Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Bow!!

  • mania

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 15:28
    Milkman;422056 wrote:
    haha.. Sant.

    Om du har redan har kiter för vatten så kan du ju köpa en riktig snökite. Köp en Access CX från Ozone vetja. kolla på http://www.flyozone.com

    OK den såg grym ut! men det är ju en stor fördel att kunna använda kiten i båda elementen! Om bow:en skulle haverera! :crazy: eller??

  • milkman

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 16:46

    Tja, du får ju en ok platt kite OCH Access för samma pengar som en sån där blandnings foil. Å då får du kiter designade just för det dom användst.
    Men frågar du andra så har de säkert andra åsikter. Ozone är störst på snö i Sverige så det säger ju lite.

  • mania

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 17:36

    Jag har inte kört ozone men jag har kört flysurfer och dom är oootroligt sköna!!!

    Mycket bra design + Underbar prestanda! + Faktiskt väldigt lättstartade i vatten!

    Men jag får försöka testa en ozone i vinter! någon som vet någon återförsäljare???

  • fesen

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 19:18

    @mania 422107 wrote:

    Men jag får försöka testa en ozone i vinter! någon som vet någon återförsäljare???

    Kika ett inlägg bakåt! (Eller 2 från detta 🙂 )

  • mania

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 19:24

    tackar!! 😉 🙂 haha! Det är ju söndag som sagt! :crazy:

  • cortex

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 10:51

    @mania 422107 wrote:

    Jag har inte kört ozone men jag har kört flysurfer och dom är oootroligt sköna!!!

    Mycket bra design + Underbar prestanda! + Faktiskt väldigt lättstartade i vatten!

    Men jag får försöka testa en ozone i vinter! någon som vet någon återförsäljare???

    Klart du ska testa Ozone. Testa även Peter Lynn när du ändå är i farten. Alltid bra att ha testat så många olika kites som möjligt innan man bestämmer sig.
    Se också till att testa Flysurfer Pulse2 som kommer ut (dock i liten upplaga första lasset) i december. Lagom till snowkitesäsongen drar igång på allvar kommer Pulse2 att finnas hemma på lager i alla storlekar.

    Du kan läsa mer om Pulse2 i mitt reportage från Flysurfer importermöte som jag var på för ett par veckor sedan.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53697

    Jag ser själv fram emot att få jämföra den side-by-side med andra -08 kites.

    Milky, vi får väl ta och ordna en gemensam demodag för snowkites i Mälardalen så snart det finns ordentligt med snö…

    /Kaj(Tech)

  • ziik

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 16:53

    vaga skippa malardalen…

    kom till aredalen…

    har ont om prickar pa detta tb….. sa kompenserar med att slanga nagra efter var mening…..

    //Joel…..

    😉

  • cortex

    Medlem
    25 oktober, 2007 vid 08:43

    Jag kommer eventuellt upp till Åre i början av februari… och kitesen lär ju åka med i så fall.

    /Kaj(Tech)

  • tobas

    Medlem
    25 oktober, 2007 vid 10:31

    Låter sweet Kaj! Då har jag precis kommit upp. Kan vi lura upp Milkman osså kan vi kanske he ett littet event och en demodag rygg mot rygg….
    Lite orättvist dock eftersom jag får köra med mitt eget gamla mög 😉

    Må snön å vinden vara med oss / tobas

  • eylon

    Medlem
    9 november, 2007 vid 23:50

    Jag tänkte är det nån demodag med snökites?, vore väldigt intressant om det kom upp några och demoade snökites i Åre på Åresjön. Det tror jag att man borde få mycket positiv uppmärksamhet på. (sen får jag tillgång att testa dem också;))

  • milkman

    Medlem
    10 november, 2007 vid 06:21

    Det är ju bara att åka förbi http://www.skysport.se om du vill testa Ozonekiterna. Kan inte bli enklare att testa i Åre 🙂

  • krillan82

    Medlem
    10 november, 2007 vid 17:57

    @Milkman 427679 wrote:

    Det är ju bara att åka förbi http://www.skysport.se om du vill testa Ozonekiterna. Kan inte bli enklare att testa i Åre 🙂

    kommer man ha tillfälle att testa dom mellan jul och nyår med i Åre?

  • milkman

    Medlem
    10 november, 2007 vid 18:11

    Det tror jag nog. Ska fråga Lars hur han ställer sig till det. Men det är ju bara snöfoilarna, 08:orna Instinct kommer först första veckan i februari.

  • krillan82

    Medlem
    10 november, 2007 vid 18:17

    Okej okej.. ja jag hör av mig om det nu blir ngn snö där uppe. var där under samma period förra året och då var det 13 grader ena dagen… sådär skoj.

  • pripps

    Medlem
    10 november, 2007 vid 19:03

    va ska du ha för en access 8 ?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Bow!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.