Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blåsiga höstar…

• Blåsiga höstar…

Publicerad av anonym-anvandare på 28 september, 2002 vid 17:29

suck…jag ahr alltid trott att de blåsr mer på höstarna…ack vad man kan bedra sig…kallt som fanken är det oxå…heter enda lösningen formula????

tabi svarade 22 år sedan 12 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • jonasp

Medlem
    28 september, 2002 vid 19:58

Taskigt drag i vinden, var nere och slipade fenor i garaget och fick sån abstinens att jag måste dra ut imorgon. crazy.gif

• Johan!!

Gäst
    28 september, 2002 vid 22:35

Lugna er…
    Så här års brukar det blåsa riktigt dåligt, min erfarenhet är att stormarna brukar komma på senhösten och det är vanligt med flera veckors stiltje innan så kommer det ett riktigt panglågtryck med kulingvindar i flera dagar i sträck.

Så jag har inte förlorat hoppet (ta i trä!)

//Johan

• skarabe

Medlem
    29 september, 2002 vid 08:30

Jo, man får ha lite tålamod. September brukar vara en riktigt dålig blåstmånad. Förra året kom inte vindarna förrän ganska sent, men å andra sidan blev det vind så in i hel..te också.. Det kommer!

• surfskutt

Medlem
    29 september, 2002 vid 10:46

Problemet ligger i att det blir så j..la kallt i vattnet och luften för den delen också.
    Man måste ju nästan ha en torrdräkt… suck…

• voodoo

Medlem
    29 september, 2002 vid 11:15

Trodde aldrig att en windsurfingsäsong kunde bli sämre än förra årets, så händer inget extra ordinärt under Oktober så går -02 till historien som det absolut sämsta året vindmässigt… än så länge!
    Så håller tummarna stenhårt får ett riktigt blåsigt Oktober smile.gif

• jonasp

Medlem
    29 september, 2002 vid 16:06

ha!
    det blev en del planing för mig ändå.
    9,0 krävdes dock. (i sinnesförvirringen som rådde när jag upptäckte att det fladdra ordentligt i träden så fick jag för mig att jag skulle kunna köra 6,0 o 88l. men i sista stund kom jag på hur skev den ide´n va)

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2002 vid 16:13

HUga….jag var nästan på väg ut oxå i Sthlm…jag såg en vindby som fladdrade runt i träden och tänkte…5.7 e..er 6.7…men sen var det lugnt….fast pulsen gick upp rätt bra den där lilla minuten som vindpusten varade…
    smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2002 vid 06:24

Hehe, skönt att se att det är fler än jag som har abstinens!!

Håller inte med om att 02 är sämsta blåsåret hittills dock. Det har blåst riktigt bra under sommaren – tom förvånansvärt mycket. Visst, det har väl inte varit 4.0-vindar, men ändå!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2002 vid 07:31

sthlm har i alla fall varit kasst. synd att jobben finns där…

• watertouch

Medlem
    30 september, 2002 vid 07:39

Gör dom?

• markram

Medlem
    30 september, 2002 vid 08:57

Sluta gnälla!
    Var i Karlshamn i helgen och kunde testa min nyinköpta 68-liters hårdvindsslalom. Visst blev det ubåt när jag missade gippen och det skall erkännas att 6,3 kvadrat var lite mycket på denna lilla bräda.
    Men det blåste och ingen kan säga annat än att det är sällsamt varmt i vattnet för årstiden (hur ofta brukar man svettas när man vattenstartar i slutet av september? cool.gif

• highway

Medlem
    30 september, 2002 vid 09:06

Var ute på Öckerö och körde vågbräda och 5.8 och det gick riktigt bra och det kändes som om vinden var lite jämnare ute på Öckerö jämfört med lite närmare Göteborg 🙂

// Magnus

• watertouch

Medlem
    30 september, 2002 vid 10:31

Folkrejs-surf låter ju lite roligt. Kul om utrustningen var till försäljning efter tävlingarna för fasta priser oxå. 3000 för en bräda, segel 1500 osv.. Eller ett helt kit för 5000:-

• markram

Medlem
    30 september, 2002 vid 14:41

Ja det måste väl gå att få till det utan allt för stora pretentioner?
    Missade GWC´s klubbmästerskap i slalom, det kördes på alla tänkbara prylar enligt hemsidan -kul tycker jag!
    Träffas umgås och segla utan att teckna in hus och hem för att ändå bli varvad av halvproffsen, det är vad jag vill.
    Om man får ha max en ny pryl i kittet alltså en ny bräda eller ett nytt segel, då kan man knappast spendera 20lakan, hur man än bär sig åt. Och det skulle nog resultera i fler tävlande=bredd och mer skoj.

• fatpat

Medlem
    30 september, 2002 vid 16:36

Kuling utlovad inatt, bara ta på pannlampan och sticka ut…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blåsiga höstar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.