Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boende Boracay ?

  • marcusgbg

    Medlem
    31 oktober, 2013 vid 15:41

    http://www.agoda.com/boracay-beach-chalets-hotel/hotel/boracay-island-ph.html
    Här har jag bott några ggr. var några år sen men mysig att bo i en egen bambyhydda. tror jag betalade 450kr per natt då. men som sagt va några år sen och tar en liten stund att tralla till kitestranden

  • roggan

    Medlem
    1 november, 2013 vid 20:31

    Surfers eller vad dom heter har ju bungalow på bulabog/kitestranden om du vill bo nära. Finns boende överallt så borde vara lätt att hitta nått. Skicka ett medelande till Atte. Han kan säkert tipsa om nått.

  • above_the_law

    Medlem
    2 november, 2013 vid 23:50

    Va, var i o f s där 2006 senast men för en hydda betalade vi inte mer än 250 kr för två pers just nere vid White Beach. Kan annars rekommendera ett mycket mysigt ställe som heter Blue Mango. De har hemsida och dykcenter. Är en familj från Hawaii (med en inhemsk mamma) som startat det och ena sonen är marinbiolog och de har egen båt mm. Ligger också på White Beach men det är ju inte alls långt till Bullabog Beach (som räknas som bästa kitebeach). Ha så kul!

  • suecocabron

    Medlem
    3 november, 2013 vid 21:07

    Jag hade letat boende pa plats, det ar typ omojligt att inte hitta ett schysst stalle snabbt. Var dar i 2 manader… Om du vill ha partaj, bo pa white beach, annars ar det ganska soft kring bulabog.

  • brange

    Medlem
    4 november, 2013 vid 09:37

    Förre året bodde jag på english bakery. Det ligger ganska mycket mellan white beach och bulabog. Så rätt nära både när man ska kitea på dagen och partaja på white beach på kvällen:)

    Har bokat där igen till januari.

    Dom har även en resturang som man kan få i sig lite frukost för en billig peng (~150PHP)

  • teda

    Medlem
    6 november, 2013 vid 03:23

    Tack för alla svar!
    Det blev “Habagat Kite Village – Aissatou Resort” till slut. Får se hur det är om en vecka 🙂

  • roggan

    Medlem
    10 november, 2013 vid 20:17

    Gissar att du inte kommit fram än? Om du åker som planerat så skriv gärna lite om hur hårt drabbad ön blev av ovädret. Jag åker dit i slutet av december och ska bo på english jag med. Syns där brange.

  • teda

    Medlem
    11 november, 2013 vid 12:21

    Åker på fredag. Jag tror och hoppas att ön fortfarane är OK. Kollade windguru då stormen drog över o om jag minns rätt var prognosen runt 40m/s..

    Återkommer med update 🙂

    Roggan, inte omöjligt att vi ses i Dec me.. Bor i singapore och går utflykter på helgen ..

  • hah

    Medlem
    11 november, 2013 vid 15:13

    Isla skrev på sin Facebook att dem evakuerade och hade sig, men klarade sig förhållandevis bra och att var tillbaka och hade lektioner redan den 9:e! 🙂

  • roggan

    Medlem
    11 november, 2013 vid 15:57

    Hittade två klipp på youtube jag postar här.
    https://www.youtube.com/watch?v=2tryxFSx3G4
    https://www.youtube.com/watch?v=2v5fKqY4bfE

    Vägen mellan Kalibo och Caticlan är tydligen stängd. Det är någon bro som ska ha rasat där.
    Dom har ingen ström och lär väl förbli så ett tag. Elnätet ser minst sakt skrämmande ut där så det är nog väldigt skadat. Men å andra sidan så kommer dom väl laga det med silvertejp å ståltråd så då går det kanske fort att få ihop det igen. Men det är nog inga större bekymmer. Dom har massor med elverk och lagar mat med gaskök.

  • brange

    Medlem
    12 november, 2013 vid 09:38

    TedA, skriv gärna lite när du har kommit dit:)

    Men Boracay verkar ha klarat sig väldigt bra, jämfört med tacloban.

    Om jag har förstått det rätt så är det problem med ström och internet, samt lite nerblåsta träd och andra småskador.

    Att en bro mellan Kalibo och caticlan har rasat är ju inte så roligt, får hoppas dom hinner bygga upp den rätt så snart. Men det borde dom ju göra.

    Roggan, då ses vi säkert på englishi januari. Vi landar 31:e december!

  • maui-mange

    Medlem
    14 november, 2013 vid 05:47

    @brange 718795 wrote:

    TedA, skriv gärna lite när du har kommit dit:)

    Men Boracay verkar ha klarat sig väldigt bra, jämfört med tacloban.

    Om jag har förstått det rätt så är det problem med ström och internet, samt lite nerblåsta träd och andra småskador.

    Att en bro mellan Kalibo och caticlan har rasat är ju inte så roligt, får hoppas dom hinner bygga upp den rätt så snart. Men det borde dom ju göra.

    Roggan, då ses vi säkert på englishi januari. Vi landar 31:e december!

    Kolla tråden på Kiteforum http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2382630 Toby uppdaterar den med senaste info.

  • roggan

    Medlem
    14 november, 2013 vid 17:29

    Ja vi syns där nere.
    Tack för länken. Skönt att dom redan nu börjat få lite ordning där.
    Bara hoppas att det löser sig så bra som det nu går för alla andra som inte hade samma tur som dom som bor på tex borracay.

  • teda

    Medlem
    19 november, 2013 vid 02:19

    Boracay är verkligen tillbaka på fötterna… där syns knappt några spår alls från stormen. Vi bodde på Habagat kite village och hyrde kites där.

    Det är sjuuukt bekvämt att hyra kites. Nya kites, i rätt storlek och framförallt -> man slipper pumpa/rigga/packa ihop !! När man är sugen på att gå ut ser killarna till att allt ligger redo på stranden 🙂

    Jag tycker priset för boende, mat och hyra är helt OK… tror vi landade på runt 700kr/dag/person inklusive boende, frukost, lunch, kites

    Så summa summaris, boracay kan varmt rekommenderas…

  • roggan

    Medlem
    19 november, 2013 vid 16:51

    @TedA 719068 wrote:

    Boracay är verkligen tillbaka på fötterna… där syns knappt några spår alls från stormen. Vi bodde på Habagat kite village och hyrde kites där.

    Det är sjuuukt bekvämt att hyra kites. Nya kites, i rätt storlek och framförallt -> man slipper pumpa/rigga/packa ihop !! När man är sugen på att gå ut ser killarna till att allt ligger redo på stranden 🙂

    Jag tycker priset för boende, mat och hyra är helt OK… tror vi landade på runt 700kr/dag/person inklusive boende, frukost, lunch, kites

    Så summa summaris, boracay kan varmt rekommenderas…

    Härligt att höra.
    Gissar att ni flög til Caticlan och inte till Kalibo eftersom ni hyrde kites? Eller kan du bekräfta att vägen från Kalibo funkar som den ska?
    Hur är det med bankomater. Funkar dom?
    Är det brist på mat, saker i butikerna eller flyter leveranserna av diverse varor på som det ska till ön?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boende Boracay ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.