Asger G

  • dalen

    Medlem
    20 april, 2006 vid 10:30

    Orkar man inte pumpa så kan man ju börja vindsurfa eller något annat
    manligt….där det är lite bommtryck….
    EH BOW funkar!!! Tredje dagen på vattnet nu och kiten
    flyger fint.

  • luuddee

    Medlem
    20 april, 2006 vid 12:42

    testade waroon av nån som hade den här i cabarete förra veckan lyckades få den att invertera vid en vågsväng där jag svängde runt kiten snabbt så att den körde genom hela vindfönstret medans jag åkte mycket downwind på vågen. sjukt jobbig simning tillbaka. kiten var dock itne stenhårt pumpad gillade faktiskt den ganska bra annars de enda ja inte gillade riktigt va stopperbollen som lossnade ett par gånger så att jag fick stanna o sätta tillbaka den. pjott.. när man ser cabrinhorna vända sig ut och in här e det färmst vid vågridning när det händer samma som jag berätta hände med waroon och när det är elver ute med den som lyckas dra den genom hela vindfönstret och samtidigt ge den depower. de mer avancerade åkarna räkar inte ut för detta när de itne rider vågor för de drar itne den genom vindfönstret med fulldepower så ofta. utan har full kraft när de gör sina kiteloops mm.. verkar också som om switchbladen är bättre än crossbowen på det där med inverteringar. hoppas ni blev klokare av mitt svar

  • asger_g

    Medlem
    21 april, 2006 vid 22:31
    Luuddee wrote:
    testade waroon av nån som hade den här i cabarete förra veckan lyckades få den att invertera vid en vågsväng där jag svängde runt kiten snabbt så att den körde genom hela vindfönstret medans jag åkte mycket downwind på vågen. sjukt jobbig simning tillbaka. kiten var dock itne stenhårt pumpad gillade faktiskt den ganska bra annars de enda ja inte gillade riktigt va stopperbollen som lossnade ett par gånger så att jag fick stanna o sätta tillbaka den. pjott.. när man ser cabrinhorna vända sig ut och in här e det färmst vid vågridning när det händer samma som jag berätta hände med waroon och när det är elver ute med den som lyckas dra den genom hela vindfönstret och samtidigt ge den depower. de mer avancerade åkarna räkar inte ut för detta när de itne rider vågor för de drar itne den genom vindfönstret med fulldepower så ofta. utan har full kraft när de gör sina kiteloops mm.. verkar också som om switchbladen är bättre än crossbowen på det där med inverteringar. hoppas ni blev klokare av mitt svar

    Er ret sikker på at jeg har stået mere med Waroo en dig Ludde og jeg har aldrig fået Waroo’en til at invertera. Det er virkelig et kvalitetstegn hos BEST at man kan pumpe alle modellerne stenhårdt op. Men “rock hard” skal kiten være.

    Asger G

  • luuddee

    Medlem
    21 april, 2006 vid 22:40

    ja det har du alldeles säkert gjort jag ahr bara testat den 2 dagar. första gången gilla jag den bättre än andra. andra gången körde jag en er använd kite medans första gången en hyffsat ny.. andra gången jag testa den ahde njag problemet med stopperballen och inverteringen annars e kiten en bra kite.

  • asger_g

    Medlem
    21 april, 2006 vid 23:17
    Luuddee wrote:
    ja det har du alldeles säkert gjort jag ahr bara testat den 2 dagar. första gången gilla jag den bättre än andra. andra gången körde jag en er använd kite medans första gången en hyffsat ny.. andra gången jag testa den ahde njag problemet med stopperballen och inverteringen annars e kiten en bra kite.

    Der er ingen stopperbold på Waroo baren!! Aner ikke hvilken slags Waroo du har prøvet? Det kan være det har været en proto-type.

    Der kan vist ikke herske tvivl om at BEST har en af de “bridle kite” der har modtaget de bedste anmeldelser rundt om i verden. Så mange mennesker der har prøvet Waroo’en kan ikke tage fejl 😉

    Jeg er selv vildt imponeret over Waroo’en

    Asger G

  • patrikol

    Medlem
    21 april, 2006 vid 23:26
    Asger_G wrote:
    En lille video fra vores tur til Tarifa:

    Waroo’en er suveræn sammen med et bølgeboard:

    http://bestkiteboarding.dk/BEST/BEST_Team_DK_i_Tarifa.wmv

    Asger G
    Tack go video!

  • skotten

    Medlem
    22 april, 2006 vid 00:30

    holy crap, men with their handbags ready to fight!!

  • stebe

    Medlem
    22 april, 2006 vid 08:33
    Asger_G wrote:
    Luuddee wrote:
    ja det har du alldeles säkert gjort jag ahr bara testat den 2 dagar. första gången gilla jag den bättre än andra. andra gången körde jag en er använd kite medans första gången en hyffsat ny.. andra gången jag testa den ahde njag problemet med stopperballen och inverteringen annars e kiten en bra kite.

    Der er ingen stopperbold på Waroo baren!! Aner ikke hvilken slags Waroo du har prøvet? Det kan være det har været en proto-type.

    Der kan vist ikke herske tvivl om at BEST har en af de “bridle kite” der har modtaget de bedste anmeldelser rundt om i verden. Så mange mennesker der har prøvet Waroo’en kan ikke tage fejl 😉

    Jeg er selv vildt imponeret over Waroo’en

    Asger G

    Faan, hur fulla är ni där nere i Cab, ni verkar ju inte ens veta vad det är för kites ni testar ocj sedan sågar på steffo?

  • luuddee

    Medlem
    22 april, 2006 vid 12:59
    Asger_G wrote:
    Luuddee wrote:
    ja det har du alldeles säkert gjort jag ahr bara testat den 2 dagar. första gången gilla jag den bättre än andra. andra gången körde jag en er använd kite medans första gången en hyffsat ny.. andra gången jag testa den ahde njag problemet med stopperballen och inverteringen annars e kiten en bra kite.

    Der er ingen stopperbold på Waroo baren!! Aner ikke hvilken slags Waroo du har prøvet? Det kan være det har været en proto-type.

    Der kan vist ikke herske tvivl om at BEST har en af de “bridle kite” der har modtaget de bedste anmeldelser rundt om i verden. Så mange mennesker der har prøvet Waroo’en kan ikke tage fejl 😉

    Jeg er selv vildt imponeret over Waroo’en

    Asger G
    jag har testat waroon 2 gånger och de waroos jag har sett förutom dessa här vilka är 2 stycken.. så hade de haft en lång depower som gör att kiten trillar ner när man släpper bommen men man kan liksom trycka ner en stopperball för att få bommen att stanna. har ingen aning om det är prototyp bommar eller va faen de är men så e det på dem jag testat och sett här. . är det åtgärdat så e det ju gött för ananrs tyckte jag kiten va bra

  • luuddee

    Medlem
    22 april, 2006 vid 13:00
    stebe wrote:
    Asger_G wrote:
    Luuddee wrote:
    ja det har du alldeles säkert gjort jag ahr bara testat den 2 dagar. första gången gilla jag den bättre än andra. andra gången körde jag en er använd kite medans första gången en hyffsat ny.. andra gången jag testa den ahde njag problemet med stopperballen och inverteringen annars e kiten en bra kite.

    Der er ingen stopperbold på Waroo baren!! Aner ikke hvilken slags Waroo du har prøvet? Det kan være det har været en proto-type.

    Der kan vist ikke herske tvivl om at BEST har en af de “bridle kite” der har modtaget de bedste anmeldelser rundt om i verden. Så mange mennesker der har prøvet Waroo’en kan ikke tage fejl 😉

    Jeg er selv vildt imponeret over Waroo’en

    Asger G

    Faan, hur fulla är ni där nere i Cab, ni verkar ju inte ens veta vad det är för kites ni testar ocj sedan sågar på steffo?
    känns de som om ja sitter o sägar kite?? har ju sagt att ja gillade den men inverteringen och stopperballen. . har de nu ingen stopperball så e det ju bättre har danskarna inte lyckats invertera den e de ju bra .. har väl aldrig sagt att de e en dålig kite.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BEST Team DK i Tarifa Video

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.