• Björkäng

Publicerad av blackadder på 17 juni, 2008 vid 19:50

Till alla er som är oroliga för Björkängs framtid som kitespot:

Har idag haft en diskussion med Varbergs Kommun angående skyltarna som ska upp på stränderna. Kommunen har tidigare varit negativ till skyltar i Björkäng då de tyckt att ”där redan finns skyltar”.

Jag upplyste kommunen om det kaos som varit den senaste tiden där, och vi kom fram till att vi inte ska sätta upp EN skylt utan TRE :grin:. Det blir dels samma skylt som i A-Bay och Läjet. Den kommer att sitta nedanför parkeringen (vid dassen). Sedan kommer det bli hänvisande skyltar till den lilla grusstigen som är avsedd för ”oss”.

Jag hoppas att vi som surfar i Björkäng hjälps åt att påminna andra surfare om dessa skyltar så att reglerna följs. Det vore synd om det blir permanent förbud på denna spot, inte minst för alla skolor och nybörjare men även för alla andra surfare.

/Ulrik

surfmc svarade 17 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • debkausf

Medlem
    17 juni, 2008 vid 20:04

aloha!!!

• sourra

Medlem
    17 juni, 2008 vid 20:37

Schweinbra Ulla!

• kvabbso

Medlem
    18 juni, 2008 vid 06:35

gött jobbat Sir.

• haze

Medlem
    18 juni, 2008 vid 15:33

Fick visa folk idag igen. Känner mig som en polis.

Det ”roligaste”/dummaste är att en kiteskola är så långt bort som möjligt från ”vägen” ner åt fel håll. Någon som vet om de har någon egen deal?

Ser och känns konstigt att förklara för folk att de måste följa skyltarna och det är ett gäng kites ut på fel ställe. Då de frågar varför får de köra där och inte vi. Någon som kan kolla upp detta?

Sen får jag be om ursäkt om folk tyckte att jag var sur och grining. Men det har andra orsaker som man skall lämna hemma när man jobbar. Och jag skall föregå med gott exemple som jag kankse inte gjorde idag. Men allt det hänvisar jag till min andra tråd….

• blackadder

Medlem
    18 juni, 2008 vid 16:08

Med hänvisning till diskussion med Haze:

Skolan som håller till på Norra delen av stranden har fått tillåtelse av Björkängs camping att vara där. Jag får dock ändå uppmana alla som vill surfa i Björkäng att hålla till söder om bojarna.

• fesen

Medlem
    21 juni, 2008 vid 15:44

@Blackadder 475970 wrote:

Skolan som håller till på Norra delen av stranden har fått tillåtelse av Björkängs camping att vara där. Jag får dock ändå uppmana alla som vill surfa i Björkäng att hålla till söder om bojarna.

Fan vad hopplöst. Hur skall man då veta vilka man skall tillrättavisa???

• surfmc

Medlem
    21 juni, 2008 vid 21:51

@Blackadder 475970 wrote:

Det är fler som håller/har hållt till till norrut ibland. Att ingen bör befinna sig bland bad/campinggäster med sin kite är ju en bra grundregel och jag tycker att det är bra med en gräns söderut, det gör det lätt att berätta för oinvigda vad som gäller. Borde det inte kunna finnas en gräns norrut för både kiteskolor och andra kitegäster, eller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA