Björkvik/Sandarna

This topic has 536 svar, 37 deltagare, and was last updated 2 weeks, 6 days sedan by  Daniel Bing.

• Författare
     IrieMan 
    Deltagare

Hmm… hur kan det vara vind på Baggen om det inte är det vid Björkvik? Är det så mycket venturi-effekt på Baggen?

Här inne i stan så blåser det som tusan!

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Superfiasko i Björkvik idag! Blåste skjortan hemma i Gustavsberg, nästan inget i Björkvik. Bara en massa badisar och inga p-platser. Åkte till Baggen istället. Succé!! 10-14 meter, sol och Kanarievarmt. Crazy.😀

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Funderar på Lilla Sand imorgon lördag, skulle vindriktningen där då, O-ONO, funka? Har kört där på ostligt förut och då var det kanon, kommer dock inte ihåg ifall det var ren O, ONO eller OSO. Annars så är ju Fågelöudde det mer självklara alternativet på de vindarna.

Grrrr 
    Deltagare

Fungerar fint!
    Ssv, s, so, o, no.
    Nord går inte. På sv är bryggan bättre.

Det är ingen ute nu. Och det är lite lä längst in men del blåser bra.
    Jag sitter i möte….

Funderar på Lilla Sand imorgon lördag, skulle vindriktningen där då, O-ONO, funka? Har kört där på ostligt förut och då var det kanon, kommer dock inte ihåg ifall det var ren O, ONO eller OSO. Annars så är ju Fågelöudde det mer självklara alternativet på de vindarna.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Grrrr 
    Deltagare

Men det ska blåsa 8 knop enl. windguru, det får bli sup eller gräsklippning.

IrieMan 
    Deltagare

Men det ska blåsa 8 knop enl. windguru, det får bli sup eller gräsklippning.

Litar inte på Windguru när det gäller Sverige, håller mig till SMHI och när det gäller Lilla Sand så kollar jag Klacknäsgrund på YR. Och där står det ju ändå 6-11 m/s typ ONO. Tror dock att Fågelöudde kanske är vindsäkrare imorgon.

IrieMan 
    Deltagare

Nä, fan! Nu hade YR ändrat, ser bara ut att blåsa 5-7 m/s nu helt plötsligt imorgon…………

Grrrr 
    Deltagare

4-5 m/s på min yr
    Men det ska bli soligt!

Nä, fan! Nu hade YR ändrat, ser bara ut att blåsa 5-7 m/s nu helt plötsligt imorgon…………

IrieMan 
    Deltagare

4-5 m/s på min yr

Men det ska bli soligt!

Foil och 9.0 kanske 🤔

Grrrr 
    Deltagare

Det känns som att det kommer att gå bra idag i alla fall. Definitivt mer än fem sekundmeter. Och det känns som att brisen redan kickar in.

Någon är ute och foilar. Och stranden är tjockfullt med folk.

IrieMan 
    Deltagare

Kan tänka mig att det var bra. Den du såg var nog Olle som var ute och foilade. Misstänkte att det skulle vara mycket folk både på parkeringen och stranden så jag valde Boo Mjölkudden istället. Blev bra där med foil och 7.0.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Daniel Bing 
    Deltagare

Vad tror ni om Björkvik i morgon tisdag?

Visar 12 inlägg - 526 till 537 (av 537 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account