Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boende i Göteborg sökes!

• Boende i Göteborg sökes!

Publicerad av nordstedt på 16 juli, 2008 vid 20:09

Är det någon som har ett boende att hyra ut till mig som ska börja plugga på chalmers? Spelar inte så stor roll vad för typ av boende men gärna gångavstånd till chalmers lindholmen.

sourra svarade 16 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • johanw

Medlem
    16 juli, 2008 vid 20:44

vi kommer sakna dig mannen

• sourra

Medlem
    16 juli, 2008 vid 20:50

…men vi tar emot dig med öppna armar! HL’s har snackat varmt om dig. Har du kollat efter lyor på http://www.sgsstudentbostader.com/item.aspx?id=1 ???

Skit i att bo nära Lindholmen. Bo nära Campus Johanneberg istället och ta direktbussen över vattnet till Lindholmen. Varför då? Jo, då kan du få åka med till surfet.

• katey

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:04

Har inget boende att hyra ut men kommer själv bo där o ha bil så samåkning till surfet går ju att greja

• trumpeten

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:10

Martin, vi synes snart i GBG!!!

Sourra vad är närmaste plattvatten spoten i Gbg området?

• sourra

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:15

@Trumpeten 483234 wrote:

Björlanda lär kunna vara platt men jag har aldrig kört där pga utsagor om vidrig botten och kass launch. Vill man ha lite kvalitet får man åka till mitt hatspot Torkelstorp. Sen är det nog Norra Näs (a.k.a. Trönningenäs i norra varberg) som gäller. Därefter gäller Läjet närmast land men där är det gruuunt. Ni övriga västkustnissar får gärna rätta mig eller fylla i om jag har missat nåt.

• sourra

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:16

@Katey 483230 wrote:

Har inget boende att hyra ut men kommer själv bo där o ha bil så samåkning till surfet går ju att greja

Välkommen! Fan vad gött med lite mer surffolk i Sveriges största småstad.

• neven

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:18

Välkommen upp till civilisationen! 🙂

Johanneberg iz da shit. Skaffa nåt i närheten om du kan så får du trevliga grannar också :-). Nära stan, nära motorväg ut till surf. Det finns studentlägenheter nära bland annat Chalmers Studentbostäder på Gibraltargatan och sedan SGS på Olofshöjd när WackoNils bor.

• katey

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:19

Thanks!

• nordstedt

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:30

Känns skönt att vara välkommen!
    Jag står i kö på både boplatsgbg och sgs så jag hoppas att jag får något från någon av dem. Hoppas på johanneberg då, helt klart högre prioritet att komma snabbt ut till surfet än att ta sig till skolan.

• johnk

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:38

@Trumpeten 483234 wrote:

ha ha. Riktigt plattvatten? tragiskt. Jag hoppas jag har missat nåt och har fel men… Närmsta plattvatten är torkelstorp på sydligt. Annars lundåkra gissar jag 😀

• sourra

Medlem
    16 juli, 2008 vid 21:44

@nordstedt 483248 wrote:

Känns skönt att vara välkommen!
    Jag står i kö på både boplatsgbg och sgs så jag hoppas att jag får något från någon av dem. Hoppas på johanneberg då, helt klart högre prioritet att komma snabbt ut till surfet än att ta sig till skolan.

SGS brukar ha sista minuten-lyor som är en bra start + man tappar inte kötiden om man vill ha nåt najsigare sen.

• sourra

Medlem
    16 juli, 2008 vid 22:01

@johnk 483251 wrote:

ha ha. Riktigt plattvatten? tragiskt. Jag hoppas jag har missat nåt och har fel men… Närmsta plattvatten är torkelstorp på sydligt. Annars lundåkra gissar jag 😀

Ja det är ju ingen spegel men…

TT:
    20080429-IMG_2684.jpg

Läjet:
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=37454&stc=1&thumb=1&d=1216077463[/IMG]

• johnk

Medlem
    16 juli, 2008 vid 22:46

Läjet är platt på sina ställen, men precis som du säger är det för grunt för att hoppa i (om man misslyckas).

(Sen angående bilderna så uppfattas vattnet oftast plattare från land än när man kör på det själv).

• sourra

Medlem
    17 juli, 2008 vid 05:26

Läjet är platt och funkar grymt bra så länge du inte skickar kiten. Det är Habodjupt. Vill man hoppa högt blir det grymma kickers längre ut med platt mellan. Så är det John och hör sen.

• krillan82

Medlem
    17 juli, 2008 vid 06:16

Fan du ska alltid dra till skumma ställen först kosovo, sen cabs. och nu till det värsta GÖTET. fast Sourra å grabbarna e fan trevliga prickar fast dom pratar förjävligt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boende i Göteborg sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.