Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder fran Cumbucu, Brasilien

• Bilder fran Cumbucu, Brasilien

Publicerad av wibban på 17 november, 2006 vid 19:19

Tankte locka er med nagra bilder fran Cumbucu. Har varit har nere i drygt tva veckor nu och haft det grymt haftigt. Men inte helt utan nagra bad stories… Var hyrbil pajjade in the middle of nowhere sa vi var tvungna att lamna den och ga i tva timmar med all kitepackning. Under tiden blev bilen totalt rippad. Vi lyckades aka tillbaka och kopa tillbaka det mesta av vara grejer men vi vet fortfarande inte om vi blir fattiga pa grund av detta.
    Vi har kort fast i sanddynerna 2 ganger och kampat oss loss.
    Men varst av allt var att min kite exploderade… skickar med en bild pa den oxa.
    Annars kan det inte vara battre. Perfekta vatten, bade plattvatten i en lagun och fina vagor. Man kan gora suverana downwinds har i nagra kilometer om man vill.

Vi har inte sa manga bilder pa surfingen och hopp annu sa det blir pa lite annat har istallet. Lagunen vi surfar i ar iaf helt suveran… typ klockan 7 pa morgonen. Crowded har fatt en helt ny betydelse for mig. Har far man fajtas med andra kitare mest hela tiden. Ar man 10 i lagunen sa ar det manga dar, vi har varit 38 som mest.

Ok, nog med snack, har kommer bilderna. Ska forska fa in fler senare…

Vi ses snart i Sverige igen.
    /Magnus

gammelsurfen_ svarade 18 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • jonaish

Medlem
    17 november, 2006 vid 19:23

ser ju sjukt gött ut !!

• simoneburgess

Medlem
    19 november, 2006 vid 19:37

AHhh! La vida Mongo, Magnus. Underbart med inslag av motgång.

Men det där med bilen.. Kan du utveckla det lite? Vad fan hände?

• fesen

Medlem
    19 november, 2006 vid 22:42

Fy fasiken vad sugit med bilen…

• nic

Medlem
    22 november, 2006 vid 13:06

Yo! Missa inte aka till Paracuru. Finns likadan lagun dar fast mindre folk. Vagsurfingen ar grym i Paracuru med. Cumbucu ar trottsamt efter tre dagar.

Sjalv ar jag pa vag tillbaka till Sverige fran Sao Miguel do Gostoso, ett ratt okant stalle fast helt outstanding. Bara sjysta locals som sjalva kitar. Middag for tva for 40kr inkl ol. Sideoffshore varje dag och ibland kommer det in grymt swell. Min basta vagridning nansin har. Annars ar det plattvatten eller cleana smavagor.
    Italienarna ar de enda i stort sett om hittat hit.

Ligger forresten 12mil norr om Natal eller 4 timmar soder om Fortaleza. Fixar lite bilder senare…

ciao,
    nic

• patrikol

Medlem
    23 november, 2006 vid 12:16

Ser riktigt gött ut!
    Fan man har tydligen helt fel jobb.
    En annan får snällt stanna i kalla Sverige och jobba!
    Fast det är man kanske inte ensam om att få göra! 😉

• umesimon

Medlem
    23 november, 2006 vid 12:33

Kul att det verkar finnas en del spots i närheten av Natal som fungerar. Är det någon som testat kite i närheten av Pipa, t.ex. Barra do Cunhau ? http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=667

Jag och tjejen ska till Pipa två veckor i december och givetvis ska kiten med, så nu är jag på jakt efter bra spots i närheten…

• nic

Medlem
    24 november, 2006 vid 04:58
    umesimon wrote:
    Kul att det verkar finnas en del spots i närheten av Natal som fungerar. Är det någon som testat kite i närheten av Pipa, t.ex. Barra do Cunhau ? http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=667

Jag och tjejen ska till Pipa två veckor i december och givetvis ska kiten med, så nu är jag på jakt efter bra spots i närheten…

Barra do Munhau (ca 2mil söder) och Tiba do Sul (5km norr). Även Praia Amor kan funka 2km söder.
    Tyvär är det inte säsong för Pipa å Natal (juni-sept?) nu å vindarna är ganska pålitliga på gott och ont.
    Gillar du vanlig vågsurfing är det bra nu.
    Är du nere i två veckor rekommenderar jag att ta en vecka i Pipa å tjäna poäng å sedan tar du å åker till Sao Miguel do Gostoso med tjejen andra veckan. Sälj in det som ett äventyr. Ni får garanterat se mycket mer av riktiga Brasilien.

nic

• umesimon

Medlem
    27 november, 2006 vid 08:11

Tack för tipset! Kan bli att vågsurfa en vecka i Pipa för att sedan åka norrut på en ”utflykt” och testa in blåsiga Sao Miguel do Gostoso. Jag återkommer med lägesrapport om någon vecka…

• wibban

Medlem
    27 november, 2006 vid 17:55

Enligt en fotograf som nyligen kom hit fran Pipa sa var det sjukt schysst dar. Party hela natten och bra kiting… men det ar bara vad jag hort.

Vi har gjort downwinds ran Cumbucu till Parracuru via Tahiba. Alla stllen har varit bra aven om vi hade lite oflyt med vindarna har under fullmanetiden. 100% vind skulle det vara har och det skulle blasa mycket men jag har mest kort med 12 m2 har. En 9a som komplement ar att rekommendera om ni ska hit. I Paracuru blaser det mer an har men vi snackar crowded dar nu.
    Over 60 kiter igqng samtidigt och det ar ingen stor yta att aka pa dar om man inte gillar stora vagor vill saga.

Jag var pa Bests party i Lordaags och inforskaffade mig en Nemesis Pro 12a, ny for 5000 spann inkl.bar. Den ar grymt rolig. Trakigt att behova vanta anda till varen nu bara for jag star nog over vinterkiting efter att ha kitat i varmt vatten i en manad :). Hmmm, vi fick rakningen for bilen haromdagen. Det blev 3000 kronor extra for oss. Men vi klarade oss iaf och aven var utrustning. Det har hant mycket mer har bara. Nagra punkteringar plus ett bensinslut mitt i natten i ingenmansland. Som tur val var sa lag det en bar i narheten sa vi kunde iaf dricka Cachasa haha.

Ikvall ar sista kvallen sedan kommer jag tillbaka till kylan.
    Ska forsoka fa in mer bilder senare fran resan for internet och memorystick readers som funkar ar det inte gott om har.

See you soon
    /Magnus

• umesimon

Medlem
    30 december, 2006 vid 16:36

Nu är man tillbaka i kalla Sverige igen efter 2 grymma veckor i Brasilien. Måste bara rapportera om grym kiting i Pipa med omgivning. När det blåste ordentligt fick man grym kiting i de stora vågorna som konstant rullade in. Nybörjarspotsen var ganska lätträknade, men kan man hantera en kite hyffsat så kan jag rekommendera Pipa som ett bra kiteställe.

• patrikol

Medlem
    30 december, 2006 vid 18:51

Ser riktigt skönt ut!
    Tack för bilderna!

• wibban

Medlem
    3 januari, 2007 vid 17:13

@umesimon 356650 wrote:

Nu är man tillbaka i kalla Sverige igen efter 2 grymma veckor i Brasilien. Måste bara rapportera om grym kiting i Pipa med omgivning. När det blåste ordentligt fick man grym kiting i de stora vågorna som konstant rullade in. Nybörjarspotsen var ganska lätträknade, men kan man hantera en kite hyffsat så kan jag rekommendera Pipa som ett bra kiteställe.

Härligt att höra…
    fast där borta är det svårt att inte ha det GRYMT BRA 🙂

• gammelsurfen_

Medlem
    3 januari, 2007 vid 17:31

Härliga bilder ! höjjer humöret i höst(/vinter?) mörkret, TACK!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder fran Cumbucu, Brasilien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.