Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder HABOPUNG

• farbrorfraz

Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:18

man kan ha leash på fyralinors kite av äldre modell. det blir bara ett jefla trassel, då den sitter på antingen en av styrlinorna eller en av frontlinorna så kiten snurrar utav helvete. men man slipper träden…

en jävla tur att kiten klarade sig iaf. linorna var väldigt fint intrasslade i träden. det konstiga var att bommen fastnade så att kiten stog i kanten av fönstret med perfekt balans, helt stilla i vinden. ren tur, antar jag… fin flagga blev det ialla fall.

• mr_skans

Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:28

“va bandana där eller är det nån annan som försöker härma gubbaraileysarna? 🙂 ;)”

Jag tar på mig dom. Måste ju öva lite krokad innan man går vidare men va inte den mest smickrande bilden. Ser förfärligt ut helt enkelt. Skall bättra mig 🙂

• johanw

Medlem
    19 februari, 2008 vid 16:52

@FarbrorFräz 445755 wrote:

man kan ha leash på fyralinors kite av äldre modell. det blir bara ett jefla trassel, då den sitter på antingen en av styrlinorna eller en av frontlinorna så kiten snurrar utav helvete. men man slipper träden…

en jävla tur att kiten klarade sig iaf. linorna var väldigt fint intrasslade i träden. det konstiga var att bommen fastnade så att kiten stog i kanten av fönstret med perfekt balans, helt stilla i vinden. ren tur, antar jag… fin flagga blev det ialla fall.

eller så sätter man bara den i chickenloopen..

• skanepaul

Medlem
    19 februari, 2008 vid 17:02

Vad kallas det där rövtricket med grab (är det månne en tantrum?)??

Sen, ska ni inte ha t-shirt på er också utanpå våtdräkten?? Ni har ju ändå allt annat, huva, shorts, skor och vantar…

• farbrorfraz

Medlem
    19 februari, 2008 vid 18:07
    JohanW;445769 wrote:
    eller så sätter man bara den i chickenloopen..

jo, men då har man ju fortfarande en hel del kraft kvar i kiten eftersom det är en traditionell c-kite. han sprang med bommen helt uppe, ändå fick jag hugga tag i honom. menmen, finns många sätt.. alla e bra på något sätt.

• skejtar_henke

Medlem
    19 februari, 2008 vid 19:02

Jaja… Sätt på en leach till nästa gång då..

• luuddee

Medlem
    19 februari, 2008 vid 22:27

ja jag ska sätta en leash till min kite när ja e så överriggad så jag inte kan hålla den o sen släppa iväg den o se vad som händer. lär ju iten bli bättre med leashen iaf . bara ett jevla meck för att lösa ut den med så jag iten flyger med kiten in i nått staket eller liknande o dädar mig själv istället för en jevla tyglase. fan e ni dårar eller. e väl alltid bättre att ha säkertheten att kunna skicka kiten helt när man e på land ifall nått skulle hända där man kan skada sig själv eller nån annan…………….

• skejtar_henke

Medlem
    20 februari, 2008 vid 08:35

@Luuddee 445862 wrote:

ja jag ska sätta en leash till min kite när ja e så överriggad så jag inte kan hålla den o sen släppa iväg den o se vad som händer. lär ju iten bli bättre med leashen iaf . bara ett jevla meck för att lösa ut den med så jag iten flyger med kiten in i nått staket eller liknande o dädar mig själv istället för en jevla tyglase. fan e ni dårar eller. e väl alltid bättre att ha säkertheten att kunna skicka kiten helt när man e på land ifall nått skulle hända där man kan skada sig själv eller nån annan…………….

Är vi överens eller?

• gh0st

Medlem
    20 februari, 2008 vid 09:26

Fan vad feta pics det blev!

• farbrorfraz

Medlem
    20 februari, 2008 vid 09:26

jag funderar på att skita i bommen och rigga mina frontlinor direkt i kroken på selen och fästa styrlinorna i tummarna på min gamla 18 i en sisådär 13ms. direktkontakt av tredje graden!

• luuddee

Medlem
    20 februari, 2008 vid 09:46

@skejtar_henke 445901 wrote:

Är vi överens eller?

haha nääää,, folk kan ju ha ihjäl sig.

• simoneburgess

Medlem
    20 februari, 2008 vid 09:59

Grymt feta bilder! Fan va sugen man blir.

Johan och Martin, vad kallas det där för när ni svänger/åker (tror det är det ni gör) på sidan av brädan? Några tips på genomförandet?

• jonaish

Medlem
    20 februari, 2008 vid 10:19
    FarbrorFräz;445909 wrote:
    jag funderar på att skita i bommen och rigga mina frontlinor direkt i kroken på selen och fästa styrlinorna i tummarna på min gamla 18 i en sisådär 13ms. direktkontakt av tredje graden!

ja gör så, så kan vi får en efterföljare av 1an 😉

http://www.youtube.com/watch?v=imfbco0TTdc

• johnk

Medlem
    20 februari, 2008 vid 10:48

@Luuddee 445913 wrote:

haha nääää,, folk kan ju ha ihjäl sig.

Verkar inte som om vi är överens om vi är överens eller inte 😀
    Luuddee: klart du har rätt att säkerheten bör komma först.

och vad som är säkrast beror på vad man har för kite & linsystem.

• johnk

Medlem
    20 februari, 2008 vid 11:00

@jonaish 445923 wrote:

ja gör så, så kan vi får en efterföljare av 1an 😉

http://www.youtube.com/watch?v=imfbco0TTdc

omg. hur gick det till? finns det ingen del 2&3?

gick det att fixa ny tumspets?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder HABOPUNG

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.