Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik/Sandarna

  • svartgrund

    Medlem
    24 maj, 2022 vid 14:37

    Yo alla.
    Ser ut att bli fint i lilla sand hela kvällen. Definitivt om du tar med en foil (Fredrik 😃)

    Jag skjutsar lite kids och dyker upp runt sex 🏄‍♀️

  • mexi_

    Medlem
    24 maj, 2022 vid 14:46

    Blir nog tight för mig….

  • irieman

    Medlem
    25 maj, 2022 vid 10:02

    Vad säger Björkviksmannen om i morgon lördag? Kass eller ok?

    Sen reaktion från min sida här men jag tror att det var klent idag. Vet inte om någon var där, jag var det inte.

    Jag och Olle var där och körde foilgippbonanza med 7.0 och 8.0 i 2 timmar. Bra tryck lite längre ut med diverse stråk som kom in. Skulle gissa på 6-10 m/s.

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  irieman.
  • bjorkviksmannen

    Medlem
    11 juni, 2022 vid 21:57

    Svinbra dag vid bryggan idag. Kände mig som ett pro tills brädan delaminerade! Tyckte inte att jag kände igen ljudet från brädan riktigt. Gick iland å kollade…..hela botten lös! Men ändå, superdag!🤙😄

  • electric

    Medlem
    12 juni, 2022 vid 18:24

    Svinbra dag vid bryggan idag. Kände mig som ett pro tills brädan delaminerade! Tyckte inte att jag kände igen ljudet från brädan riktigt. Gick iland å kollade…..hela botten lös! Men ändå, superdag!

    Hehe! Det där har jag också varit med om – men i mitt fall skedde det gradvis, dvs att det först var bara nån kvdm och så ökade området varje gång jag körde. Och det krävdes mer och mer vind för att plana. Till slut var hela, verkligen hela!, botten lös! Och då krävdes det 2 m/s mer än innan för att plana. Först då gav jag upp brädan. Det var ju minfavoritbräda alla tider; en Mistral Flow 266 (årsmodell ca 2000); som nu istället pryder innertaket i min hall.
    (PS: Otur för din bräda – antagligen inte lönt att laga? Tur iaf att du fick en schysst dag innan det hände! DS)
    /Lars

    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  electric.
    • Detta svar ändrades 1 år, 10 månader sedan av  electric.
  • daniel_bing

    Medlem
    12 juni, 2022 vid 19:30

    Idag var det ett jäkla drag på fjärden. Från 7,7 till 6,7 till överriggad med 6,0. Men mindre hade jag inte med mig 😎🤷

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 juli, 2022 vid 09:27

    Hoppas på Lilla S fr lunch.

  • grrrr

    Medlem
    3 juli, 2022 vid 17:11

    Lite film från idag

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    5 juli, 2022 vid 19:58

    1.5 tim “endurosurf” vid bryggan idag. Svårseglad stöksjö med fullpower 7.8 och min nya Fanatic Jag 125. Svårt att komma upp i mer än 26 knop i dessa knepiga förhållanden. Ändå 24.2 knop på 500 m. Kul med ny bräda under fötterna efter 10 år med samma.

  • svartgrund

    Medlem
    25 juli, 2022 vid 15:41

    Tjohopp!

    Ser ut att kunna bli trevligt i em/kväll. Sticker och rekar vid Bryggan. Åker ev mot Lilla Sand om riktningen tillåter.

    Sällis är alltid välkommet 🙂
    Mats

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    25 juli, 2022 vid 20:59

    Blev det något Mats? Tänkte köra i morgon e-m vid 15 ca.

  • svartgrund

    Medlem
    26 juli, 2022 vid 10:29

    Blev det något Mats? Tänkte köra i morgon e-m vid 15 ca.

    Yes! Kom dit runt halvfem. Hån-vinden tyckte att jag skulle ut på direkten, sen HÅN. In och vänta, när jag hämtat termosen och skulle ta en klunk, så började det igen. Ut och .. HÅN. Sen tyckte Ingarögudarna att de skulle ringa in hela jävla Nämndöfjärden med regnfronter.

    Halvåtta släppte Gudarna på vinden – de tyckte tydligen att jag väntat länge nog. Fantastisk solnedgångfoil i vågorna! Hade funkat med fena och 7.5+ också.

    Jag kommer också runt 15! Vi ses 🙂

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    26 juli, 2022 vid 14:50

    Riggar 6.3 nu.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    30 juli, 2022 vid 19:43

    Ser ut att bli segligsbart i morgon. “Tyvärr” fint väder vilket gör att man måste vara vid bryggan senast 10 annars tar p-platserna slut.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    31 juli, 2022 vid 10:00

    Ser fint ut på vindfronten. Börjar bli fullt på p vid bryggan dock.
    Riggat 7.8.

    Uppdat: 10.30. riggar 6.3

Sida 46 av 51

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik/Sandarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.