Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing boujmaa igen

  • svenne

    Medlem
    26 april, 2010 vid 08:31

    Han är galen, ostrullen efteråt är hur fräsch som helst (kommer aldrig ihåg alla namn, var tvungen att fråga den här gången också).

    Meeen eeh… …så att eeh… Jag tror att han kör på Olas bräda.

  • ola-h

    Medlem
    26 april, 2010 vid 08:50

    Ja, han laddar…

    Svenne;608508 wrote:
    Meeen eeh… …så att eeh… Jag tror att han kör på Olas bräda.

    Jag kollade lite på det och jag är inte säker. Kanske var min bräda redan transporterad till Thailand då för “avgjutning”. Det kan vara en Quatrobyggd sak (som han inte var direkt förtjust i men det verkar ju göra jobbet…).

  • robin

    Medlem
    26 april, 2010 vid 08:54
    Ola H.;608513 wrote:
    Kanske var min bräda redan transporterad till Thailand då för “avgjutning”. Det kan vara en Quatrobyggd sak (som han inte var direkt förtjust i men det verkar ju göra jobbet…).

    Ska en av dina brädor gå i produktion? Kan du inte berätta lite om den och vilken feedback den har fått?

  • macedu

    Medlem
    26 april, 2010 vid 09:10

    Vem var det som drog rigg??? 😀
    Svettigt najs filmsnutt, blandat och full ös!

  • johan_gbg

    Medlem
    26 april, 2010 vid 09:40

    Han vet hur man laddar.

  • doc

    Medlem
    26 april, 2010 vid 10:28
    Robin;608514 wrote:
    Ska en av dina brädor gå i produktion? Kan du inte berätta lite om den och vilken feedback den har fått?

    Det är ju smått sinnes!
    Vilken grej!

  • fnassel

    Medlem
    26 april, 2010 vid 16:18
    poppo;608504 wrote:
    kolla 5:02 i denna
    http://www.continentseven.com/2010/04/25/hookipa-photoshoot-action/

    killen fortsätter tänka utanför rutan, aerial wave 360 into forward off the lip… eller? för en gångs skull känns det som ett nytt knasigt namn är befogat, när den nu landas.

    Såg den på Continent seven i går! Helt sjukt! Jag försökte förklara för hustrun hur J….la Galet den gubben rippar men hon förstår ju ingen ting! Nu har man något att träna mot i år!

  • poppo

    Medlem
    26 april, 2010 vid 19:48

    svenne å ola, ert hemlighetsmakeri är inte direkt vattentätt. så berätta nu hela storyn, inklusive hur mkt ni får betalt av starboard för brädan/shapen!
    (det är klart ni inte gör, men det vore onekligen kul!)

    om inte annat sätter det kanske fart på hemmabyggandet, drömmen om att bada i cash motiverar säkert…

  • svenne

    Medlem
    26 april, 2010 vid 19:58

    Ja jättehemligt. Allt finns ju skrivet här på konfen.
    Ola ritar bräda
    Jag bygger den
    Plantan trashar den
    Starboard vill också trasha
    Ola bygger nya på Maui
    Starboard testar
    Boujmaa är kär i Ola
    Ola får inte se sina brädor igen
    Eller jo, som ny modell 2011.

    Så, nu är sagan slut. Gå å lägg dej!

  • poppo

    Medlem
    26 april, 2010 vid 20:17

    jamen titta, det kom ju en nyhet i alla fall – boujmaa är kär i ola!

    nu undrar man bara om kärleken är besvarad eller om marockanen helt enkelt sol-o-vårade ola för att komma över brädan.

    tack svenne å gonatt.

  • ola-h

    Medlem
    26 april, 2010 vid 20:53

    Boujmaa har ju en svensk tjej. Kanske gillar han svenskar rent generellt, helt enkelt.

    Men det är en rätt kul historia, det hela. I alla fall för mig. Som Svenne skriver fanns det lite förhistoria, med Plantans bräda som Scott gillade skarpt. Sedan fick jag en förfrågan om jag kunde hjälpa till att göra en custom till Bouj, i praktiken en twin med utgångspunkt från en Kode, efter hans önskemål. Redan då snackade vi mycket om quad. Jag tyckte vi skulle att vi skulle göra en bräda som också skulle funka som quad, men B var skeptisk eftersom han inte gillade quad och hade två från quatro som han körde som twin. Cusotmbrädan blev lite försenad (vet inte ens om den är klar än) och så provade han min lilla quad (en smalare variant av en bräda som jag designade till Ola P) och skrev till Starboard “Today i tried the Quad 70 from Ola, and I was amazed how much it bites and I could push on it on the top turns, it is a sick board and I love it, can I have it?” Anne Marie Reichmann som också kör Starboard nu verkade också gilla den… “I didn’t only like the board… I loved it! Actually I really wanted the board t stay in Maui – in my garage ;-)) What did I like about the board: It really likes to hold it’s course smoothly on a bigger and bumpy wave; and gives you that secure feeling of going for it. Bottomturning and good release from the lip also worked good! I could keep the speed going – opposite to the normal bigger boards. Also the top turn felt good and I could throw some spray – which normally I am only allowed on my very small boards as I can turn those quicker in the topturn”.

    Jag gillade den ju själv med, men det är lätt hänt att man åker och liksom letar fel och funderar på om den verkligen funkar eller om man gillar den för det är ens egen shape. Jag testade ju också väldigt mycket fenor och så. Kanske för mycket – på slutet när jag “bestämde mig” fick jag brädan att funka allra bäst. Hur som helst är det ju kul att andra gillar den också.

    Så nu är planen att det blir en produktions bräda av den. Lite småtrim att fixa bara, så den blir nog inte riktigt klar när de andra släpps. Men visst känns det häftigt.

    Nu är det bara att jobba vidare med nya varianter. Det skall bli kul att se om Boujmaa gillar sin twin och så har ju en viss känd konfare en twin på G. Plantans bräda (dvs den shape som jag från början gjorde till honom) som jag körde med en annan rocker på Maui) skall få sig några uppdateringar också efter erfarenheterna från Maui. Jag har också lite ideer på en mer fsw-inriktad shape som skall vara single/tri convertible om någon är intresserad.

  • svennebanan

    Medlem
    26 april, 2010 vid 21:25
    Ola H.;608622 wrote:
    Jag har också lite ideer på en mer fsw-inriktad shape som skall vara single/tri convertible om någon är intresserad.

    Hade jag inte varit så hårt hållen hade jag lagt en beställning på en sådan redan för ett år sen. Tyvärr blev inte tyglarna lösare för att vi gifte oss, men det kanske jag borde förstått.

  • surfprylar

    Medlem
    27 april, 2010 vid 09:09
    svennebanan;608627 wrote:
    Hade jag inte varit så hårt hållen hade jag lagt en beställning på en sådan redan för ett år sen. Tyvärr blev inte tyglarna lösare för att vi gifte oss, men det kanske jag borde förstått.

    Ja, en sådan shape runt 90-95 liter, 59-60 bred skulle ju vara helt fantastisk i Stockholm, t ex… 🙂

  • robin

    Medlem
    27 april, 2010 vid 10:40

    Det är ju hur kul som helst! Grattis:laugh::laugh:

  • stinger

    Medlem
    27 april, 2010 vid 13:39

    Filmen, hur mycket action som helst på 6 minuter och den där ostrullen är såååå snygg. Han bara landar den och seglar vidare som om inget hade hänt. Såna vill jag lära mig 😀

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing boujmaa igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.