Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bohuslän?
-
Bohuslän?
Publicerad av anonym-anvandare på 23 juli, 2003 vid 07:25Var i Bohuslän kan man kita? Funderar på att åka till Stenungsund i em, men känner inte till området så väl… Några tips?
/Draken
biorno svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Det ligger en camping innan stenungsbron när du kommer från söder(Göteborg) där har jag sett kitare. Vet ej vad campingen heter men polarn från udevalla kallar det för ”lilla hawaii”.Du ser det i alla fall från bilvägen.
-
Campingen heter Tollenäs… Annars kanske det kan funka i stora höga, 5 km innan stenungsund om du kommer från gbg hållet.. kör av motorvägen vid jörlanda.. sen precis innan du kommer till stora höga svänger du vänster (statiol=kört för långt) ner mot getskär.. följ bara vägen så kommer du till havet.. Vindsurfar där ibland.. det är ganska långgrunt hela vägen bort mot jörlanda hållet.. men akta dig för några stenar som ligger utanför en stengärsgård…
Jag kanske drar dit o vindsurfar i helgen… -
Ring om du sticker jag hänger med
/Christofer
0736564830 -
Tjena, jag hänger med också om jag inte jobbar och är frisk!
Anders – 0708-365390
-
Anonym
Gäst24 juli, 2003 vid 05:48Tack för tipset! Stora Höga var riktigt bra! Stora ytor plattvatten, långgrunt och en gigantisk gräsmatta att rigga på…
/Draken
-
Någon här på Forumet som försökte båtstarta en Naish utanför Koster i Onsdags?
Isåfall är min enda fråga… Vad höll ni på med???Och stackars den snubbe som åkte så pass långt efter draken i de vattnen (ca 10 brännmaneter / m2)…
Logga in för att svara.