Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Blir så trött på svårigheten att sälja begagnade k

  • Blir så trött på svårigheten att sälja begagnade k

    Publicerad av zaphod på 29 augusti, 2012 vid 19:05

    Det är hopplöst att kränga begagnade kite prylar i Sverige. Vet någon om nån bra internationell sida som funkar att sälja grejor på? Ebay är rena rippoffen, så helst nåt annat tips.

    johnk svarade 11 år, 8 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • karl-petter

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 20:34

    Jag har köpt utrustning på kite.no men tycker priserna vart lägre där iaf för snökite.

  • acemattias

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 22:00
    Zaphod;696891 wrote:
    Det är hopplöst att kränga begagnade kite prylar i Sverige. Vet någon om nån bra internationell sida som funkar att sälja grejor på? Ebay är rena rippoffen, så helst nåt annat tips.

    Så ha kvar dem då 🙂
    Det är ju ändå bara båg att dem blir bättre varge år, bara snyggare i vissa fall.

  • dejo_

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 22:06

    Är det verkligen så konstigt när 8 av 10 beg prylar är för dyra.

  • zaphod

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 07:41

    Ace, blir ju ett helt skrotupplag på tomten då 🙂

  • zaphod

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 07:53

    Dejo, det är inte för dyrt. Problemet är att man bara kommer åt Sveriges marknad. Om man köper nya prylar för tex 12000 så går det inte att sälja nästa år för 6000 oavsett skick (med reservation för att överdriva). Det e galet.

    Det positiva med surfzones sälj marknad är att den är väldigt aktiv, men om man lägger in en annons och kollar 1 dag senare så är annonsen på sida 174. Vem pallar gå igenom det? Skulle funnits en bra sida där folk från hela världen kunde kränga kiteprylar. Det finns ju alltid nån som vill ha ens prylar, gäller bara att hitta dom.

  • hank81

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 08:22

    Brukar gå bra om man inte tror att man ska få igen sina pengar. När jag ska köpa något så kollar jag alltid in alla sidor.
    Men man kan tycka att annonser från 2009 inte bör finnas.

  • jkm75

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 08:43

    http://www.kitesurferen.dk/

    och sänk priset:tongue:

  • zaphod

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 09:50

    Tack för tipsen!!! Ska kolla upp den norska och danska sidan

  • mokrypes

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 10:03
    Zaphod;696935 wrote:
    Tack för tipsen!!! Ska kolla upp den norska och danska sidan

    Tyskland: [ame=”http://surfforum.oase.com/forumdisplay.php?f=42″]BIETE – [oase.com-Forum][/ame]

  • dejo_

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:32

    Problemet är att 6000:- är för mycket för beg prylar. 2012 prylar ligger på 6000-8000 :- nya. ( http://www.nautic-surfogski.dk/kiteboarding.aspx ). Därför är det nog bättre och vänta på rea och köpa helt nya grejer än att köpa beg för nästa samma peng.

  • mericsson

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:42

    Skapa sidan annars! 🙂

  • _dave

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 11:49
    Zaphod;696891 wrote:
    Det är hopplöst att kränga begagnade kite prylar i Sverige. Vet någon om nån bra internationell sida som funkar att sälja grejor på? Ebay är rena rippoffen, så helst nåt annat tips.

    I’ve sold on one of these before when I couldn’t get rid of it here.

    http://forum.kitecrowd.com/sale/index2.html

    http://www.kiteboarder.co.uk/kitesurfing/viewforum.php?f=26

    Some stuff is cheaper, some more expensive. But it is a much bigger population of kiters so worth a try.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    30 augusti, 2012 vid 14:14
    Zaphod;696919 wrote:
    Dejo, det är inte för dyrt. Problemet är att man bara kommer åt Sveriges marknad. Om man köper nya prylar för tex 12000 så går det inte att sälja nästa år för 6000 oavsett skick (med reservation för att överdriva). Det e galet.

    Det positiva med surfzones sälj marknad är att den är väldigt aktiv, men om man lägger in en annons och kollar 1 dag senare så är annonsen på sida 174. Vem pallar gå igenom det? Skulle funnits en bra sida där folk från hela världen kunde kränga kiteprylar. Det finns ju alltid nån som vill ha ens prylar, gäller bara att hitta dom.

    Största problemet i mina ögon med surfzones köp och sälj sida är att sökfunktionen kunde vara betydligt bättre.

    Välja årsmodel, pris etc. Känns som när man söker på märken/ modeller att alla träffar blir en rörig lista bara.
    Lite mer som blockets sökfunktion vore bra. Märke, pris, år + model.
    Men också som skrivs längre upp, väldigt dyrt för beg saker. Visst nypris kanske var 10-12tusen för endel men går att hitta samma produkt för 7-10 ny, så kan inte sätta ett beg pris utifrån en sida där kiten säljs dyrt när folk inte är så dumma att de inte själva kan kolla upp att det finns nya kites för 1-2 tusen mer än vad en beg går för.

  • jhalle

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 18:40
    Nyanvändare;696968 wrote:
    Största problemet i mina ögon med surfzones köp och sälj sida är att sökfunktionen kunde vara betydligt bättre.

    Välja årsmodel, pris etc. Känns som när man söker på märken/ modeller att alla träffar blir en rörig lista bara.
    Lite mer som blockets sökfunktion vore bra. Märke, pris, år + model.
    Men också som skrivs längre upp, väldigt dyrt för beg saker. Visst nypris kanske var 10-12tusen för endel men går att hitta samma produkt för 7-10 ny, så kan inte sätta ett beg pris utifrån en sida där kiten säljs dyrt när folk inte är så dumma att de inte själva kan kolla upp att det finns nya kites för 1-2 tusen mer än vad en beg går för.

    Håller med, om någon skapar en köp/sälj sida med åtminstone basic sorterings/sök-möjligheter så börjar jag gladeligen använda den istället

  • zaphod

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 18:42

    Hade gärna skapat en sida om jag hade kunskapen. Dock finns det redan minst 2 sådana sidor som funkar skitdåligt tyvärr, varför vet jag inte för det är en suverän ide tycker jag.

    Grejorna jag försökt sälja är 1/4 av fjolårets pris i Sverige så det är inget fel på det. Mitt exempel på 6000 var taget ur luften, men om det kostar 12 papp så ingår säkert bräda i alla fall och kanske en puss . Att köpa ett kit på bräda och 12m kite för halva priset året efter e inte dyrt tycker jag, försök gör det med en bil som inte är smälld, utan hjul och försvunnen.

    Thanks alot for the tip Dave, will check that out!!!

    Håller med nyanvändare att sökfunktionen kunde varit bättre men det är gratis så svårt att klaga.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Blir så trött på svårigheten att sälja begagnade k

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.