Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blandning vindsurf-are med kite-are ??

• Blandning vindsurf-are med kite-are ??

Publicerad av anonym-anvandare på 12 april, 2002 vid 11:46

Kitesurfing är häftigt, men Kite-are fattar tyvärr inte att vi vindsurfare inte vill vara i deras närhet.
    Det har varit och är en hel del snack om just detta bland oss vindsurfare i Skåne.

Hendrik

anonym-anvandare svarade 23 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2002 vid 11:49

…men gå bort från dom då…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2002 vid 09:01

Tja , det finns inte mycket man kan göra åt det

• anonym-anvandare

Medlem
    14 april, 2002 vid 09:20

Det bästa är om kitarna håller sig i lä om vindsurfarna, eftersom det är dit de dras vid fall, hopp och om de inte kan hålla höjden (nybörjare). Det är bara att snacka med folk. Huvudsak att vi kan samsas om vattnet och ha kul. Säkerhet framför allt!
    Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2002 vid 20:18

Jo tack!
    Jag både kitear och windsurfar. Var precis i sydafrika och blev skitsur så fort kitearna gick ut på samma spottar.
    De kan vara hur bra som helst men så länge inte windsurfarna förstår hur de funkar är de fortfarande en fara. Visst måste vi samsas men finns där två stränder och det är tjockt på vattnet borde man nog köra på var sin.
    Men jag tvivlar starkt på att vi har sett det sista av denna diskussionen. Ska bli spännande att höra talas om alla krashcade surfare och slagsmål på stranden. Dessutom så ”hoppar” eller hänger de ju mycket högre än oss. Störigt! Gå in på http://www.kitesurferclub.com och vidga era vyer så kan ni titta på killarna som jag är i vägen för när jag vindsurfar.

Bjornw

• anonym-anvandare

Medlem
    16 april, 2002 vid 21:36

Tycker Peters inlägg var en bra lösning, kiteare downwind
    så är ju problemet löst, tror faktiskt det största problemet kommer vara kitare som klotar ihop med varandra.
    Båda sporterna rockar, fast på olika sätt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA