Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Blekinge
-
Blekinge
Publicerad av dalton på 11 november, 2008 vid 16:20Hur är Lindö Udde. Var där nere o kollade idag men såg väldigt stenigt ut. Är ju naturreservat vad gäller?
norrman svarade 16 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Det är ännu stenigare än det ser ut, missar man när man ska ut får man räkna med att det kostar. När det gäller naturreservatet så är det känsligt, det har varit en del bråk men när det bara är några få så brukar det lösa sig.
Detta skriver jag inte för att skrämmas utan för att tala om hur det är, har själv några tragiska möten med stenarna:(. -
Ok, men är det lugnt när man väl kommer ut? Tänker på södra sidan av udden. Vet du någon man kan prata med där nere så man inte klampar på någons fötter?
-
Du behöver inte prata med någon särskild, oss trampar du inte på tårna. Det är fågelskådarna och andra naturväktare som inte tycker om att det kommer många bilar.
-
Pelle_O;515279 wrote:Du behöver inte prata med någon särskild, oss trampar du inte på tårna. Det är fågelskådarna och andra naturväktare som inte tycker om att det kommer många bilar.
Finns det några andra schyssta spots i närheten? Gärna med lite markyta för för kitesurfare.
-
Emil_H;515287 wrote:Sandviken Sölvesborg
ja men jag tänkte mer runt Lindö Udde. Tycker jag ser inga vindsurfare i sandviken nu för tiden trots bra vindar 🙂
Logga in för att svara.