Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik/Sandarna

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    26 december, 2016 vid 09:41

    Jag och jiveman drar ut till B-vik B:a och hoppas på vrid mot S-V nu vid lunch. Fler?

    Skickat från min LG-X150 via Tapatalk

  • grrrr

    Medlem
    26 december, 2016 vid 15:00

    Missade er, synd!
    Vridet kom aldrig…

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    26 december, 2016 vid 22:12

    Nä! Vi satt där och glodde i 1 1/2 timme, synd att vi inte kunde köra. Vinden försvann desdutom vif 12.30.

    Skickat från min LG-X150 via Tapatalk

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    16 mars, 2017 vid 08:02

    Tänkte “öppna” Björkvik i morgon runt lunch om solen och vinden infinner sig.

    Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

  • mexi_

    Medlem
    16 mars, 2017 vid 15:12

    Ser bra ut, jag försöker komma och siktar på 13 🙂

  • jiveman

    Medlem
    16 mars, 2017 vid 17:08

    Kul. Jag kommer också dit. Börjar gärna med en lunch på Bistron kl.12.

    /Claes

  • mexi_

    Medlem
    17 mars, 2017 vid 16:18

    Skön premiär i Björkvik idag. Skönt häng och surf i solen. Började med lunch på Bistron och sen blev det 5.7 och freestyleplankan i ett par timmar. 3 gubbs på vattnet och 2 fegisar på land 😉
    De nya dräkterna är ju sjukt varma, trots 2 grader i vattnet så var jag varm som en kamin. Fick simma en del när vinden droppade och det var nästan bara skönt 😉

  • raggarn

    Medlem
    17 mars, 2017 vid 17:04

    @mexi_ 743285 wrote:

    Skön premiär i Björkvik idag. Skönt häng och surf i solen. Började med lunch på Bistron och sen blev det 5.7 och freestyleplankan i ett par timmar. 3 gubbs på vattnet och 2 fegisar på land 😉
    De nya dräkterna är ju sjukt varma, trots 2 grader i vattnet så var jag varm som en kamin. Fick simma en del när vinden droppade och det var nästan bara skönt 😉

    ähhh…gör lite reklam då om den är så bra 🙂
    vikken dräkt….
    nyfiken i en strut 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    17 mars, 2017 vid 18:25

    @mexi_ 743285 wrote:

    Skön premiär i Björkvik idag. Skönt häng och surf i solen. Började med lunch på Bistron och sen blev det 5.7 och freestyleplankan i ett par timmar. 3 gubbs på vattnet och 2 fegisar på land 😉
    De nya dräkterna är ju sjukt varma, trots 2 grader i vattnet så var jag varm som en kamin. Fick simma en del när vinden droppade och det var nästan bara skönt 😉

    Varm som en kamin…….ja som du slet i den extremt byiga vinden är det inte konstigt att det blev hett. Trevlig start på säsongen trots något knepiga förhållanden och kramp här och där 🙂

    Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    17 mars, 2017 vid 18:32

    @Raggarn 743286 wrote:

    ähhh…gör lite reklam då om den är så bra 🙂
    vikken dräkt….
    nyfiken i en strut 🙂

    Jag kör Excel infinity 5/4 (Surfspot) med ett 1mm neopren underställ, en huva på det och det blir riktigt varmt. Har provat att ligga i 2/3 gradigt vatten i 10 min utan att känna mig kall trots att jag mest består av skinn och ben!

    Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

  • mexi_

    Medlem
    19 mars, 2017 vid 14:27

    Jag kör denna:
    http://www.surfspot.se/vatdrakt-xcel-infiniti-5-4-mm-hooded-2016-celliant.html

    Från att tidigare hållit på med underställ och separat huva, kör jag i endast kallingarna, trodde aldrig att det kunde vara så varmt med så lite. Huvan göra att inget vatten kommer in, ja eller väldigt lite, man kan dra åt snodden runt ansiktet.

    Gummerade muddar vid händer och fötter gör också att den är tät där.
    Priset är ju kaon dessutom.

    Det enda är att den är rejält jobbig att få på/av, öppningen är bra liten…:)

    @Raggarn 743286 wrote:

    ähhh…gör lite reklam då om den är så bra 🙂
    vikken dräkt….
    nyfiken i en strut 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 april, 2017 vid 08:41

    Det blir Bryggan i morgon vid lunch om inte dimma sabbar allt. Fin vindprogg!

  • jiveman

    Medlem
    3 april, 2017 vid 16:48

    @BJÖRKVIKSMANNEN 743425 wrote:

    Det blir Bryggan i morgon vid lunch om inte dimma sabbar allt. Fin vindprogg!

    Kul.
    Jag hänger på.
    /Claes

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    9 april, 2017 vid 17:53

    Hoppas återigen på vind i morgon f-m. Ser lovande ut. Kör vid bryggan ca 10.30.

  • jiveman

    Medlem
    9 april, 2017 vid 18:03

    @BJÖRKVIKSMANNEN 743463 wrote:

    Hoppas återigen på vind i morgon f-m. Ser lovande ut. Kör vid bryggan ca 10.30.

    Kör också vid bryggan i morgon.
    Hoppas kunna prova lite mindre saker.

    /Claes

Sida 3 av 51

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik/Sandarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.