Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Torö 2008-08-28

  • Bilder Torö 2008-08-28

    Publicerad av kinabalu på 28 augusti, 2008 vid 17:51

    Ja, den här dagen kan man inte klaga på!

    Rak side-shore (tidvis något cross-off!). 4,7 till 5,3 segling och på slutet med riktigt bra tryck! Fina små set som rullade in, sol och 20grader… Låter nästan som Hawaii, men de va bara en helt vanlig torsdag på Torö…

    Calle va i högform och bjöd på några riktigt feta aerials, inspirerande!!.

    Bara för att jävlas med alla som prioriterade kontoret idag, så var jag ju tvungen att hämta kameran och ta några bilder… 😉

    /Anders

    ola-h svarade 15 år, 8 månader sedan 28 Medlemmar · 43 Svar
  • 43 Svar
  • fj69

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 17:55

    Oj vilka trevliga förhållanden! sköna bilder…….

    De aerialen va sick, om det nu var just en sån!

    F

  • poppo

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:05

    shit va snyggt. nu mår jag riktigt dåligt, bilen var fast på glasverkstad hela förmiddagen…

    calle nyberg äger stenstranden!!! (sug på den alla fastighetsägare)

  • lars_k

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:10

    Ser grymt fint ut!

  • dala-lama

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:19

    Way to go Calle!
    Snygga aerials !
    Vilken toppen dag det blev, möttes av Johan, som måste ha sovit i kurvan, kl 06.30, på vattnet före 07.
    Härlig sideshore och fina knapp axelhöga set som rullade in, körde till 10 när det droppade ordentligt.
    Alla grejer i bilen o redo att dra hem vid 11 när Calle o Johan kom o tjoade att nu är det på igen och ännu bättre vinkel.
    Vågorna byggde till minst gubbe och Side-Sideoff, körde en bit in på eftermiddan sen pallade jag inte längre.
    Åh det va helt enkelt underbart!…och så la sej ett Toröskimmer över Dala Lama till slut och han somnade med ett leende på läpparna.
    Per

  • dr-masse

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:23

    Och det där var ju bara aaaaaaaaaaaaaaaaaaaningens bättre än Närlunda…

    Men grymt kul för er som var där, och Calle är som sagt den nya ägaren av Stenstranden. Härligt!

    Själv hade jag nog blivit av med jobbet om jag hade dragit till Torö i morse, men det kanske hade varit värt nu när jag ser det här… hmmmm…

  • culing

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:31

    Va faan, det rullar ju in vågor?
    Var hemma hela dagen med lillponken, tittade upp mot trädkronorna och såg att vinden bara ökade under dagen, FRUSTRERANDE!
    Calle- Provade du New Wave Twin 84:an?
    Grymt!

  • jonasp

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:31

    riktigt najs var det, det hade inte dött när jag drog lite innan 17. Kan nästa lyckade chansning vara salnö lördag förmiddag?

  • fnassel

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:32

    Vackert Calle!

    Syns att du fått några fina dagar runt om i världen!

    Själv satt man ju fast på jobbet och kommer väl aldrig få arslet ur och ta sig till Torö.

    Fick dock lite hygglig segling met tokonshore i Lejet i går så det får väl duga!

  • ola-h

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:41

    Shit, vilken stil och höjd i Aerialsen, Calle. Grymmt snyggt.

  • jesper_b

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 18:54

    Ordlös, ser helt fantastiskt ut. Både vågorna, vinden, solen och självklart absolut mest CALLE. Fasen, du har dominerat fint de senaste åren, men du fortsätter att höja ribban. Bland det mest stilrena jag sett – way to go!!!!!

    Men vad är det för konstiga trasor? 🙂

    Hoppas verkligen på fler dagar så omgående som det bara går. Jag var typ 200% rökt idag.

    Supergrattis till er som fick njuta av äkta Toröaktion idag!

    /JB

  • larry

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 19:03
    poppo;494773 wrote:
    calle nyberg äger stenstranden!!! (sug på den alla fastighetsägare)

    Ja det där kan dom aldrig ändra på. Nu finns ju bildbevis.

    Jävlar va fint det ser ut. Fina bilder Kanibalu och jävlar vilka airials Calle.

    Närlunda…..eller nä föresten……..

  • gurra1978

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 19:13

    Snyggt Koa. Bra höjd och stil på dem.

  • larry

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 19:25
    gurra1978;494816 wrote:
    Snyggt Koa. Bra höjd och stil på dem.

    Gurra! Verkar vara du som äger Apelviken numera. Snygga bilder på dig också, men så är du fostrad på nen stenstrand.:wink:

  • gurra1978

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 20:11
    LARRY;494823 wrote:
    Gurra! Verkar vara du som äger Apelviken numera. Snygga bilder på dig också, men så är du fostrad på nen stenstrand.:wink:

    Nja, äger är att ta i. Det finns MÅNGA duktiga seglare här men du har rätt i en sak. Är man uppfostrad i vågor på Torö stenstrand är ALLT lätt här på västkusten i jämförelse. Det enda som är jobbigt i Apelviken är all sand som blästrar ögonen på väg ner till vattnet:smirk:

    Här kommer en bild på mig från idag. Stämplade in på stranden 07:30 och ut 18:00. Seglade ungefär 7 h effektiv segling idag. Man är rätt nöjd nu 😀 (Pic courtesy of Fredrik aka FJ69.)

  • mag

    Medlem
    28 augusti, 2008 vid 20:14

    Fan Calle!? Har du helt såld dig till kapitalet??? Både fultrasor och twinfin?!? 😉
    Du som förut vågade vara lite annorlunda… nu har du också halkat(?) dit.

    Vi hade två bra 4,7 dagar med sidvind här nere också, men ni hade minsann sol och tub!
    /Magnus

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Torö 2008-08-28

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.