Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boards, Windsurf eller Surf.. ?

  • Boards, Windsurf eller Surf.. ?

    Publicerad av klint på 2 maj, 2006 vid 11:12

    Ska unna mig en prenummeration på en av dessa tidningar. Vilken anser ni vara bäst om man är ute efter intressanta artiklar, objektiva tester o saklig info, resetips, tekniktips etc. Tyskan är inget hinder då jag bott i landet i 3 år.

    Tackar på förhand…

    jester svarade 18 år sedan 15 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • hangloose

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 11:31

    Tycker tyska Surf är klart bäst. Sakliga tester, med betygssättning som är lätta att jämföra, bra reseberättelser och tekniktips. Dessutom har de rätt mycket annonser från affärer och researrangörer med ofta bra priser

  • lars_k

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 11:55

    Tycker också tysken är bäst. När det gäller tester iaf.
    Dock tjänar man ju inte så mkt på en prenumeration jfrt med att köpa lösnummer (förutom att man får hem tidningen lite tidigare).

  • fredrik-ygge

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 12:07
    Lars_K wrote:
    När det gäller tester iaf.

    Är man huvudsakligen intresserad av testerna kan man köpa dem elektroniskt från hemsidan för 2 Euro. Har gjort det flera gånger och det har fungerat klockrent.

  • oscar

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 13:04

    Min ranking är följande

    Tester
    1. Surf
    2. Boards
    3. Windsurf

    Övriga artiklar
    1. Windsurf
    2. SURF
    3. Boards

    Har prenumerat på boards ett år men säger upp den då tidningen är rätt trist. Ska prenumerera på windsurf istället och köper lösnummer av de andra då det är nåt intressant test el dyl. Test från surf har jag också köpt och det funkar klockrent.

  • mangans

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 13:36

    Har Windsurf någon hemsida som man kan kika på… Priser osv…??

  • klint

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 14:07

    Tjata på ert lokala bibliotek att ta in tidningarna. Sa till personalen på malmö stadsbibliotek att ta in Windsurf med motiveringen att i princip alla i skåne älskar denna sport. Och vipps någon månad senare stod den där i stället. Men tror inte de tar in en blaska till i samma kategori… typ tyska Surf…

  • hakman

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 14:48

    Jag prenumererar själv på Boards, och tycker att det är sjukt bra tidning. Mycket roliga reserepotage och tricktips osv. Lite mycket Brittisk segling bara, men det kan man ju lista ut varför. Det är många bra tester också. Nästan allt i tidningen bruakr vara skoj att läsa iaf.

  • henryk

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 15:17
    fredrik.ygge wrote:
    Lars_K wrote:
    När det gäller tester iaf.

    Är man huvudsakligen intresserad av testerna kan man köpa dem elektroniskt från hemsidan för 2 Euro. Har gjort det flera gånger och det har fungerat klockrent.

    Det roliga är att det går att ladda hem så många tester man hinner på 10 minuter för 2 Euro. Har laddat hem alla tester från 04 och 05 för 4 euro.
    Äver resmål går att ladda hem.
    Man måste vara rätt så slängd på tyska för att kunna läsa mellan raderna och förstå vad dom tycker egentligen, men det finns ju små staplar också.
    /Henryk

  • the_novice

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 15:43

    Min rangordning:

    1. Planche Mag., bra tester och tekniktips (lite minus för språket…)
    2. Boards, också bra tester och tekniktips

    Windsurf har jag aldrig gillat ngt vidare och amerikanska tidningar går bort direkt (bara reklam för amerikanska firmor). Surf läser jag inte av princip skäl eftersom den är tysk, dem har ju tom infiltrerat sjöväderrapporterna… 😡

  • Knatte

    Gäst
    2 maj, 2006 vid 16:12

    Jag har prenumerat på Boards ett antal år nu och köpt enstaka nummer av windsurf vid sidan av.
    Men jag gillar Windsurf mer och mer och tror att nästa omgång, så åker boards och windsurf tar över :tongue:
    Jag tycker artiklarna är intressantare och roligare att läsa i Windsurf.
    Tyska tidningar går ju bort, då jag aldrig var tillräckligt vaken, under mina tyska lektioner under 5 år…

    Men Boards är lite billigare att prenumera på, det är därför jag har tagit Boards hitills….

  • johan_m

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 16:29

    Prenumerarar också sedan några år tillbaka på boards och sen nåt år tillbaka på amerikanska windsurfing, mest för att den är billig 200kr/år. Har funderat på att gå över till engelska windsurf nästa gång jag skall förnya boards, men nackdelen är att den kostar ganska mycket mer. men skall du satsa på en tidning och priset inte spelar så jättestor roll så skulle jag nog satsa på windsurf.

  • jeppepeppe

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:18
    Mangans wrote:
    Har Windsurf någon hemsida som man kan kika på… Priser osv…??

    Prenumererar själv på Windsurf och tycker om den tidningen. Brukar också köpa några lösnummer då coh då av Boards, men tycker bättre om Windsurf. Deras hemsida är http://www.windsurf.co.uk

  • the_novice

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:22

    Maj numret av PM kom idag, 6 st små och 9 större slalom brädor testade, I rest my case… :cool2:

    Just det, Turbo Boost 58 blev testvinnare i lilla klassen. Inte så stor skillnad på ren topfart men mer lättkörd och “guld” i choppen…

  • ola_p

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:37

    Jag tycker nog bäst om windsurf, den engelska alltså.
    Surf har jag aldrig förstått (idogt försummande av tyskalektioner någon?), och Planche Mag är det än värre med, även om det ju ser rätt trvligt ut.. :p

  • bill

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 17:56

    Prenumererar på både Windsurf och Boards och tycker nog att Windsurf har lite övertag där.
    Vi verkar vara några som tyckte att tyskalektionerna var sådär…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Boards, Windsurf eller Surf.. ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.