Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Borgmästarefjärden, Karlskrona?

  • Borgmästarefjärden, Karlskrona?

    Publicerad av hektor på 18 september, 2008 vid 06:20

    Var ute och gick kring Karlskrona igår kväll, och funderade på hur det skulle funka att åka över borgmästarefjärden, som borde ha bra vindar på NV -> NO över N.
    Jag kan inte påminna mig att nånsin ha sett nån surfare där, men stället borde ge gött med plattvatten… Dessutom så får man en sån där känsla av F1-stadslopp, eller kanske STCC på bananpiren, vilket är trevligt.

    Så den vanliga frågan, har nån kört där tidigare, tips på stenar som är ivägen eller kanske nåt förbud? Fjäderfäna är längst söderut vad jag kunde se, men det är inte vetenskapligt säkerställt.

    Bilden visar lite hur jag tänkte mig…

    hektor svarade 15 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • dalton

    Medlem
    18 september, 2008 vid 07:46

    Inte dumt om man kunde köra där. Är det inte byigt, går det rigga o gå i?

  • hektor

    Medlem
    18 september, 2008 vid 07:58

    ahhh… såg du inte att jag ringade in var man kan rigga 😉 Tror att det ska gå att rigga och gå i på östra saltö, men det ligger en hel del sprängsten där så skor tror jag på. Jag är mer orolig hur man ska ta sig upp sedan, men det är ju ett problem som kommer efter att man har haft det roliga.
    funderar också på om vinden kan vara byig, särskilt på NO…

  • milkman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 08:22

    Jag gillar speciellt gubben som kitar, och linjen han håller.

  • milkman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 08:24

    Det är tur också att det tydligt framgår att man kan kita åt båda hållen, och lixom slipper gå iland och runt. 🙂

  • milkman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 08:25

    Och att fåglarna ska hålla sig någon annan stans! Bra, för då är ju fågelskådarna också ur vägen.

  • hektor

    Medlem
    18 september, 2008 vid 08:37
    Milkman;500690 wrote:
    Jag gillar speciellt gubben som kitar, och linjen han håller.

    Du ser att jag kör med bara 4 linor? Och att draken är grön (fick dock inte riktigt till sigma-formen) :tongue:

  • hektor

    Medlem
    18 september, 2008 vid 08:57
    Dalton;500683 wrote:
    Inte dumt om man kunde köra där. Är det inte byigt, går det rigga o gå i?

    Göra ett försök nästa vecka? Onsdag em/kväll NO 7-8 m/s enligt windguru (karlshamn)

  • milkman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 09:05

    hihi.. Fint 🙂
    Det är lugnt, jag skulle också mörka sigmaformen. 🙂

  • christian

    Medlem
    18 september, 2008 vid 09:13

    Hej
    Vännerna på KBV har varit rätt bötesivriga runt borgmästarefjärden och handelshamnen.
    Har för mig att det är 5 kn på fjärden, men det kanske bara är på sommarsäsongen

    Har själv lekt med tanken att hoppa i med brädan där och fräsa runt i plattvattnet

  • hektor

    Medlem
    18 september, 2008 vid 09:19

    Undrar om de bryr sig om fjärden denna tid på året… Om inte annat så borde man ju se om de kommer med en båt och skjuter på oss med radar (funkar det på en kite?). Kanske kommer undan med en varning, och så vet man hur det ligger till efter det

  • norrman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 12:56

    Det är bara te att köra på hektor 🙂

  • hektor

    Medlem
    18 september, 2008 vid 12:59
    Norrman;500749 wrote:
    Det är bara te att köra på hektor 🙂

    jag räknar hårt med att du hakar på, ta nu bort din annons på culten så du har nåt att köra med!!

  • norrman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 13:02
    hektor;500750 wrote:
    jag räknar hårt med att du hakar på, ta nu bort din annons på culten så du har nåt att köra med!!

    Jag säljer inte för ens jag har en annan, fast funderar på en till sigma nu för jag behöver en till egypten.. du ska inte med?

    Föresten så kanske jag kommer bort å testar om de e vind nästa vecka!

  • hektor

    Medlem
    18 september, 2008 vid 13:04

    Klart jag ska med!!! När var hur? Skicka länk

    Är det vind på onsdag så slutar vi tidigt och tar oskulden (?) på borgmästarefjärden

  • norrman

    Medlem
    18 september, 2008 vid 13:11
    hektor;500753 wrote:
    Klart jag ska med!!! När var hur? Skicka länk

    Är det vind på onsdag så slutar vi tidigt och tar oskulden (?) på borgmästarefjärden

    har hittat en sista minuten till hurghada/El Gouna 30 sep för 3600 med boende.

    http://www.colonawatersports.com/

    http://www.kitepower-elgouna.com/en/el_gouna/el_gouna/

    http://www.fritidsresor.se/Resorts/Travel.aspx?id=16694&cat=2|277&entry=11&dest=0&city=0&hotel=0&type=

    Kolla å njut 🙂

    Jag kan komma ifrån jobbet vid 10 eller 12 om de blåser i veckan..

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Borgmästarefjärden, Karlskrona?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.