Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing borttappad bräda i björkäng

• borttappad bräda i björkäng

Publicerad av nn4an_mike på 4 juli, 2005 vid 19:55

tjena
    Polaren Rickard tappade sin bräda i björkäng idag. en Fanatic Skyrider. han kommer bli väldigt glad om nån hittar den och lämnar tillbaka den. telnr till rickard 0705-911593

mvh
    micke

anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • mrmille

Medlem
    4 juli, 2005 vid 21:44

är inte det dumt?

grin.gif

Hoppas den dyker in igen

• sj0gren

Medlem
    4 juli, 2005 vid 22:02

Ja hoppas att den kommer till rätta.

Men det låter lite roligt att man tappade bort sin bräda smirk.gif

• nn4an_mike

Medlem
    4 juli, 2005 vid 22:44

För att klargöra hur det hela gick till, i rent vetenskapligt syfte, samt för att det inte skall hända alla Er mina kära kitande bröder och systrar skall jag nu beskriva hur min vän Rickard miste sin fina bräda.

Rickard var ruskigt överriggad med sin 15m2 drake och det blåste sideshore.. en vindby skickade Rickard ett flertal meter i sidled varpå brädan hamnade bakom Rickard.. Ungefär samtidigt känner jag att jag oxå är överriggad med min 14-drake och ytterligare en snubbe känner likadant… Vi är dock helt ovetandes om att även Rickard känner så. Alla tre går in till land för att lägga ner kites-arna ( skum böjning (fast inte för varandra … vi e straight alla tre ) ) Av häsyn till sin och andras säkerhet låter Rickard sin bräda vara kvar i vattnet för att ha full kontroll på draken. och han får hjälp att ta ner sin drake.. Sen hjälper Rickard både mig och den andre snubben ner med våra drakar.
    När alla har hjälpt alla… e brädan borta. Vi letade länge alla tre, men Rickard letade längst, dock utan framgång. Den har förmodligen drivit uppåt kusten och behöver med andra ord inte återfinnas i Björkäng bara för att den förlorades där..
    Hoppas givetvis att Rickard får tillbaka sin bräda så håll korpgluggarna öppna där ute..

Sensmoral: Hjälp inte andra, för då blir ni av med brädan

Mvh
    Micke

• mrmille

Medlem
    4 juli, 2005 vid 23:01

aj fan

Vill dock göra en ändring
    Sensmoral: Sätt en fet, gärna vattensäker, lapp på brädan och vem den tillhör och hur man enklast får tag på er…

Det är kanske inte det snyggaste och senaste inom styling men damn va värt det bör vara…

Hoppas ni återfår den, om den flyter in i varamoviken eller i roxen lovar jag att plocka upp den smile.gif

• jezaja

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:09

Sensmoralen kanske är att inte köra när det blåser side-off shore som det bör ha gjort i björkäng igår smile.gif

Fast jag är bara avundsjuk för jag inte hade tid igår :/

• pjoter

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:11

att ni inte tog upp den största draken ni hade å satte fast den minsta killen i den. hade bara varit å knyta fast honom i marken så hade han kunnat hänga några meter upp å spana.

• sj0gren

Medlem
    5 juli, 2005 vid 20:46

Ok, det låter juh lite mer logiskt. När jag var nybörjare och för första gången körde sideshore i Apelviken utan leash så tappa ja min bräda å visste inte var bodydraga tillbaka till den var så ja fick total panik. Men som tur var tog en mer rutinerad kiteare tag i brädan och körde den till mig smile.gif Phuuuh!

• nn4an_mike

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:21

Mr Mille… Har en fundering angående din sensmoral
    ”Sensmoral: Sätt en fet, gärna vattensäker, lapp på brädan och vem den tillhör och hur man enklast får tag på er…”

Var får jag tag på en fet,vattensäker Lapp som vill sitta på min bräda ? Kommer inte lappens kåta, fru och barn sakna honom?
    Om det e nån i GBG-trakten som har en Lapp på vinden som bara ligger å skräpar så e jag intresserad, vill inte åka till lappland å hämta en ny själv… det e ok om han e lätt använd..

Mvh
    Micke

• luuddee

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:24

blir det itne jobbigt att åka med en fet Lapp på brädan?

• nn4an_mike

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:28

njae… alltså jag vet inte… än… men om man har en fet vattensäkerlapp på bräden så lär den bergis inte driva bort lika fort … plus att man kommer se den på avstånd tack vare Lappens folkdräkt som ju är väldigt färgglad med bjällror.. Om nu nån hittar brädan med lappen … OCH lyckas tyda dens dialekt så finns det ju faktiskt en chans att man återfår sin bräda … Och lapp..

• luuddee

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:30

behöver han matas också eller?

• pjoter

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:31

ser en helt ny dimension av kitetricks med en lapp på brädan. lapp-off tricks, kite-lapp, lapp-top mm. pkra får göra många nya filmer!

• nn4an_mike

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:39

om man skickar honom nånstans så blir det en Post-it lapp laugh.gif

• nn4an_mike

Medlem
    5 juli, 2005 vid 21:40

eventuellt blier det årets JULK-Lapp

• mrmille

Medlem
    5 juli, 2005 vid 22:01

helt obetalbart kul =)

om lappens fru hakar på kan man nog kanske få till en ”lapp-lise-loop”

wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing borttappad bräda i björkäng

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.