Blåser det i Habo Ljung ida?

Detta ämne har 17 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av Matthias.

• Författare
     Mattijas
    Deltagare

och blåser det desto mer i söder vid näset?

pjoter
    Medlem

tänkte åka till habo om några h när jag meckat klart här hemma. tror de kan funka idag, även om de inte blir nåt toktryck precis.

7-10 ms i höllviken/ skanör. Beretta om du skal til näset , när och vart. Da kan vi åke på samme stellet.

pjoter
    Medlem

Lina å skotten är väl där nere redan. hamnen skulle jag tro. inte så många ställen man kör på på väst.

zapata
    Medlem

Hoppas att någon finns ute i habo idag..jag ska dit nu och snälla poseidon låt det va bra =)

Fredde
    Medlem

ut och kör töser… det blåser.. själv e jag sjuk…. men sitt inte här och mossa

Stellan
    Medlem

Var ute under luch idag. Satans mycket regn och så fick man sig en rejäl kyss – en elstöt i näven som hette duga. Spännande tider…

lina
    Medlem

shit stellan, var var du?
    det var skiiiitfint i hamnen, lite mycket vind bara, men tony o jag var där 7.30 och fick lite fin surf innan det blev för mkt vind vid lunch.

pjoter
    Medlem

stellan, läskigt! tur de inte var värre iaf!

Lina, de var dit man skulle åkt alltså, i habo va vädret helt kass.

skotten
    Deltagare

yeah the wind in Skanör claimed one footstrap bolt and ripped the kite from my harness : (

about time there was some wind though…

mjersen
    Deltagare
    pjoter wrote:
    stellan, läskigt! tur de inte var värre iaf!

Lina, de var dit man skulle åkt alltså, i habo va vädret helt kass.
    vi skulle ha stannat i skanör, det va ju grymt bättre än i habo..

TomW
    Medlem

Det var kanon hela dagen i Skanör! Helt slut efter 3,5tim på vattnet. Kramp i benen, armen och magen.

Bra vågor med inte någon shape.

Inte ett dropp regn från 12-17

Ute på min Waroo 7a med fullt tryck! Ni måste se detta at tro det. Fråga Lina o Skotty….dem bevittnade det. Fattar inte det själv.

Lina….synd du åkte upp till habo, vill att du prova Waroo 7a, perfekt kite till dig. Some other time.

Coolt var att Hugo gjorde en uppvind från hamnens norra sida och sedan tillbaka. Han var på en Rippeher 14….jag på 7an…samma speed, förmodligen hade han dubbelt höjd i hoppen.

MVH TW

lina
    Medlem

haha, ja det var lite synd att vi drog, men du verkade ha lite för kul med 7:an så jag tänkte att du nog inte skulle komma in på ett bra tag =0) provar den gärna nästa vecka! (ledig månd-torsd)

skotten
    Deltagare

yeah talk about being bummed out in the afternoon… even worse is that after we left habo (because it was raining cats and dogs, and no wind).. apparently the wind came back again!! AAARRRGGGHH!! hahahahahah.

But I can complain as LIna and I were down the harbour early and had the beach to ourselfs the whole morning… ooh the luxury….

lina
    Medlem

yeh it was nice indeed/ja, det var verkligen trevligt (svenskaträning för invandrare)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account