Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blir jag ensam i Apel i eftermiddag???

  • smurff

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 10:36

    Hej jag vet inte hur det ser ut där, men här är det typ -2 grader och det snöar ganska mycket tongue.gif Inte precis mitt favorit-surfväder

  • lars_k

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 10:59

    Jaså. Här är det halvklart. 2 plus enligt Onsala. Har droppat till 10 m/s…hoppas det håller sej där så det blir 5.3 iaf.

  • herodude

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 11:05

    vet inte hur det är i vbg, men här i borås har de snöat som en liten bitch hela dan….

  • imported_borje

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 15:18

    Körde du idag Kongo? Fick du testat nya brädan smile.gif

  • lars_k

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 17:30

    Jorå Borje!
    Var ute 2-3 timmar i strålande sol. Hade hela apelviken för mej själv, en ovanlig lyx =)
    Halvfjöntigt drag i 5.3 men vafan det planade ju hela tiden. Haha vilken go bräda jag köpt. Känns liten och stor samtidigt. Planar lika lätt som min 83l Goya men känns mkt mindre när man får upp farten. Grymt popp i hoppen och återfår farten snabbt efter att ha landat på tailen. Kort och brett funkar. Ola ljuger fan inte =) Återstår ett test i lite brutalare förhållanden i Åsa eller Ringenäs. Gick knappt att rida idag. För fjöntigt och rak onshore…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 17:34

    Vad är det för bräda du köpt?
    /Martin

  • lars_k

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 17:39

    En AHD Attitude wave 55. Nästan identiska mått och vikt som EVO 74 Wood. Kort och brett. Najs.

  • imported_borje

    Medlem
    24 februari, 2004 vid 21:38

    Starkt av dig att orka dig ut. Själv har man gått och fryst hela dan PÅ land.

  • lars_k

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 07:28

    Jag frös ingenting på vattnet, det blev dock lite kallt när jag bytte om efteråt…Köp ett par neoprensockar och biltemahandskar och stick ut och kör järnet! =)

  • mag

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 12:32

    Kung för en dag!
    Det är inte varje dag man är den radikalaste seglaren i den viken! wink.gif

    Jag är imponerad av att du seglar dessa dagar! Rambo är ju ung och oförstörd men att någon i det “gamla gardet” seglar är kul att se!!!

    Jag drar på mig shortsen nästa vecka och seglar en sväng! cool.gif

    Kör Järn!
    Magnus

  • imported_borje

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 12:37

    Vad är det för biltema handskar du pratar om? Kör du bara i dem?

  • diil

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 12:55

    Sök på Biltema här på konfen och du borde få tusen träffar. Ska snart prova mina, när isen ersatts med mod. /D

  • lars_k

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 14:37

    Biltema har ett par billiga neoprenhandskar för fiske etc. Kostar 130 kr. De har jag klippt upp lite grann i handflatan för att få bra grepp. Skyddar fint mot vindens kyleffekt. Värmer såklart inget om man badar. Men jag vattenstartade bara en gång på 2 timmar så det var lugnt. 5 v i SA har tydligen gjort mej enormt ståsäker =)
    Iofs fegade jag och laddade inga bakåtar och sånt dumt…

  • lars_k

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 14:45

    Jo, jag var nog radikalast. Det var 2 kitare också långt inne vid stranden. Vetifan vad de höll på med. De hade säkert inte lika kul som jag iaf…
    Så du åker till Maui nästa vecka? Fan va gött =)

  • imported_borje

    Medlem
    25 februari, 2004 vid 15:31

    Har du klippt upp mycket i handflatan? Fick du ingen kramp?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blir jag ensam i Apel i eftermiddag???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.