Senaste nytt Forums Vågsurfing Biarritz

• Biarritz

Publicerad av vilhelmerovraren på 29 augusti, 2005 vid 10:22

Hej! jag har aldrig vågsurfat (1 gång i varberg när jag var för trött för att fortsätta vindsurfa, men det räknas inte)
    men tänkte försöka komma ner till frankrike nu i höst och gärna stanna i biarritz någon vecka och vågsurfa!

jag skulle behöva lite hjälp med brädval o sådär, för om man stannar 2 veckor blir det säkert billigare att köpa en begagnad än att hyra bräda och eftersom jag inte har en susning om vad det är som gäller är jag tacksam för lite hjälp! antar att en longboard är rätta alternativet. men vad är def. på longboard?

har nån varit i biarritz kanske man kan få lite tips på bra surfställen billigt boende osv.
    letar typ mindre jobb därnere också så om ni känner till nån restaurang eller nåt så säg till smile.gif

tack!
    /Ville

vilhelmerovraren svarade 19 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 12:02

Du kan köpa beggade brädor i Biarritz men det finns större utbud i Hossegor som ligger norr om B. För att komma ner i pris för boende och komma till de bästa vågorna skall du bo i Anglet. Det är tio minuter norr om B. Om du vill köpa ny bräda, våtdräkter, shorts osv. ligger Rip Curls outlet i närheten. Vet inte hur mycket du väger men börja med något i storleksordingen 8 ft. eller större.

J

• vilhelmerovraren

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 17:45

tack! väger 70…
    men hur är det om man inte har bil? funkar det eller blir man strandsatt då?

• vilhelmerovraren

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:50

Nu är resan ner bokad till lördag 17/9!

Så om någon har tips så är det mkt välkommet!

Tack
    /Ville

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Biarritz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.