Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik ons 4/8, någon?

  • Björkvik ons 4/8, någon?

    Publicerad av claes6 på 3 augusti, 2010 vid 09:25

    Enligt gurun ser det ut att kunna bli ok SV ute i Björkvik på onsdag. Tänkte ta ledigt på eftermiddagen och dra ut, någon annan som hakar på?

    Kjello svarade 13 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • grrrr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 10:09

    Jag är här. Om det blåser sticker jag ut.

    Tycker att morgonen ser bättre ut. Prylarna får ligga kvar i fall det håller i sig på eftermiddagen.
    Jag brukar segla från lilla sand. Men Smhi och Yr säger NV och V, i så fall åker jag från andra sidan udden (på Ingaröfjärden).

    Kör på, det är alltid nån annan ute.

  • surfslusken

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 10:56

    Jag kommer!! Skiter i både min blindtarms operation o morsans begravning.
    Va tror ni, blir de 8,2an eller kanske rent av tutar i så man får lufta 7 nollan??

  • claes6

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 12:07
    Grrrr;623811 wrote:
    Jag är här. Om det blåser sticker jag ut.

    Tycker att morgonen ser bättre ut. Prylarna får ligga kvar i fall det håller i sig på eftermiddagen.
    Jag brukar segla från lilla sand. Men Smhi och Yr säger NV och V, i så fall åker jag från andra sidan udden (på Ingaröfjärden).

    Kör på, det är alltid nån annan ute.

    Ja, jag såg att prognosen vridit lite nu även på gurun. Har du något tips på hur man åker och var man går i “på andra sidan udden” på Ingaröfjärden? Förmodar att man svänger höger vid badet strax innan Björkviks brygga och fortsätter den vägen en bit bort. Men var svänger man av?

  • grrrr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 12:24
    Quote:
    Jag kommer!! Skiter i både min blindtarms operation o morsans begravning.
    Va tror ni, blir de 8,2an eller kanske rent av tutar i så man får lufta 7 nollan??

    Trevligt!
    Stockholmsprognos på 10m/s, det kanske kan bli lite formulasegling.
    Ta med familjen. Det blir säkert svettigt i bilkön ut, men det gör inget – du får en glass av mig.

    Glöm inte hjälmen!

  • grrrr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 12:38
    Quote:
    Ja, jag såg att prognosen vridit lite nu även på gurun. Har du något tips på hur man åker och var man går i “på andra sidan udden” på Ingaröfjärden? Förmodar att man svänger höger vid badet strax innan Björkviks brygga och fortsätter den vägen en bit bort. Men var svänger man av?

    Kolla på kartan, du ska längst ner på en väg som heter Slingerstigen.
    Parkera kan vara ett problem. Bästa sättet, som på Torö: köra ner, dumpa grejer, köra tillbaka, parkera på stora parkeringen, gå tillbaka 5 min.
    Alternativt, fråga nån om du kan ställa bilen närmast stranden eller stå på stora vägen (vishamnsvägen) men då är det lite längre att bära.

  • Kjello

    Gäst
    3 augusti, 2010 vid 13:56

    Bidrar med W,G Pro Capture nyss, den gäller Björkvik i morrn..
    Tar bort bilden för den är lika med nästa inlägg, och vill spara space i picassa.

  • alarenset

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 15:48

    kan man lita på att det regnar till kl 15?
    blir väldans svårt att svetsa när det regnar och blåser samtidigt.

    får nog ta lite tjänstledigt, tyvärr är jag lat så det blir nog brevik för min del.

    tack för väder prognosen.

  • Kjello

    Gäst
    3 augusti, 2010 vid 16:24

    kan inte lita på vädret, på förmiddagen va det 3 stjärnigt fler, i prognosen verkar gå neråt.
    Men ang, regn så verkar det avta till lite dugg efter 8 på morgonen.
    2010-08-03%2019-14-49.png
    Ingen ändring, jag uppdaterar om det ändras.
    Kan ha att göra med sommartid, eller för många öl mm i Polen just nu.

  • claes6

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 18:06

    Toppen Kjello! Tack för det! Verkar som det går neråt som du säger. Var inne nyss på “snik”-gurun och där är det nere på enstjärnigt för eftermiddagen… Går in här och följer dina uppdateringar istället 🙂

  • Kjello

    Gäst
    3 augusti, 2010 vid 18:33

    Shit shit, det går down verrkligen ny prognos Här;
    2010-08-03%2020-26-52.png
    Jag kan komma med ny capture efter 22, men vet inte om 22,30 eller senare gäller.
    Det kan knappast dala ner mer förhoppningsvis, vill ut imorrn, allt riggat klart i garaget.
    Nordvind är bäst här, bara bära riggen till vattnet. shit regn vid den tiden. i brist på denna sommar.
    Jag har kollat och kollat, nu kommer jag ihåg, det kommer ingen uppdatering förränn efter 1 inatt.

  • surfslusken

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 18:33
    Grrrr;623842 wrote:
    Trevligt!
    Stockholmsprognos på 10m/s, det kanske kan bli lite formulasegling.
    Ta med familjen. Det blir säkert svettigt i bilkön ut, men det gör inget – du får en glass av mig.

    Glöm inte hjälmen!

    Formulasegling OCH bilkö på samma dag? Den stan har verkligen allt man kan önska sej!

  • grrrr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 19:10
    Quote:
    Den stan har verkligen allt man kan önska sej!

    Verkligen, förrutom en sån där Villagio Mall…

  • surfslusken

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 19:57
    Grrrr;623933 wrote:
    Verkligen, förrutom en sån där Villagio Mall…

    Sant, men efter första besöket e Villagio Mall ungefär lika upphetsande som Formulasegling o bilköer. Enda man möjligen saknar där i från e milkshaken på Cold Stone!

  • grrrr

    Medlem
    3 augusti, 2010 vid 22:26
    Quote:
    Sant, men efter första besöket e Villagio Mall ungefär lika upphetsande som Formulasegling o bilköer. Enda man möjligen saknar där i från e milkshaken på Cold Stone!

    Shit också! Jag som var så sugen på en ordentlig Villagio, ännu en krossad dröm.

    Kalla stenar har vi gott om här däremot, får väl sitta på en sån, deppa med en öl.

    Imorgon – i regnet.

  • Kjello

    Gäst
    4 augusti, 2010 vid 02:58

    Tog bort mina captures WG Pro, för att spara Picassa och space, inte värda något längere, shitväder.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik ons 4/8, någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.