Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blir det ännu roligare med musik?

  • Blir det ännu roligare med musik?

    Publicerad av tall-jonny på 8 maj, 2007 vid 15:27

    Har funderat lite på att lyssna på musik när man surfar. Faktum är att jag nästan alltid smågnolar när jag surfar – av någon anledning är det inte toner som jag egentligen kan förlika mig med utan idiotlåtar som fastnat på hjärnan.Kan man höja känslan ytterligare av att lyssna in lite skönt tunggung?Är det nån här på konfen som gör det eller har provat?

    Jag inser naturligtvis själv att det finns uppenbara risker såsom tutande båtar, ropande surfare, simmare osv, balanspåverkan osv men är ändå lite sugen. Fy f vad gött det var med premiär i helgen:laugh:

    stewen svarade 17 år sedan 14 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • calle_b

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 18:43

    Jag körde lite Ozric Tentacles när jag åkte snowboard… det var galet skit 🙂

    Nu mer gör jag musik 🙂

    se my music stuff för vidare info.. (kanske inte hårt “ladda som fan”…) 😉

  • hakman

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 19:06

    Det lär va klockrent med en sån där SurferMP3, när man inte har någon att segla med. Tung negerdunk också, då blir det grejer!

  • _alexander

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 21:04

    Jag surfade med en vanlig mp3 spelare i vintras. plastade in den och la den innanför understället och hade ett par dåliga hörlurar innanför luvan. kunde till och med bli spolad med detta utan att det hände något. Men man ska nog inte ha sin nya Ipod till detta utan ta ngt gammalt skräp

  • alex_

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 22:39

    jag har ett ipod fodral i hårdplast med en smart hörlursingång, skiten flyter ju också! Det enda som hindrat mig från att surfa med den är väl den stora frågan hur bra hörlurarna mår av vatten… eller rättare sagt om de överlever en dag på vattnet

  • stinger

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 06:24

    Clasolsson 39:-, ett par vattentäta lurar bara så är det fixat sen.

    Artikelnummer 38-1955

  • guppy

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 19:00

    “Clasolsson 39:-, ett par vattentäta lurar bara så är det fixat sen.”

    …och ett vattentätt hål där hörlurssladden kommer ut.
    >:-)

  • johanc

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 19:00

    Sennheiser har vattentäta lurar vet jag… 70-serien sägs gå att doppa utan problem. Själv har jag ett par VC90 med bra ljud till min Ipod iaf… Är det bara jag som sjunger glatt när man planar?

    JohanC

  • carrera

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 19:41

    Har kommit på mig själv nynna när jag maxar riktigt ordentligt med Slalom
    prylarna… troligen av räddsla 😉 tro inte jag vågar ta upp ämnet med min
    phykolog till syster muhaa aaa

  • tomasn

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 20:36

    Hörlurar när man surfar? Va bland det dummaste jag hört.

  • stinger

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 21:17

    @Guppy 382107 wrote:

    “Clasolsson 39:-, ett par vattentäta lurar bara så är det fixat sen.”

    …och ett vattentätt hål där hörlurssladden kommer ut.
    >:-)

    Det ingår ju i påsen ju! Sladden med hörlursanslutning pluggar du dina hörlurar i, i andra änden av sladden (som går genom ett vattentätt hål) sitter en plugg som du pluggar in i MP3’n.

    Vet inte hur tät den är me det har inte kommit nåt vatten till GPS:n som jag har haft med ut på brädan iaf.

  • danneman

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 01:28

    låter som en farlig ide`jag har många gånger hojtat till på folk som e på väg att köra rakt in i mig eller tvärt om!
    sjung nån go bit istället! I am a wind surfer yes i am ……….yes i am a…. yeas i am aa….

    fet musik calle_b…..

  • oldschool

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 06:17

    Frågan är ju…..kan det bli roligare???????????????????????????

  • guppy

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 06:58

    @stinger 382154 wrote:

    Det ingår ju i påsen ju! Sladden med hörlursanslutning pluggar du dina hörlurar i, i andra änden av sladden (som går genom ett vattentätt hål) sitter en plugg som du pluggar in i MP3’n.

    Vet inte hur tät den är me det har inte kommit nåt vatten till GPS:n som jag har haft med ut på brädan iaf.

    Oj. Såg inte den. Trodde det var en sån där vanlig påse.
    Isåfall verkar det kanon.

    Inressant det där med vilka låtar folk åker om kring och nynnar på. Ut med språket – vilka fåniga låtar nynnas det på?
    Själv har jag några återkommande låtar på hjärnan. Om man möter mig ute på vattnet i full planing är ganska troligt att det nynnas på “Kors vad det vimlar av segel idag…” eller
    “Till havs med solfyllda segel, vinden för oss vart vi vill.
    En horisont som kittlar fantasin på långt långt håll.
    Men inte mot land finns det grund och hemska skär. Solen styr oss.”
    Det är en kanon. Man kanske kunde sätta ihop en hel vindsurfingkör…? 🙂

  • stinger

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 07:43

    Ha ha kanske är tecken på att du är en äkta Göteborgare?
    Jag ska nog skatta mig lycklig för jag har en suverän låt i huvet när jag surfar: Beautiful day med U2

  • tall-jonny

    Medlem
    10 maj, 2007 vid 08:27

    @Guppy 382189 wrote:

    Oj. Såg inte den. Trodde det var en sån där vanlig påse.
    Isåfall verkar det kanon.

    Inressant det där med vilka låtar folk åker om kring och nynnar på. Ut med språket – vilka fåniga låtar nynnas det på?
    Själv har jag några återkommande låtar på hjärnan. Om man möter mig ute på vattnet i full planing är ganska troligt att det nynnas på “Kors vad det vimlar av segel idag…” eller
    “Till havs med solfyllda segel, vinden för oss vart vi vill.
    En horisont som kittlar fantasin på långt långt håll.
    Men inte mot land finns det grund och hemska skär. Solen styr oss.”
    Det är en kanon. Man kanske kunde sätta ihop en hel vindsurfingkör…? 🙂

    En vindsurfingkör…tokbra idé.Va skönt å höra att det är fler än undertecknad som tycks gnola på någon sorts mantra 😀 När jag var i Kapstaden senast blev det Pata Pata och Eva Dahlgrens “Jag klär av mig naken” (Kanske en reaktion på det tiogradiga vattnet…) på ganska hög volym…tror att det skrämde bort en del fransmän från vågorna:laugh: När vi för många år sedan sent på kvällen färdades genom öknen mellan Marrakech och Essaouira hade vi ingen musik i bilen så vi körde alla julsånger, söndagsskolsånger och skolavslutningssånger som vi kunde komma på – till vår marrokanske vän stora förtjusning – ja, det var tider det. Är det några mer som vill vara med i kören och vad skall den heta?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blir det ännu roligare med musik?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.