Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder från Varamon torsdagskvällen (mycket VENOM)

• kiters_se

Medlem
    15 juli, 2005 vid 21:55

Svar till:

vill faktiskt ta o testa en ta o hör av dej när dom kommer hit så man kan testa. men dom är så jefla fula så jag skulle aldrig lägga pengar på en

[/ QUOTE ]

Du é för go du!

När vi ses så ska du få testa en gul/röd tror det passar ditt stuk bättre.

Eller så kommer ni förbi Vallersvik.com ovanför Varberg så ska ni få låna lite goa Venom och Strike II och snart den nya no-name brädan som är på G.

Kommer en laddning med Flexifoil i veckan så ni får nog se några i Skåne grin.gif

Kite on!

Peter

• eddie

Medlem
    15 juli, 2005 vid 21:55

Alltså ärlig fråga:
    Om foils är bättre och i längden billigare
    Hur kommer det sig att ingen i Polen, Tarifa elle Hurughada körde foils?

• mrmille

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:07

Svar till:

Alltså ärlig fråga:

[/ QUOTE ]

Troligen har det med marknadsföring att göra, även dom har kanske en lokal variant av rambo™.
    Foilfabrikörerna lägger ju all cash på att utveckla bättre kites. Det köstar ju lite mer att utveckla dem lixxom.

I alla fall ta höjd?

• eddie

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:10

De måste vara många ggr bättre på att utveckla kites än på att driva företag.
    Låter som en udda filosofi att lägga alla pengar på FoU o inget på marknadsföring. Fast en bra produkt säljer sig själv?

• luuddee

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:15

syftar du på att det hoppet är högt?

• mrmille

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:18

Svar till:

De måste vara många ggr bättre på att utveckla kites än på att driva företag.
    Låter som en udda filosofi att lägga alla pengar på FoU o inget på marknadsföring. Fast en bra produkt säljer sig själv?

[/ QUOTE ]

Det är ju tyvärr så att det inte funkar utan marknadsföring. Se bara EH i sverige. Visst, dom gör skitfina kites, inget snack om saken, men det är många som är likvärdiga till bättre priser (jaja, listpriser alltså, inte rambo™ priser).

Men, det går mot bättre tider. Har för mig Andre Philip skrivit på för Flysurfer och Peter Lynn har lite grejjor på g dom med smile.gif

Vi får se vad som händer.

• jacko

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:20

haha DU som e mkt snyggare än din kite, när får vi se dig i skåne?

• kiters_se

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:21

Svar till:

Alltså ärlig fråga:

[/ QUOTE ]

De är enkelt!
    De har nog aldrig testat!

Jag har mest kört tube kites och gillar de skarpt. Men efter att ha varit uppe och snowkitat i två år och kört flera olika typer av foil så är det mycket smidigare med foil på snö. Flera av världens bästa snowkitare kör numera foil. Snackade bla med Fabion bäst på skidor North och han kör mycket mer foil nu. Matthieu Blanchard Flexifoil körde tidiager på tube men nu foil och sist men inte minst MR Ozone Chasta bäst i världen snowboard foil.

Deras kommentar är, de är mycket enklare och större frihetsgrad samt att de har fina flygegenskaper.

Vad gäller Peter Lynn så har jag först senaste veckorna börjat att testa de och gämföra de med tube. Jag blev positivt överaskad när jag starta min Venom 13.

De fördelar som jag ser med Peter Lynn är följande:

+ Enkelt att få in luft i kiten utan att pumpa!
    + Mycket enkel att starta själv och ta ner själv!
    + När man startar den så gör man det en bit ut i vindfönstret, med vanliga foils så bruker de startas i powerzone (går också att starta längre ut i vindfönstret).
    + Förvånansvärt snabb, blev riktigt imponerad!
    + Går nästan aldrig ner i vattnet har mycket enklare att återgå till zentih än tube.
    + Vingtipparna viks inte in (vanligt problem med foil i lätt vind)
    + Inga blåsor som kan gå sönder.
    + Håller sig längre uppe i luften än tube, när det blåser lite.
    + Mycket bra på att ta höjd.
    + Grymt smidigt om man vill ha en kite som passar på både snö, land och vatten.

Jag är förvånad i denna foil/tube debatt att de är så många som tycker så mycket och som inte har provat ex en Venom.

Jag uppmuntrar fler att prova innan ni tycker till!

Peter på kiters.se
    Kör både tube och foil
    Importör av Peter Lynn & Flexifoil

• kiters_se

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:37

Svar till:

Svar till:

Ludde du kommer snart och se dem i skåne också!
    Men då gul och röd och ännu större!

Man ser på dina ögon på din avatar att du är grymt nyfiken, jag tror du är sugen på å prova en.

[/ QUOTE ]

…och den flyger imorgon, på en hemlig Skånespot cool.gif

/Micke

[/ QUOTE ]

Kör hårt Micke!
    Hoppas att du gillar den!
    Vore kul att se lite bilder från Skåne med en Venom!

Peter

• kiters_se

Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:43

Svar till:

Gött mos Milles!!
    Skönt å se att det är fler som får njuta av giftet.Härliga bilder!! Har inte blivit så mycket här på Öin på sista tiden men det verkar som om vindarna är på bättringsvägen grin.gif
    Har nu kompletterat min V samling med en 13 som jag ännu inte kört men imorgon kanske wink.gif
    Är det någon här på Gotland som vill känna på denna sköna drog så besitter jag just nu storlekarna 10, 13 o 19.

Surf´s Up och mer gift åt folket / TOBAS

[/ QUOTE ]
    Du få skicka in lite bilder Tobas, vore lite gött att se dig med din röd/silver.

Peter

• kiters_se

Medlem
    15 juli, 2005 vid 23:09

Svar till:

Svar till:

Ludde du kommer snart och se dem i skåne också!
    Men då gul och röd och ännu större!

Man ser på dina ögon på din avatar att du är grymt nyfiken, jag tror du är sugen på å prova en.

[/ QUOTE ]

…och den flyger imorgon, på en hemlig Skånespot cool.gif

/Micke

[/ QUOTE ]

Du é ju grymm, använda Venom för paragliding grin.gif

4305.jpg

Peter

• mrmille

Medlem
    15 juli, 2005 vid 23:16

Jag håller med till fullo om de positiva egenskaperna hos Peter Lynn. Dock så är ju det viktigaste inte bara hur man startar och landar etc. Det viktigaste är ju hur kiten beter sig i luften. Jag har varit helnöjd med min PL Phantom som är extremt snabb och lätthanterad trots sin höga AR.

Venom lämnar mig inte besviken heller, jag gjorde misstaget i början att köra den som en vanlig foil. Något jag snabbt upptäckte var fel taktik. Den skall köras precis som en vanlig lei. Ganska snabbt uppebarade det sig att den har lei-kitarnas egenskaper och fördelar vad gäller det mesta. Fast med ARC-kitarnas (läs PL) otroliga stabilitet och som en bonus tillkommer ju då alla fördelarna med foil!

Ha en trevlig helg allihopa och må surfet komma till eder strand!

• kafel

Medlem
    15 juli, 2005 vid 23:43

Que es esto?

K.

• tobas

Medlem
    15 juli, 2005 vid 23:45

Bra sammanfattning av Lynndrakarnas fördelar. Tycker dock att du missade en del väsentliga punkter.
    + Fixa en fästpunkt(dragkroken,sandanker e dyl) så behöver du inte plocka ner kiten då du går in för en paus. Det är bara att fästa den och så flyger den tills det är dax att gå på det igen. Oxå en go egenskap vid taskiga launchingställen då man kan fästa bommen och sedan gå ut och starta kiten själv wink.gif
    + Windrangen är fenomenal. Körde min V19 tillsammans med två EH åkare på 16 resp 12. Efter ett tag bytte dessa till 12 resp 8 och efter ytterligare lite vindökning bytte tolvan till 9. Själv var jag fortfarande ute och lajade runt med min 19 grin.gif grin.gif Snacka Depower grin.gif
    + Har aldrig kört en kite som sväljer byar på samma sköna sätt. Åkningen i byiga förhållande blir långt ifrån lika ryckig som med LEI´s
    + Missar man ett hopp ordentligt( Vilket säkert inga LEI åkare någonsin gör) och hamnar downwind om kiten så kommer den snällt vandrande in i fönstret igen och det är bara att åka vidare.
    + Överlägset bästa kiten för nybörjare tack vare kvalitérna nämnda ovan.
    – Ger inte lika mycket tryck per kvadratmeter kontra LEI´s ,man får gå upp någon kvadrat med Venom. Således en hel del mindre tryck än motsvarande bridled foils per/m2. Vet man dock om detta så är det ju inget problem cool.gif

Visste talar jag som en frälst men så är det ju oxå det jag blivit sedan den dag lade händerna på min första ARC(P12 i fjol) Det är till och med så illa att jag inte har kunnat sälja mina gamla LEI´s som borde vara ett bra nybörjarpaket bara för att det känns som att lura in dom i ett helvete som man själv har fått genomlida. crazy.gif

SÅDESÅ mer gift åt folket / TOBAS

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder från Varamon torsdagskvällen (mycket VENOM)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.