• lima-ko

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 19:37

    Jag är lite sugen på att skaffa ett par boots. Helt klart förmånliga priser.
    Vad är den stora skillnaden mellan boots för wakeboard och för kite? Är det framförallt vikten eller?

  • hengo

    Medlem
    19 maj, 2010 vid 20:21
  • pjoter

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 05:36

    Har för mig den sidan var uppe förra året också, någon som köpte därifrån och vet något mer om grejerna och affären?

  • wakenils

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 05:53

    snabb service o bra priser men skitprylar, ni kan köpa ett par sletna gonzales för en billig slant av mig (köpta sensommaren)

    kiteboots ger för dålig support… då kan man lika bra köra straps, köp ett par riktiga wakeboots men av nyare modell för att komma i o ur lätt

  • lima-ko

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 08:56

    Jag har ögonen på dem, vad är det för skillnad på dem och Escalades?
    Båda två är väl just kiteboots och jag tycker att de ser ut att ge ett jäkla bra stöd?

    WakeNils;612683 wrote:
    kiteboots ger för dålig support… då kan man lika bra köra straps, köp ett par riktiga wakeboots men av nyare modell för att komma i o ur lätt

    Hrmmm, så du menar att t.ex. LF wakeboots är bättre för kite än just deras kiteboots?

  • neven

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 14:15

    Haha bootsnazin Nils har talat 🙂 LF Escaladesen 07-08 var rätt mjuka men annars har dom varit rätt styva. Escalades 06 var ju riktigt styva till och med. Nuförtiden är ju wakebootsen och kitebootsen nästan identiska tycker jag. Jämför tex LF Synergy closed toe med t.ex Watson eller Shane.

    Styvheten är för övrigt en smakfråga. Vissa gillar lite mjukare så att man kan tweaka mer medan vissa gillar styvare så att man får mer stöd.

  • lima-ko

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 15:46

    Från vilket år är dessa http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=27175&title=nya-lf-escalades-l-med-pro-plate&cat=11 Escalades då?
    Jag föredrar helt klart mer tweakmöjlighet.

  • wakenils

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 16:51
    Lima-ko;612789 wrote:
    Från vilket år är dessa http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=27175&title=nya-lf-escalades-l-med-pro-plate&cat=11 Escalades då?
    Jag föredrar helt klart mer tweakmöjlighet.

    2006, riktigt najs men överdelen släpper från bottenplattan efter ett tag

    de senare escaladesen är för mjuka och ganska tunga

    tycker de tidiga synergy inte gett nån support, årets ser lite stabiliare ut men inte testat några av dem

    satans knä… svår abstinens nu!!!

  • lima-ko

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 20:02

    Överdelen släpper efter ett tag, låter rätt värdelöst. Är det något allmänt problem eller bara Nils som upplevt detta?

    Vad är det för årsmodell på hengos Synergy här ovanför?

  • hengo

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 20:06

    synergy är en sjuukt grym bindning (förmodligen årets vanligaste kitebindnig förra året då den kom ut så helt värdelös kan den väl inte va, eller har alla fel? 😛 )

    det är 2009 och jag hade nite sålt dom om de inte vore för att jag måste ha de absolut senaste från LF, ALLTID!

    jag har för övrigt ett par escalades -08 som nån kan få köpa också, lite sliten i innärhälen på ena.. Kom me skambud!

  • acemattias

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 20:27

    En båthandlare här i Ua säljer OBrien (eller var det ONeil?) wakeboards med boots för 16 hundra tror jag det var, är det märket nått att ha?

  • dak

    Medlem
    20 maj, 2010 vid 21:24

    Köpte ett par nya LF-Synergy boots förra veckan 2010 modell. Har spanat in dem ett tag nu och bestämde mig för att slå till. Sjukt fina boots, körde med LF cab innan och synergy bootsen känns helt klart mer fixerande med kraftigare+högre “hals”. Trots detta är de lätta att komma i och ur.
    Utöver så har bottenplattan blivit sjukt lätt, vilket gör att totalvikten nästan blir som ett par vanliga pads+stroppar bara (mycket najs)
    Bottenplattan på mina gamla boots stod för ca 50% av vikten vilket kändes lite overkill.

  • pepa

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 08:30
  • lima-ko

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 09:55

    Hengo: Jag syftade på det som Nils sa att överdelen släpper från bottenplattan på Escalades efter ett tag.
    Efter att kollat runt en del har jag förstått att LF kiteboots är bland de mest populära, och som du säger måste det finnas en anledning till det, att de är jäkligt bra.

  • hengo

    Medlem
    21 maj, 2010 vid 15:23

    Ja absolut, ska ja va aärligt så har jag typ 0 erfarenhet av andra boots, men jag har kört Escalades 2008, Syngergy 2009 och syngergy 2010 och är iallafall svin nöjd med alla av dom.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.