Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

  • boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

    Publicerad av skejtar_henke på 7 augusti, 2009 vid 16:47

    Jag vill ha ett par boot tror jag. Vad ska jag tänka på? Aldrig ägt några. Stroklek fattar jag är viktigt. Men mer då?

    Modell dämpning styvhet vilket märket kanske? Vad ska man ha?

    gh0st svarade 14 år, 8 månader sedan 24 Medlemmar · 70 Svar
  • 70 Svar
  • anr

    Medlem
    7 augusti, 2009 vid 17:29

    Att dem är snygga!

  • curry

    Medlem
    7 augusti, 2009 vid 17:47

    Grymt att vi blir fler, välkommen till den mörka sidan :D!

    För det första måste du kolla vad du har för avstånd mellan insertsen på brädan, om det är en vanlig fotkroksbräda är det förmodligen 6,5 tum vilket inte passar på några boots förutom möjligen LFs kiteanpassade boots.

    http://www.flat3.se/produkter/bindningar/synergy

    LF Synergy är vad jag skulle rekomendera!
    Riktigt skön bindning med bra support men tillräckligt mjuk för att relativt enkelt nå och tweaka grabs. Du känner dig inte heller totalt låst om du kört fotkrokar sedan du började kitea, vilket kan bli ett problem om du kör på ett par riktigt styva wakeboots i början.

    Det fungerar såklart att köra vilka wakeboots som helst, men testa innan och känn att de sitter bra och är lätta att komma i och ur. Kolla även avståndet mellan hålen i bottenplattan, Oftast är det 8 eller 6 tum. Om det inte passar direkt på brädan så måste du se till att det finns utrymme för att borra i den.

    Jag har själv kört en hel del Synergy i sommar och kan säga att den är mycket trevlig! Speciellt när man ska nå grabs och tweaka grejer.
    Jag har även kört LF Watson closed toe, en riktigt styv wakeboot. Jag gillar den för att man kan landa hårdare under kontroll och även trycka ifrån mer med brädan eftersom de är styvare. Dock har jag svårt att nå grabs ibland med dessa.

    Det är helt beroende på vad du kör för stil egentligen. Men de flesta brukar vilja börja med en mjukare bindning som exempelvis LF Synergy.

    lycka till!

  • skotten

    Medlem
    7 augusti, 2009 vid 19:06

    where you are going to source a cheap supply of KY jelly

    http://carebearincrazyland.files.wordpress.com/2009/07/p1030786.jpg

  • stebe

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 07:20

    Har någon kört LF cab? Erfarenheter?

  • pepa

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 07:34

    Har LF Cab! Man sitter fast bra men den är ganska mjuk. Lätt att nå grabs och tweaka, men inte lika mycket support som en “riktig” wakebindning.

    Grymt skick, du kan få den av mig för MAX en tusing Stebe 🙂

  • stebe

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 09:34

    Det låter intressant. Vad är det för storlek? det är nog risk att jag har för små fötter för dem.

  • pepa

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 09:54

    42 typ.

  • gh0st

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 19:08

    Har kört LF cabs o gillade dom, dock har jag inte kört många andra att jämföra med.

  • stebe

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 20:06
    Pepä;564899 wrote:
    42 typ.

    Dom e nog lite stora då, men jag testar dem gärna ser.

  • skejtar_henke

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 20:21

    hmmm inte lätt välja det här.. Nån som vet nån bra butik förutom Lf då?

  • skanepaul

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 21:50

    Ronix är fan the shit!

    http://www.ronixwake.com

  • gh0st

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 22:26

    Ronix o Gator verklar schyssta, det är dom märkena förrutom LF jag har sett på kitebrädor. är det nån som vill bli av med ett par schyssta boots som passar stl 45 så hör av er.

  • kitelife

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 23:56
    Pepä;564886 wrote:
    Har LF Cab! Man sitter fast bra men den är ganska mjuk. Lätt att nå grabs och tweaka, men inte lika mycket support som en “riktig” wakebindning.

    Grymt skick, du kan få den av mig för MAX en tusing Stebe 🙂

    jag hade kunnat tänka mig dom där peppe… kan du hålla dom tiss du kan komma när här till La och ge mig ett bra pris trordu?

    e det dom på bilden i din avartar?

  • ziik

    Medlem
    9 augusti, 2009 vid 06:47

    Har ett par O’brien ION 11 jag skulle kunna passa vidare. funkar på mina 45-46or.

    Säljer helst med en wakestek också… 😉
    både stek och stövlar är -08…
    Men säljer löst till rätt peng eller personlighet.

    haha

  • sala

    Medlem
    9 augusti, 2009 vid 07:14

    dessa kan du få billigt, finns i skåne. LF vantage limited Karborre e grejer det.
    storlek 42,5-43,5 9-10

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/23975/cat/10

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.