Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Beställa från utlandet, storlek modell osv

  • Beställa från utlandet, storlek modell osv

    Publicerad av ovo88 på 27 juli, 2011 vid 00:32

    Eftersom dollarn ligger så lågt nu tänkte jag att det skulle förmodligen löna sig att beställa ett kite paket från utlandet, det ska tilläggas också att jag är en oerhörd nybörjare och inte ens äger en kite utan bara varit på kurs.
    Tänkte om någon har erfarenhet och vet ungefär hur mkt man tjänar på att göra det med tullavgifter och dylikt som kommer till. ev hemsidor där det finns till bra pris.

    http://www.xlkites.com/2011-crossbow-package-p-1260.html
    Hittade detta paket och önskar lite synpunkter på märket och om det är prisvärd.

    Sen en sista fråga, är 185cm och väger 84-92kg under året vad skulle vara den ideala storleken på kiten? 11 eller 13? vanligtvis skulle väll en 12 vara klockrent men det finns inte på just den modellen.
    Tacksam för svar!
    /Gustav

    haze svarade 12 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • danger

    Medlem
    27 juli, 2011 vid 08:32

    Skulle säga att priset på det paketet är löjligt högt, ca 15600 (inkl moms) + tullavgifter och frakt för en 11:a.
    På surfers.se får du det för 15198 (dom kan säkert ge ytterligare rabbat om du köper ett paket)! Vill du ha det billigare, kolla in surfpirates.de.
    Storlek och kvalitet på Cabrinha överlåter jag till någon annan att svara på…

  • ovo88

    Medlem
    27 juli, 2011 vid 10:51
    Danger;663599 wrote:
    Skulle säga att priset på det paketet är löjligt högt, ca 15600 (inkl moms) + tullavgifter och frakt för en 11:a.
    På surfers.se får du det för 15198 (dom kan säkert ge ytterligare rabbat om du köper ett paket)! Vill du ha det billigare, kolla in surfpirates.de.
    Storlek och kvalitet på Cabrinha överlåter jag till någon annan att svara på…