• zo0

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 20:51

    @gogga 385898 wrote:

    vafan, snackar vi trick så är ju det fetaste av feta Kung foo som lou gör i bl.a. ten4. När jag sätter en perfekt sådan kan jag dö lycklig

    Jag la faktist märke till Kung foo idag när jag kolla Ten4! den är helt stört snyggt ja så lycka till 😀

  • pepa

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 21:10

    Lätt fett trick. Man kan få ont i höfterna om man gör fel bara.

  • dadil

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 07:46

    …..
    @Ölla 386123 wrote:

    Alltså Aaron Hadlow tycker ju det men han har uppenbarligen dålig koll..

    ja.

  • hengo

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 12:16

    Kung foo är det fetaste!!! nästan bara sett det i ten4 och nåt klipp där ruben typ gör en halv, eller försöker iallafall..

    Ingen som råkar ha ett klipp på en hyffsad kung foo.. måste testa det vid nästa session. undra vilken linlängd som är att föredra. Någon som har några praktiska erfarenheter??

  • gogga

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 14:37

    jag har försökt men i princip dött samtidigt

  • pepa

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 15:09

    Inga problem Hengo, gjorde massor när du och jag var i Brasil. Man kan bli lite kortare dock om man inte gör rätt men ändå försöker landa på brädan. Bättre att göra det på djupt vatten och sparka brädan åt fanders om det går åt pipan.

    20m lina tyckte jag va najs, speciellt med en tia eller elva, ha gärna en liten våg så är det nästan väl lätt. Det klart det är läskigt första gångerna eftersom det är helt onaturligt att dra kiten rakt ner vid sidan om dig hahahaha fy fan va gött det är att göra kom jag på nu! Mycket mer nervpirrande än nåt hp faktiskt, det känns i magen 🙂

  • pepa

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 15:18

    Ska nog utveckla lite. Se till att ha bra spätta o tryck innan du gör det. Du krokar ur o hoppar som ett vanligt hopp men se till att komma högt. Det går absolut inte om du inte får till hoppet med ett gött pop, så försök inte om du får ett flackt och långt nybörjarhopp hehe.
    När du är en 5-6 meter upp men fortfarande känner att du kommer stiga en bit till drar du kajten åt det hållet du kommer ifrån. Inte för försiktigt, för då kommer du få för lite tryck i kajten för att få tillbaks den snabbt nog för en skön landning, samt att pendeln som drar upp dig i själva Kung Foo-positionen blir dålig. Men inte heller för hårt eftersom det ger dig framåtkraft som i början på en kiteloop. Lagom är bäst!
    När du inte vågar dra kajten längre ner släpper du bara bakre handen och låter dig själv pendlas upp i horisontellt läge och njuter i en sekund, se till att ligga med magen/sidan ner mot vattnet annars är det lätt att förlora kontrollen på kroppen.
    Sen är det dags att ta tag i bomen igen om du inte vill göra en kiteloop framåt och kanske dö. Vid det här laget har kajten redan börjat svänga och det är bara att låta den fortsätta tillbaks in i vindfönstret. Först fort, sedan långsammare och mer upp mot tolv. Gör man rätt får man ofta ett extra lyft innan man ska landa och då kan det vara bra att göra en framåtkiteloop för att inte för att få kajten bakom sig när du landat. Lite stilpoäng också förstås att släppa bakhanden, indygrabba och landa med en hand mitt i en kiteloop efter ett sånt fett trick 🙂

    Jag vill gärna se film från allas försök hahaha! Lycka till!

  • matthias

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 15:22

    ruben lenten vet hur man gör kung foooos fo sho! kolla detta, rätt högt…
    http://kitegen.net/index.php/2006/04/19/videos-ruben-lenten/

  • pepa

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 15:39

    Vem e Ruben? A just det ja den lille spolingen jag lärde göra indy KGB. Han är duktig.

  • pepa

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 15:40

    A fan det var ju ett perfekt exempel på varför man ska göra en kiteloop framåt på landningen!

  • hengo

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 20:02

    finfina tips pepä, ska försöak få nån å filma när jag testar (dör) då.. Kan ju alltid testa lite på land innan så man är säker när man går ut på djupa vatten

  • pepa

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 20:10

    Hahaha du har förstått det här Hiiiieeengo!

  • dadil

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 21:04

    jag, dedde o mike gjorde det för 3 år sedan, det blev en knäckt bräda var på 2 dagar…

  • dedde

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 21:21

    det va tider det…haha, fan den däringa ruben va högt upp han….

  • pepa

    Medlem
    29 maj, 2007 vid 14:00

    Jag knäckte två! Haha!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.