Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder Habo 27/12
-
Bilder Habo 27/12
Publicerad av huber på 27 december, 2003 vid 16:37Kaaaallllt
rambo_johnson svarade 21 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Goa bilder Henke men kallt? Nja det var det nog bara för fotografen.
-
oj, hade vi en kameraman där? Jag såg aldrig dig Henke, varför körde du inte? Du får ju visa dig så att vi kan spexa lite framför kameran..
och vadå kallt?? Jag är förvånad – december och vi var alldeles svettiga därute, men det är nog kallare på land utan tre lager kläder.
-
Jag vinkade för fullt. Tyckte det var lite konstigt då ni alla brukar vara riktiga linslusar.
-
Kallt? Pfffff, tunnisar… det finns ju inte ens någon snö med på era bilder.
Här kommer ett par bilder från dagens (försök) till surf i Uppsala, det blev endast ett par repor av Frostieman eftersom vinden var byigare än allt annat jag/vi upplevt. Fick bl.a uppleva vad som händer när vinden helt plötsligt får för sig att blåsa 8 m/s i motsatt riktning mot vad den skulle göra. Vinden vred alltså 180 grader på ca 2 sekunder och sedan tillbaka igen. Fy fan vad läskigt. Det var precis som om någon tog tag i kiten, vände den 180 grader och slet den ”bakåt”. Jag lyfte en bra bit upp i luften och flög baklänges. Jackade ur QR’en direkt så att jag och kiten damp ner. På krasch-bilden nedan ser man hur jag springer som fan mot kiten för att stoppa den… observera att jag springer absolut spikrakt mot vinden, kolla sedan på hur kiten och linorna ligger. Helt sanslöst när vinden vänder 180 grader så där utan vidare och med sådan styrka…Orkar inte sampla ner bilderna till ”Steffo-storlek” så kolla under:
http://www.kajplatsen.nu/kite/windshift/Har inte sett något liknande sedan en ovanligt jobbig dag fjällflygandes i Pirttivuopio… fast då såg man iaf rotor-molnet.
/Kaj(Tech)
-
snygga bilder!
kajtech nästan höjden av manlighet du sysslar med enl bilderna!hur går det har du fått vodoon än?
Logga in för att svara.