Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boots och våtdräkt hanskar önskas köpas!!

• Boots och våtdräkt hanskar önskas köpas!!

Publicerad av jagarn på 29 augusti, 2009 vid 17:07

Någon som har båda eller något av de som vill sälja kontakta mig!!

Kjello svarade 15 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • Kjello

Gäst
    29 augusti, 2009 vid 17:30

Jag har nya aldrig använda, Mystic Boots storlek c;a 43, Mystic Torrhandsakar och Mystic torrdräkt passande normalbyggd c;a 185cm, allt nytt aldrig använt.
    Kan sälja allt som ett paket om det passar billigt.

• hah

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 18:17
    Kjello;571315 wrote:
    Jag har nya aldrig använda, Mystic Boots storlek c;a 43, Mystic Torrhandsakar och Mystic torrdräkt passande normalbyggd c;a 185cm, allt nytt aldrig använt.

Om inte annat så är jag lite intresserad!

• Kjello

Gäst
    29 augusti, 2009 vid 20:53

länkar men kommer inte ihåg vilka torskor med två mellanväggar så det är tretå invändigt, och handskar ser ut så, bara det bästa har jag satsat på.
    Torrdräkt och allt inpackat i täta ploastpåsar så gummit inte torkar, tänke sälja allt för under halva priset eller runt 2000kr.
    Jag kommer nog inte att bo i Sverige på vintern mer så sakerna bör bort

• jagarn

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 21:56

okej jaghar precis köpt våtdräkt men de andra va vill du ha förde?

• Kjello

Gäst
    29 augusti, 2009 vid 22:06

En femhundring kan tänkas, men det är inte läge att åka till stan 12 mil bara för en sån sak, soppapengar kostar minst 300.
    Kanske åker till Skogås Stockholm om ett par veckor.

• larssa

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 22:21

vad e det för stl på handskarna?

• Kjello

Gäst
    30 augusti, 2009 vid 07:39
    Larssa;571382 wrote:

Jag har rätt små händer för min längd 185, men jag köpte Handskar storlek större troligast M som absolut inte kan strama, kommer inte ihåg.

Följde säkert rådet (köp storlek större) på ontopsport hemsida så bootsen troligast storlek 44, mina fötter är 42,5 men trivs bäst med 43 så det glappar llite.
    har för mej att boots och handskar köptes förra hösten,

torrdräkten troligen storlek S/48 hösten innan (den har jag inte ens dragit i dragkedjan, inte använt tuben som man ska smörja in torrkedjan med).
    Allt tätt inknutet i plastpåsar, lärde mej från förra torrdräkten, att muddar torkade för att den hängt på en galge.

Jag får besöka on top sport sidan igen, och försöka komma ihåg, jag vet bara att det va dyraste bootsen och handskar då, Jag kan aldrig kompromissa.

• jagarn

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 08:17

men om du ska nära stockholm så får du hojta! du kanske inte vill sälja boots å hanskar bara….annars kan du ju posta dom till mig…..hur låter de?

• Kjello

Gäst
    30 augusti, 2009 vid 08:56
    Jägarn;571441 wrote:
    men om du ska nära stockholm så får du hojta! du kanske inte vill sälja boots å hanskar bara….annars kan du ju posta dom till mig…..hur låter de?

Låter jättebra, jag har en annan trolig intressent till torrisen, pallrar mej nog snart (om inte om ett par veckor) hem till Skogås, det är där jag har sakerna, nu är jag i närheten av Grisslehamn,

• jagarn

Medlem
    30 augusti, 2009 vid 09:44

Jaha okej!men hör av dig när du är sugen på sälja dom! förresten är det torrdräktshandska? vad är skillnaden?klumpigare eller?

Kjello Du verkade insatt på lite olika kite ställen i stockholm har du kört ute på adelsö eller träkvista någongång?

• Kjello

Gäst
    30 augusti, 2009 vid 10:03

har inte kitat i Sverige, drar utomland vinterhalvåret, och bor på sommarstället sjötomt på sommaren, där det är för riskfyllt att kitesurfa så bara Vindsurf där.
    Torrdräktshandskar är jättesmidiga och tätar mjukt skönt mot handleden så inget vatten tränger in kolla länken, samma med bootsen, jag drog på mej allt direkt när jag fick hem det, för att kolla passning, och så väldigt fin passform, mjukt skönt, som ett extra mjukt tjockt smidigt skinn, barfotakänsla.

Mystic har tänkt till så allt sitter som man vill, det finns luft runt tårna och fingrarna, annars fryser man som alla vet, för övrigt smiter det åt tätt mjukt.

Torrisen är såld, åker till stan när nästa dåliga kalla regnväder för att skicka.

En sak som talar för att sakerna är fräscha (förutom inpackningen) är att jag bor på nedre botten (suterrängplanet) i loftgångshus, bara sol en timme på morgonen, och är bara där en kort tid vår/höst med fönstret öppet, resten av tiden bortrest, vrider ner alla termostatelement, för att inte vattnet i vattenlåsen ska dunsta bort, = Kallt.

Passar på att tipsa;
    En fastighetsskötare tipsade mej, hur man undviker att vattenlåsen torkar ut, när man är bortrest lång tid.
    Häll glycol i alla vattenlås, det dunstar inte (gissar det ligger som en film på vattenytan efter ett tag, så inte vattnet dunstar) prövade T-blå kylarvätska han sa det funkar, funkade perfect, men jag ställer dessutom en balja vatten över golvbrunnen, en hink vatten på toasitsen, liknande överallt över alla vattenlås.
    ingen cloaklukt när man kommer hem.

• Kjello

Gäst
    1 september, 2009 vid 13:17

ledsen att säja, jag har förhastat mej.
    det här inlägget träffade så jag kom ihåg, jag har grejor som inte använts. (för jobbet har sugit musten ur mej förr).
    Synd att så bra saker att inte används, sälj tänkte jag.

Men alltid ledig nu, sedan nyår -09, ”äntligen” möjligheter.
    f.n jag har hela Oktober kvar innan jag åker till Indien, Handskar och Boots behövs när tempen går under 13g, (annars som att ge upp allt, inte bra)
    och nästa vår hemma 28 April.

torrisen kan nog gå iväg till den som har bättre nytta av den.
    Men den är i princip såld, om jag inte ångrar det med, f.n va dåligt av mej, jag borde stå för något jag skriver.
    Har andvänt torris förr, det känns inte rätt förrän det blir riktigt kallt.

• Kjello

Gäst
    1 september, 2009 vid 16:16

Och riktigt kallt kommer det att kännas när jag kommer hen från Indien 28 April.
    Mer & mer bortskämd blir man, av värme även på vintern.
    vad håller jag på med, får folk att sukta efter saker.
    bara slumpa bort, gör reklam nästan som om jag är sponsrad av Mystic.
    Nej jag är en helt egen privatpersion.

• dadil

Medlem
    1 september, 2009 vid 22:20

Jägarn
    Främling

Reg.datum: Jul 2009
    Aloha Power: 0
    Jägarn är på rätt väg

Boots och våtdräkt hanskar önskas köpas!!
    Någon som har båda eller något av de som vill sälja kontakta mig!!
    Jägarn besöker inte forumet just nu Lägg till på Jägarns rykte Rapportera inlägget Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget
    Jägarn
    Visa allmän profil
    Skicka ett privat meddelande till Jägarn
    Skicka e-post till Jägarn
    Hitta fler inlägg av Jägarn
    Lägg till Jägarn i dina kontakter
    Oläst 2009-08-29, 17:30 #2
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

Reg.datum: Mar 2008
    Aloha Power: 7
    Kjello is a jewel in the roughKjello is a jewel in the rough
    Skicka ett meddelande via Skype™ till Kjello

Sv: Boots och våtdräkt hanskar önskas köpas!!
    Visa allmän profil
    Skicka ett privat meddelande till Kjello
    Skicka e-post till Kjello
    Hitta fler inlägg av Kjello
    Lägg till Kjello i dina kontakter
    Oläst 2009-08-29, 18:17 #3
    HaH
    Främling

HaHs avatar

HaH har ett lite tveksamt uppträdande sedan tidigare

Citat:
    Ursprungligen postat av Kjello Visa inlägg
    Om inte annat så är jag lite intresserad!
    HaH besöker inte forumet just nu Lägg till på HaHs rykte Rapportera inlägget Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget
    HaH
    Visa allmän profil
    Skicka ett privat meddelande till HaH
    Skicka e-post till HaH
    Hitta fler inlägg av HaH
    Lägg till HaH i dina kontakter
    Oläst 2009-08-29, 20:53 #4
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

länkar men kommer inte ihåg vilka torskor med två mellanväggar så det är tretå invändigt, och handskar ser ut så, bara det bästa har jag satsat på.
    Torrdräkt och allt inpackat i täta ploastpåsar så gummit inte torkar, tänke sälja allt för under halva priset eller runt 2000kr.
    Jag kommer nog inte att bo i Sverige på vintern mer så sakerna bör bort
    Senast redigerad av Kjello den 2009-08-29 klockan 21:44.
    Kjello besöker forumet just nu Lägg till på Kjellos rykte Rapportera inlägget Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget
    Kjello
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-29, 21:56 #5
    Jägarn
    Främling

Jägarn är på rätt väg

okej jaghar precis köpt våtdräkt men de andra va vill du ha förde?
    Jägarn besöker inte forumet just nu Lägg till på Jägarns rykte Rapportera inlägget Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget
    Jägarn
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-29, 22:06 #6
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

En femhundring kan tänkas, men det är inte läge att åka till stan 12 mil bara för en sån sak, soppapengar kostar minst 300.
    Kanske åker till Skogås Stockholm om ett par veckor.
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-29, 22:21 #7
    Larssa
    Pooh-Bah

Larssas avatar

Reg.datum: Sep 2002
    Aloha Power: 32
    Larssa is a jewel in the roughLarssa is a jewel in the rough

Visa allmän profil
    Skicka ett privat meddelande till Larssa
    Skicka e-post till Larssa
    Hitta fler inlägg av Larssa
    Lägg till Larssa i dina kontakter
    Oläst 2009-08-30, 07:39 #8
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

Citat:
    Ursprungligen postat av Larssa Visa inlägg
    Jag har rätt små händer för min längd 185, men jag köpte Handskar storlek större troligast M som absolut inte kan strama, kommer inte ihåg.

Följde säkert rådet (köp storlek större) på ontopsport hemsida så bootsen troligast storlek 44, mina fötter är 42,5 men trivs bäst med 43 så det glappar llite.
    har för mej att boots och handskar köptes förra hösten,

torrdräkten troligen storlek S/48 hösten innan (den har jag inte ens dragit i dragkedjan, inte använt tuben som man ska smörja in torrkedjan med).
    Allt tätt inknutet i plastpåsar, lärde mej från förra torrdräkten, att muddar torkade för att den hängt på en galge.

Jag får besöka on top sport sidan igen, och försöka komma ihåg, jag vet bara att det va dyraste bootsen och handskar då, Jag kan aldrig kompromissa.
    Senast redigerad av Kjello den 2009-08-30 klockan 08:05.
    Kjello besöker forumet just nu Lägg till på Kjellos rykte Rapportera inlägget Svara med citat Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på det här inlägget
    Kjello
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-30, 08:17 #9
    Jägarn
    Främling

Jägarn är på rätt väg

Jägarn
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-30, 08:56 #10
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

Citat:
    Ursprungligen postat av Jägarn Visa inlägg
    Låter jättebra, jag har en annan trolig intressent till torrisen, pallrar mej nog snart (om inte om ett par veckor) hem till Skogås, det är där jag har sakerna, nu är jag i närheten av Grisslehamn,
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-30, 09:44 #11
    Jägarn
    Främling

Jägarn är på rätt väg

Jaha okej!men hör av dig när du är sugen på sälja dom! förresten är det torrdräktshandska? vad är skillnaden?klumpigare eller?

Kjello Du verkade insatt på lite olika kite ställen i stockholm har du kört ute på adelsö eller träkvista någongång?
    Jägarn
    Visa allmän profil
    Oläst 2009-08-30, 10:03 #12
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

har inte kitat i Sverige, drar utomland vinterhalvåret, och bor på sommarstället sjötomt på sommaren, där det är för riskfyllt att kitesurfa så bara Vindsurf där.
    Torrdräktshandskar är jättesmidiga och tätar mjukt skönt mot handleden så inget vatten tränger in kolla länken, samma med bootsen, jag drog på mej allt direkt när jag fick hem det, för att kolla passning, och så väldigt fin passform, mjukt skönt, som ett extra mjukt tjockt smidigt skinn, barfotakänsla.

Mystic har tänkt till så allt sitter som man vill, det finns luft runt tårna och fingrarna, annars fryser man som alla vet, för övrigt smiter det åt tätt mjukt.

Torrisen är såld, åker till stan när nästa dåliga kalla regnväder för att skicka.

En sak som talar för att sakerna är fräscha (förutom inpackningen) är att jag bor på nedre botten (suterrängplanet) i loftgångshus, bara sol en timme på morgonen, och är bara där en kort tid vår/höst med fönstret öppet, resten av tiden bortrest, vrider ner alla termostatelement, för att inte vattnet i vattenlåsen ska dunsta bort, = Kallt.

Passar på att tipsa;
    En fastighetsskötare tipsade mej, hur man undviker att vattenlåsen torkar ut, när man är bortrest lång tid.
    Häll glycol i alla vattenlås, det dunstar inte (gissar det ligger som en film på vattenytan efter ett tag, så inte vattnet dunstar) prövade T-blå kylarvätska han sa det funkar, funkade perfect, men jag ställer dessutom en balja vatten över golvbrunnen, en hink vatten på toasitsen, liknande överallt över alla vattenlås.
    ingen cloaklukt när man kommer hem.
    Senast redigerad av Kjello den igår klockan 08:00.
    Kjello
    Visa allmän profil
    Oläst idag, 13:17 #13
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

ledsen att säja, jag har förhastat mej.
    det här inlägget träffade så jag kom ihåg, jag har grejor som inte använts. (för jobbet har sugit musten ur mej förr).
    Synd att så bra saker att inte används, sälj tänkte jag.

Men alltid ledig nu, sedan nyår -09, ”äntligen” möjligheter.
    f.n jag har hela Oktober kvar innan jag åker till Indien, Handskar och Boots behövs när tempen går under 13g, (annars som att ge upp allt, inte bra)
    och nästa vår hemma 28 April.

torrisen kan nog gå iväg till den som har bättre nytta av den.
    Men den är i princip såld, om jag inte ångrar det med, f.n va dåligt av mej, jag borde stå för något jag skriver.
    Har andvänt torris förr, det känns inte rätt förrän det blir riktigt kallt.
    Senast redigerad av Kjello den idag klockan 15:49.
    Kjello
    Visa allmän profil
    Oläst idag, 16:16 #14
    Kjello
    Medlem

Kjellos avatar

Och riktigt kallt kommer det att kännas när jag kommer hen från Indien 28 April.
    Mer & mer bortskämd blir man, av värme även på vintern.
    vad håller jag på med, får folk att sukta efter saker.
    bara slumpa bort, gör reklam nästan som om jag är sponsrad av Mystic.
    Nej jag är en helt egen privatpersion.

• Kjello

Gäst
    1 september, 2009 vid 22:26

dadil Samma person fick mej att sluta skriva i Kitenation, värsta sadisten.
    Vad är detta ? någon sorts försök till terror eller ?
    Jag fattar ! det är en värsta fiende, sätt kniven i mej om du vågar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Boots och våtdräkt hanskar önskas köpas!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.