Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BEVARA TORÖ TILLSAMMANS

  • BEVARA TORÖ TILLSAMMANS

    Publicerad av anonym-anvandare på 5 november, 2001 vid 18:50

    De boende på Torö har hotat i åratal om en bom, men verkligheten verkar närma sig!

    Det som skulle behövas göras är;

    1. Att ta reda på om vägen verkligen är privat, om inte så har de inget att säga till om. (Vägverket/Nynäshamns komun)

    2. Kontakta vägverket och redogöra den naturförstörelse som skett pga de boendes “privata” intressen (att få bort besökande till Stenstrand) de har tagit lagen i egna händer!!! det vill säga gräva ur diken så träd i STATENS NATURSKYDDOMRÅDE välter och vårdslöst lägga dit stenar och pålar så att inga bilar kan mötas.

    De boende får fatta att de inte köpt hela halvön utan bara sin egen tomt! De tar sig friheter om mark de inte äger!!!
    De boende på andra sidan vägen från vattnet känner sig säkert som loooosers som inte har sjötomt, och våra bilar är ivägen.
    Visar vi respekt och lastar av vid kurvan och sedan parkerar på parkeringen så kan de inte säga något. Vi har allemansrätt i det här landet.

    RING VÄGVERKET OCH NYNÄSHAMNS KOMMUN,
    SÅ FÅR VI RÄTSIDA PÅ DE BOENDE HULIGANERNA PÅ TORÖ!

    teabag svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 20:52

    Aloha

    Tillsammans kan vi få detta att funka!
    Ring och stå på! Dom ska inte få förstöra för oss
    sunda windsurfare!

    Mahalo

  • teabag

    Medlem
    7 november, 2001 vid 22:16

    jag har råkat ut för samma sak på Muskö. Så här ligger det till. Vi har visserligen allemansrätt men av gammal hävd har befolkningen därute levt “ifred” och haft sina stenar för sig själva.några tomter kanske t.o.m har en del vattenrättigheter i närheten av sitt hus/tomt och då får man egentligen inte vistas där om de nu tycker att vi stör . Men men men det kan precis lika gärna vara så att hela området är allmäning och det viktigaste av allt – att vägen dit har stadsunderstöd – cå precis som det är i “min” vik på Muskö- är vi alla med och betalar för både parkering och väg och har därmed fri rätt att utnyttja stranden precis hur mycket som helst. Det här vet antingen fritidsnämnden,vägkontoret eller lantmäterinissarna på kommunen. Dessutom ska ni veta att om ni läser “KUSTPLANEN” noga så inser vi alla vilken potential denna strand har för turism i en ort som ingen turism har. det om något är ett av huvudmålen för utvecklingen i skärgården (turismen alltså). Jag skulle tro att de faktiskt blir begeistrade om ni ringde dit och berättade om strandens potential och tog reda på hur det verkligen ligger till med tomter,vägar etc så att jag när jag är färdigtränad med glatt humör kan möta upp för en dag på sjön

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BEVARA TORÖ TILLSAMMANS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.