Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bisarra tankar..

• Bisarra tankar..

Publicerad av watertouch på 29 juli, 2002 vid 19:42

En tanke slog mej idag när jag plastade igen ett hål i min bräda: borde man inte kunna bygga in nån typ av display i brädan, strax bakom mastfoten, som med stora tydliga siffror visar fart? Nåt i stil med det tävlingssegelbåtarna har på masten.

Själva displayen borde inte vara så svår att fälla in i brädan och gjuta fast, problemet är nog snarare med vad man ska göra mätningarna, en GPS eller en mekanisk logg som man fäster bakom fenan (undrar hur den skulle klara en spinout?)

Det hade varit ganska fräckt med en inbyggd GPS i brädan och ett uttag som man sen ansluter sin laptop till när man kommit upp på stranden smile.gif

Kör jag sönder min bräda igen ska jag minsann ha detta som vinterprojekt!

eriksson svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2002 vid 20:57

låter lite väl krångligt..
    är det inte både lättare och billigare att köpa en gps som man kan ha fastspänd på armen? smile.gif

• watertouch

Medlem
    29 juli, 2002 vid 21:00

hehe, det har inte samma fräckhetsfaktor ju, men antagligen är det så det kommer att bli smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juli, 2002 vid 21:09

gör en genomskinlig display i seglet då, DET har hög ”fräckhetsfaktor”! wink.gif

• watertouch

Medlem
    29 juli, 2002 vid 21:30

ja man kanske kan montera nån slags laser i bommen som ritar upp hastighet i seglet.. hmm, nu börjar det visst balla ur smile.gif

• eriksson

Medlem
    29 juli, 2002 vid 22:23

Eller varför inte på bommen?
    när vi ändå är i farten!smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bisarra tankar..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.