Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda Kile hamnen riggyta VS BKSS

  • Björlanda Kile hamnen riggyta VS BKSS

    Publicerad av Knatte på 17 maj, 2008 vid 16:53

    Finns det någon här som är med i Björlanda Kile’s segelskap eller har koll på hur riggytorna/marken runt BKSS klubbstuga ser ut??

    För de sista åren brer BKSS ut sig och tar både grönytan och av asfalten i närheten av klubbstugan…:blush:
    Det kanske är så att de hyr all mark som de lägger beslag på och att vi tidigare har använt deras mark för riggning mm.

    Men som det var idag, så fanns det knappt plats för att ta sig ner i vattnet, utan man klev över jollar… Sedan var all grönyta belagd med båtar och vattenslangen var inklämd bland båtarna:frown:

    Så min fråga är. Finns det någon som har koll på vilken yta som tillhör BKSS och vad som är allmän plats som vi vindsurfare kan använda??

    riggyta1.jpg

    riggyta2.jpg

    riggyta3.jpg

    Sedan låg det något stort och otympligt nere på stranden också:smile: :laugh: 🙂 Man blir ju trött bara man skall bära brädan ju…
    Exocet_pacer.jpg

    Knatte svarade 14 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • alexasu

    Medlem
    17 maj, 2008 vid 17:57

    Är inte du med i klubben då? du är ju bevisligen båtägare i alla fall! 😉
    @Knatte 466147 wrote:

    Exocet_pacer.jpg

  • Knatte

    Gäst
    17 maj, 2008 vid 19:02

    @alexasu 466160 wrote:

    Är inte du med i klubben då? du är ju bevisligen båtägare i alla fall! 😉

    Funderar på att jobba lite undercover och luska från insidan liksom:cool2:

  • kris

    Medlem
    19 maj, 2008 vid 13:57

    Jag trodde Stena Line kört fel när Knatte sladdade in i viken! 😉
    Nä, skämt och sido, en sådan bräda är super när sommarvindarna inte orkar brisa igång. Måste få prova någon gång..

  • Knatte

    Gäst
    19 maj, 2008 vid 15:47

    @Kris 466526 wrote:

    Jag trodde Stena Line kört fel när Knatte sladdade in i viken! 😉
    Nä, skämt och sido, en sådan bräda är super när sommarvindarna inte orkar brisa igång. Måste få prova någon gång..

    He,he :laugh: Lite Stenabåt över bygget är det allt. Kris! Du får gärna prova nästa gång du ser båten i närheten..

  • Knatte

    Gäst
    19 maj, 2008 vid 15:50

    Ingen vindsurfande BKSS medlem här som vill ge ett omdömme eller åsikt om hur alla riggytor krymper??
    Kanske man skall slå en signal till Grefab som äger hamnen. De borde ju veta nåt:smile:

  • stefan_gbg

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 07:13

    Jag har upplevt samma problem med båtar som står i vägen i B-landa.
    Och står det inga båtar där så ställer någon sin bil där. Så man ändå inte kan bära ner sina grejor.

  • Knatte

    Gäst
    22 maj, 2008 vid 08:04

    @stefan_gbg 467271 wrote:

    Jag har upplevt samma problem med båtar som står i vägen i B-landa.
    Och står det inga båtar där så ställer någon sin bil där. Så man ändå inte kan bära ner sina grejor.

    Jag pratade med chefen för Grefab i tisdags och han sa att BKSS inte hyr någon extra mark och han trodde att de mutar in mark på eget bevåg. Men han skulle kolla upp detta närmare och vid behov sträcka upp BKSS och be dem flytta båtarna/jollarna som var ivägen. Han fick se samma kort som ovan.
    Tänkte prata med honom nästa vecka och se vad svaret blev:smile:

  • lex-luthor

    Medlem
    22 maj, 2008 vid 23:50

    Det där är väl nån form av tandem- eller trippelbräda med tanke på alla fotstroppar… 😉

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2008 vid 04:46

    @Lex Luthor 468286 wrote:

    Det där är väl nån form av tandem- eller trippelbräda med tanke på alla fotstroppar… 😉

    Äh, bara 8 stroppar är ju en baggis:smirk: Det fanns ju 9-12 stroppar på brädorna förr. Det kryssstroppar som ökar på mängden lite extra..

  • nlc

    Medlem
    23 maj, 2008 vid 08:29

    @Knatte 468289 wrote:

    Äh, bara 8 stroppar är ju en baggis:smirk: Det fanns ju 9-12 stroppar på brädorna förr. Det kryssstroppar som ökar på mängden lite extra..

    Det heter väl “bärhandtag” på Blocket? Å det är inget fel på att ha många, då får man ju plats med fler öl =)

  • Knatte

    Gäst
    25 juni, 2008 vid 06:08

    Liten update!:smile:
    Grefab jobbar på frågan och nu är det 3 inblandade personer i detta..
    Tydligen har Grefab konstaterat att BKSS inte arrenderar någon extra yta och alltså inte får lägga sina båtar/hägna in området enligt bilderna.

    Tydligen finns något muntligt avtal att de skulle få hägna in en del, just för att skydda sina ungdommar från trafiken på parkeringen..
    Men inget är sagt om att skapa regelrätta förvaringsplatser som BKSS gjort nu. Frågan är ju bara vad Grefab gör för att lösa överträdelserna?
    Chefen var inte där denna veckan och jag tror inte riktigt att Grefab vet hur de skall lösa detta på ett bra sätt? Tillrättavisa BKSS utan att de blir sura:blush:

  • hellgren

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 08:15

    Go Knatte! Skönt o se folk som tar tag i saker istället för att bara gnälla..

  • stefan_gbg

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 09:18

    Enligt BKSS senaste klubbtidning finns det stora planer på att dom skall bygga ut klubbhuset, och ersätta dagens befintliga kontainers med en länga för båtförvaring. Denna länga skall sträcka sig ända bort till nästa hus.
    Se http://www.bkss.se/tidningen/BKSS%202008%20Nr%201.pdf sidan 21

  • Knatte

    Gäst
    25 juni, 2008 vid 17:38

    @stefan_gbg 477560 wrote:

    Enligt BKSS senaste klubbtidning finns det stora planer på att dom skall bygga ut klubbhuset, och ersätta dagens befintliga kontainers med en länga för båtförvaring. Denna länga skall sträcka sig ända bort till nästa hus.
    Se http://www.bkss.se/tidningen/BKSS%202008%20Nr%201.pdf sidan 21

    Intressant! Verkade ju inte som Grefab hade koll på detta?? Men var tillbyggnaderna tänkta att gå uppåt kontainerna/från vattnet, så kan väl detta vara positivt för oss surfare:tongue:
    Då kanske de får plats med alla saker inomhus och slipper ta den allmänna platsen till sina prylar:laugh:
    Stefan är du mer i BKSS? Då kanske du kan kolla hur de tänkte, med att de upptar allmän plats för sina prylar…

    Jag är ju inte medlem, utan har ju bara en båtliknande bräda:smile:

  • stefan_gbg

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:47

    Nej jag är inte med i BKSS. Men jag äger en av kontainrarna som står där. Vi är ett antal kompisar som har våra surfprylar där. Så BKSS vill ta marken i anspråk som vår kontainer står på och i gengälld bygga en surfbod enligt ritningarna. Då skulle vi också få tillgång till faciliteterna. Men vi har inte diskuterat mer noggrannt än så.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda Kile hamnen riggyta VS BKSS

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.