Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder HABOPUNG
-
man kan ha leash på fyralinors kite av äldre modell. det blir bara ett jefla trassel, då den sitter på antingen en av styrlinorna eller en av frontlinorna så kiten snurrar utav helvete. men man slipper träden…
en jävla tur att kiten klarade sig iaf. linorna var väldigt fint intrasslade i träden. det konstiga var att bommen fastnade så att kiten stog i kanten av fönstret med perfekt balans, helt stilla i vinden. ren tur, antar jag… fin flagga blev det ialla fall.
-
“va bandana där eller är det nån annan som försöker härma gubbaraileysarna? 🙂 ;)”
Jag tar på mig dom. Måste ju öva lite krokad innan man går vidare men va inte den mest smickrande bilden. Ser förfärligt ut helt enkelt. Skall bättra mig 🙂
-
@FarbrorFräz 445755 wrote:
man kan ha leash på fyralinors kite av äldre modell. det blir bara ett jefla trassel, då den sitter på antingen en av styrlinorna eller en av frontlinorna så kiten snurrar utav helvete. men man slipper träden…
en jävla tur att kiten klarade sig iaf. linorna var väldigt fint intrasslade i träden. det konstiga var att bommen fastnade så att kiten stog i kanten av fönstret med perfekt balans, helt stilla i vinden. ren tur, antar jag… fin flagga blev det ialla fall.
eller så sätter man bara den i chickenloopen..
-
Vad kallas det där rövtricket med grab (är det månne en tantrum?)??
Sen, ska ni inte ha t-shirt på er också utanpå våtdräkten?? Ni har ju ändå allt annat, huva, shorts, skor och vantar…
-
JohanW;445769 wrote:eller så sätter man bara den i chickenloopen..
jo, men då har man ju fortfarande en hel del kraft kvar i kiten eftersom det är en traditionell c-kite. han sprang med bommen helt uppe, ändå fick jag hugga tag i honom. menmen, finns många sätt.. alla e bra på något sätt.
-
ja jag ska sätta en leash till min kite när ja e så överriggad så jag inte kan hålla den o sen släppa iväg den o se vad som händer. lär ju iten bli bättre med leashen iaf . bara ett jevla meck för att lösa ut den med så jag iten flyger med kiten in i nått staket eller liknande o dädar mig själv istället för en jevla tyglase. fan e ni dårar eller. e väl alltid bättre att ha säkertheten att kunna skicka kiten helt när man e på land ifall nått skulle hända där man kan skada sig själv eller nån annan…………….
-
@Luuddee 445862 wrote:
ja jag ska sätta en leash till min kite när ja e så överriggad så jag inte kan hålla den o sen släppa iväg den o se vad som händer. lär ju iten bli bättre med leashen iaf . bara ett jevla meck för att lösa ut den med så jag iten flyger med kiten in i nått staket eller liknande o dädar mig själv istället för en jevla tyglase. fan e ni dårar eller. e väl alltid bättre att ha säkertheten att kunna skicka kiten helt när man e på land ifall nått skulle hända där man kan skada sig själv eller nån annan…………….
Är vi överens eller?
-
jag funderar på att skita i bommen och rigga mina frontlinor direkt i kroken på selen och fästa styrlinorna i tummarna på min gamla 18 i en sisådär 13ms. direktkontakt av tredje graden!
-
-
Grymt feta bilder! Fan va sugen man blir.
Johan och Martin, vad kallas det där för när ni svänger/åker (tror det är det ni gör) på sidan av brädan? Några tips på genomförandet?
-
FarbrorFräz;445909 wrote:jag funderar på att skita i bommen och rigga mina frontlinor direkt i kroken på selen och fästa styrlinorna i tummarna på min gamla 18 i en sisådär 13ms. direktkontakt av tredje graden!
ja gör så, så kan vi får en efterföljare av 1an 😉
-
@jonaish 445923 wrote:
ja gör så, så kan vi får en efterföljare av 1an 😉
omg. hur gick det till? finns det ingen del 2&3?
gick det att fixa ny tumspets?
Logga in för att svara.