Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › bow kites – kom igen nu…
-
bow kites – kom igen nu…
Publicerad av ollefax på 16 december, 2005 vid 10:10Om de nu skulle vara så superduper jävla bra som alla nissar säger (vilket jag dock inte tror). Varför fortsätter de producera vanliga kites parallellt?
hbgsurfer svarade 19 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Kjellorix
Gäst16 december, 2005 vid 10:34Rakare framkant e aerodynamiskt mer rätt, optimala greppet i luften.
Men den nya bågformen kan bli mer allround och roligare.
Ger inte upp något som e rätt, därför tror jag båda finns, för olika åksmak.Jag tänker på fenor (hydrodynamik & aerodynamik e ju samma sak)
Bakåtsvepta fenor e mer förlåtande och bättre i vågor (lite större friktion bara)
Fenor med rak framkant e effektivare i förhållande till ytan men bäst på plattvatten. -
Svar till:
Om de nu skulle vara så superduper jävla bra som alla nissar säger (vilket jag dock inte tror). Varför fortsätter de producera vanliga kites parallellt?
[/ QUOTE ]
läs:
http://www.wallensports.se/news/detail.asp?iNewsID=259
står mycket om bows design
-
varför fortsätter dom producera gamla stora klumpiga tv-apparater när det finns platta nya mycket finare?
-
Svar till:
varför fortsätter dom producera gamla stora klumpiga tv-apparater när det finns platta nya mycket finare?
[/ QUOTE ]
nu vet jag inget om produktions priserna på TV, men en platt tv är väll ca 2x dyrare än en vanlig?
En bow kostar väll ca 100 lappen extra att producera (block och linor)
-
Svar till:
nu vet jag inget om produktions priserna på TV, men en platt tv är väll ca 2x dyrare än en vanlig?
[/ QUOTE ]
Sonys dyraste Plasma på 42″ kostar 83 kr att tillverka, då är även emballage inräknat.
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Sonys dyraste Plasma på 42″ kostar 83 kr att tillverka, då är även emballage inräknat.
[/ QUOTE ]
det tror jag på när jag ser det…
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
Å du vann precis en bakoframvänd keps med inbyggd fläkt för dagens mest ogenomtänkta inlägg!
”Jonaish… ge kepsen till MrMille nu” -
tror också på den hederliga ktien tils ngn bevisat motsatsen . ska testa allt skit i vinter så får vi se. . men som ja tror nu. så vanliga kites till freestyle / wakestyle. . o bows till nybörjare pensionärer och vågridning..
-
Va inte så neg nu Olle. De kom inte till månen med den första raketen. Sälv planerar jag att gå över till bowkite sommaren år 2014.
-
Du ska ju bara ha det som jag har, jag hade foil, du köpte foil jag köpte lei du köpte lei… så köper jag en bow så dröjer det nog inte länge…
-
Svar till:
Om de nu skulle vara så superduper jävla bra som alla nissar säger (vilket jag dock inte tror). Varför fortsätter de producera vanliga kites parallellt?
[/ QUOTE ]
för att vill man tjäna pengar så gör man de kites som folk fortfarande köper i stor skala.
Svar till:
En bow kostar väll ca 100 lappen extra att producera (block och linor)
[/ QUOTE ]
Knappast.. vi snackar stooora volymer av kites och made in ching-chong.
-
2014 är jag så snuskigt rik att jag har feting fläktar som jag styr med med gashandtag på bommen, då är depower helt överflödigt…
-
Själv tänker jag vänta byta tills dom kommer med ”invisible kites”, det kommer fan bli nåt det.
-
ja ska köra vaugs tror jag e för fet för annat fuck
Logga in för att svara.