Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic technologic

• Bic technologic

Publicerad av Knatte på 28 mars, 2003 vid 05:53

Någon som har erfarenheter av seglet Bic Technologic 7.8 kvm?
    Seglet som är framtaget ihop med Techno brädorna enligt reklamen.
    Görs dessa av NP och vilka segel kan dessa jämnföras med i seglings egenskaper?
    Är det bra segel? Några riggningstips? smile.gif

Knatte svarade 22 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jonasp

Medlem
    28 mars, 2003 vid 08:10

Har ett sånt.
    Ryktet säger ju att de görs av NP och lattspännerna, som np påstår sig vara ensamma om finns där.

Jag tycker det är ett helt okej segel, rätt lång bom och kort mast. Känns rätt snabbt. Det är väl egentligen samma stuk som NP diablo o simmer 07.
    Det som är kul är ju att när man inte kan plana helt och få upp riktig fart kan man ändå hålla på med en del segeltrick. sail-body 360, backwinda osv. Däremot funderar jag på att sälja mitt då det nästan ligger för nära mitt formula 9,0 som har ett riktigt stort vindregister.

• Knatte

Gäst
    28 mars, 2003 vid 14:13

Tackar för svaret! smile.gif
    Jag köpte ett Technologic 7.8 kvm igår, på Megmax GBG då de sålde ut ”fjolårsseglerna” till ett löjligt billigt pris. Var bara sugen på lite feedback angående seglet och egenskaper innan jag riggar det första gången.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA