Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda sydväst?

  • jeppo_f

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 06:37

    Nej! Det blir väldigt byigt. Åk till Fiskebäck, Askim eller Getskär istället. I eftermiddag ordinerar doktorn en tur till Getskär, ska blåsa mera norrut.

    /jeppo

  • marty

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 06:39

    Jalla, Smarholmen är det ju som gäller, har du glömt det ?

  • johnjrambo

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 06:55

    fukk fiskebeck för tusan!

    Beerlanda e bättre om de ligger på vsv-V, sv e la inte bäst men funkar..
    Askim kan ju vara något kanske!?`

    vart drar alla?
    ingen som e sugen på tjuvkil????

  • jalla

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 07:39

    Nej fan har inte glömt Smarholmen 😉 efter 6 veckor stiltje har dock min surf hjärna krympt som nån sorts försvarsmekanism?!
    Ska du ditt Marty eller? Askim är ju okay är dock säkert stängt fortfarande eller Rambo?
    Kommer inte loss föran vid 4 tiden få se vad som händer då.

  • johnjrambo

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 08:54

    Vart ligger smarholmen oldman?

    Vet inte om Askim e stängt, men jag har A-nyckel, o komme inte heller loss först 1600..

    Lite info om smarholmen hade vart nice!!
    Funkar det på från sv-v?
    förhållanden?
    o gevetivs en go vägbeskrivning.

  • marty

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 09:15

    Yes, både jag och långöra kör i Smarholmen i eftermiddag. Han är där nu och riggar 5,8. Han trodde det skulle funka en bit ut, är ju alltid lite jobbigt innan man kommit ut. Själv drar jag vid ett tiden.

    Sök på smarholmen, finns ganska många inlägg.

    C U ?!

  • johnjrambo

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 11:47

    det lutar mot getskär för beerlandasurfers.

  • charl8

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 11:56

    kommer man inte ut till askim om man ber snällt i receptionen? Någon som vet? Det kan väl inte vara förbjudet att åka ut dit?

  • danielf

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 12:00

    När vi vill köra bil ner till polarns båt som ligger där, så brukar vi flirta med tjejerna vid grinden till campingen och säga att vi skall lämna av något tungt till de som bor på campingen.

    Tror biltrafik är förbjuden från 31maj till ???? det var iaf. vad hamnchefen sa till oss när vi körde ner till båthamnen i början av juni (fast han och hans polare hade minsann amnesti).

  • charl8

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 12:14

    Getskär eller Torkelstorp? Någon som har någon åsikt om vad som är bäst?
    Och om man åker till Getskär då? Är det bara att följa skyltarna eller är surfstället i någon undangömd vik någonstans? I så fall vill någon ge vägbeskrivning, har letat här utan resultat.Tack tack/Lotta

  • jeppo_f

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 12:28
    Charl8 wrote:
    kommer man inte ut till askim om man ber snällt i receptionen? Någon som vet? Det kan väl inte vara förbjudet att åka ut dit?

    Jag ringde till dom idag. Campingen stänger den 10:e september, men även om dom öppnar bomen in till campingen kommer man inte ut till Marholmen utan A-nyckel. Sen i våras (Eller kanske i höstas) sitter en ny bom lite längre ut. Tidigare gick det ju att köra runt den, men du ligger det en feeet sten vid sidan av vägen där för att hindra att man åker ner i diket runt bomen. Segt…

    Alltså blir det Getskär istället. Jag drar från jobbet 16.

    /jeppo

  • johnjrambo

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 13:02

    changed pläns, beerlanda surfers drar till beerlanda, muha.

  • basse

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 13:12

    Getskär blir det för vår del. Sticker väl vid 17.

    Lotta…. kör norr ut och ta av mot Stora Höga / Jörlanda… Åk vidare rakt hela tiden tills du ser skyllten Getskär där du tar vänster. Kör rakt fram tills du kommer till vattnet. Lätt som en plätt.

  • charl8

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 14:04

    tackar

  • jalla

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:31

    Hovås (nakenbad) blev det för vår del! 5.4 mellan 16.00 och 19.00 helt okay efter 6 veckor utan vind. Funkade bra på vsv .

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björlanda sydväst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.