Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bindningsupplysning

  • Bindningsupplysning

    Publicerad av oharris på 19 mars, 2010 vid 19:48

    Kört mina första sessions med mina nyköpta bindningar och kan än så länge rekommendera dem varmt. Köpt Gator CT 09 från Froggy watersport, gators promodel med galen dämpning och komfort, sjukt enkla att komma i och ur. Kört Liquid force transit tidigare och det är som två skilda världar! Tyngre än Ronix One men lättare att komma i och ur samt fetare dämpning!

    20257.69433_e.jpg

    // Fredrik

    pepa svarade 14 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • ristarpen

    Medlem
    19 mars, 2010 vid 20:21

    A fan varför har du inte sagt till mig om du skulle ut och kita . Jag är sjukt sugen

  • oharris

    Medlem
    19 mars, 2010 vid 20:39

    Har du fått kiten ännu? tänkte att du var förståndig nog att inte halka omkring på is full av kobajs på väg ut till vattnet!

  • emil-2

    Medlem
    19 mars, 2010 vid 21:39

    Jo det ba riktigt nice, sol och allt!
    Erik, skulle du med med din sjua hade du
    behövt snorkel i den vinden som va…

  • pepa

    Medlem
    19 mars, 2010 vid 23:10

    Lättare i och ur än Ronix? Har aldrig haft problem på just den biten med Ronix. Men de ser fina ut!

  • oharris

    Medlem
    20 mars, 2010 vid 00:00

    Aa i och för sig så har jag aldrig kört med Ronix utan bara provat dom på “Torra land” så det säger inte så mycket 😉 Men dessa passar mina breda fötter väldigt bra!

  • petting_4

    Medlem
    20 mars, 2010 vid 09:00

    Feeetha dom där, skall nog kolla upp dom;)

  • mardy

    Medlem
    20 mars, 2010 vid 09:15

    Någon som har testat ronix divide? Värt att köpa?

  • pepa

    Medlem
    20 mars, 2010 vid 11:28

    Mja de kan funka för någon som inte testat ett par high end-bindningar och vant sig vid det stödet/kontrollen/komforten man får. Säkert helt okej som instegsbindningar, billiga ju.

  • skanepaul

    Medlem
    20 mars, 2010 vid 14:09
    mardy;602454 wrote:
    Någon som har testat ronix divide? Värt att köpa?

    Jag har ett par Divide från 2007 eller var det 2008, dem är helt ok måste jag säga, väldigt prisvärda. Tycker t.o.m. att dem är väldigt dämpande! Men så har jag inget annat att jämföra med.

  • mardy

    Medlem
    21 mars, 2010 vid 09:40
    Pepä;602471 wrote:
    Mja de kan funka för någon som inte testat ett par high end-bindningar och vant sig vid det stödet/kontrollen/komforten man får. Säkert helt okej som instegsbindningar, billiga ju.

    okej, låter ju inte helt bra. Vet du några andra bindningar som är bra men inte kostar en förmögenhet?
    Har bara hittat på kitekraft.

  • pepa

    Medlem
    21 mars, 2010 vid 11:44

    Nocomply.se har många bra billiga fjolårsmodeller nu. Fan svårt att hitta billiga bindningar annars. kanske ska till usa en sväng senare i år, får passa på då.

    http://www.nocomply.se/product_info.php/products_id/8124 är väl ganska lik Divide.
    http://www.nocomply.se/product_info.php/products_id/7477 ett bra steg upp.
    http://www.nocomply.se/product_info.php/products_id/7436 jag gillar closed toe.
    http://www.nocomply.se/product_info.php/products_id/5456 har jag provat och gillat, kanske lite tung.

    Nån som vet om man får kicken när man länkar till “fel” företag?

  • sourra

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 09:38

    De där Shanepjucksen ser fina ut. Om inte de passar har jag ett par orörda Ronix One strl 42 som kan få nya ägare vid rätt bud. Knärehaben går segare än jag tänkt så bindningarna står bara och är ledsna i ett hörn. Nypris 4495:-

    Ronix_One_Boot_2009-2T.jpg

  • skanepaul

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 14:14
    sourra;602667 wrote:
    De där Shanepjucksen ser fina ut. Om inte de passar har jag ett par orörda Ronix One strl 42 som kan få nya ägare vid rätt bud. Knärehaben går segare än jag tänkt så bindningarna står bara och är ledsna i ett hörn. Nypris 4495:-

    Ronix_One_Boot_2009-2T.jpg

    Fan va trist!

    Fick du dina grejer förresten?

  • sourra

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 14:24

    Ja det är lite bistert. Jag har släppt min 2010-Momentum till försäljning också men det är bättre att jag avstår från twintipkörning nu än att jag chansar och sabbar. Det ska dock bli gött att köra diverse ostroppade flytetyg fram till sent i höst då jag nog skaffar en ny twin.

    Grejerna kom fram och satt perfekt. Klart förvirrande med Naish-text och Quiksilverlogga bara =)

  • _sofia_

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 17:49

    Jag letar efter en passade bräda och boots att köra kabel och kite med, vad ska jag ha?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bindningsupplysning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.