Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bows och nya Best Waroo Pro!?

  • Bows och nya Best Waroo Pro!?

    Publicerad av ame på 26 juli, 2006 vid 09:23

    Måste säga att jag var lite emot Bowkites i början men nu börjar jag bli riktigt sugen på en.. (även fast jag aldrig har testat en..)

    När man har läst en massa artiklar mm så verkar det som att Best Waroo har fått mest beröm och ju dessutom är väldigt prisvärd. Så just när man börjar leta runt efter sånna så släpper Best sin nya 2007:a Waroo Pro.. Puhh.. Problemet är att den e ju rätt mycket dyrare och det är frågan om det är värt det?? Tror inte att Waroon hade så mycket barnsjukdommar? Vad tycker ni OPARTISKA kitare där ute om Waroon?

    Waroo Pro

    http://www.bestkiteboarding.com/WarooPro

    Waroo

    http://www.bestkiteboarding.com/Waroo

    dsl svarade 17 år, 9 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • fesen

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 09:31

    Tja…långt ifrån bara Waroo som fått bra recensioner. Ozone Instinct och EH Ripper har också fått riktigt riktigt bra recensioner.

    Så mitt förslag….titta dig inte blind på priserna…se till att testa allt av intresse först!

  • mrmille

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 09:34

    Waroo och Ocean Rodeo One verkar vara de som spelar bäst ihop med ekvationen pris/prestanda.

    Snacka med walle eller någon från kitesweden om du vill prova One. Waroo fixar ju Björn på Surfstore in.

    Jag är opartisk så det så

  • milkman

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 10:24

    Här har du lite vad svenskarna har sagt om bowkiter:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=40305
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=42289
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=40783
    (Mycket Ozone, men jag har inte koll på alla trådar)

    Det finns rätt lite om Waroo på Svenska forum men de körs mycket utomlands. Skaffa dig mer information frå den forumen istället. Jag rekommenderar att du hoppar in på http://www.kiteforum.com och söker på de kitemärken/modeller du vill veta mer om. Då slipper du lita på oss som säljer kiter eller är bästa vänner med dom som gör det 🙂

    I övrigt så proppsar jag på att du skall komma förbi, Stockholmare som du är. “Support your local dealer” å allt. Butiken finns i Sollentuna 🙂 http://www.kitekraft.se

    Mille: ditt måtto måste vara: “Jag skriver på forum, alltså finns jag”.

    mrmille wrote:
    Waroo och Ocean Rodeo One verkar vara de som spelar bäst ihop med ekvationen pris/prestanda. Jag är opartisk så det så Prisdelen kanske stämmer, glöm inte Rippehr också.
    Men hur fan kan du veta nått om prestandan? Du har ju knappast testat alla kiter. Och hur testar du för att bilda dig en uppfattning?. Exempelvis gjordes ditt test av Instinct på land, för att det inte blåste tillräckligt för att ta dig ut med någon kite, V19 inkluderad.
  • mrmille

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 11:17

    Chill Jens

    Jag har inte skrivit ett ord om Instincten vare sig här eller någon annan stans för att jag inte fick prova den på ett helt rättvist sätt. Jag har däremot frågat i privata meddelanden om hur den kunde bete sig som den gjorde och vad det berodde av och låtit alla fans slippa se åsikter som med all säkerhet här skulle tolkas som skitsnack och inte frågor. Å andra sidan var det åtminstonde en Venom19 och runt fem stycken FS kites ute och åkte då instincten knappt ens flög, om det nu var det du ville höra. Vid tillfället hade jag inget större än en V16 med mig så därför åkte jag inte själv.

    Nu skrev ju killen också “om det är värt det” gällande andra typer av SLE kites än Waroo’n själv. Waroo Pro är ju i sådan mening en annan SLE kite likväl som Intinct.

    Frågor?

    Ingen kritik menad mot något märke i mitt inlägg.

  • samhansson

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 12:33

    -fille var har du gömt bilderna på din kisse?

  • stebe

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 15:02

    Jag har testat en radda Bows och Waroon är den jag gillat bäst.
    Inga pullyes på styrlinorna gör att responsen är snarlik en C-kite.
    Jag har kört den mycket urkrokat och det funkar utmärkt, inga problem med att kiten vill stalla. Jag har heller aldrig lyckats invertera den, vilket verkar vara ett problem med många bows.
    Mycket clean och funktionell design till ett lågt pris, ett bra köp alltså.

    Dock tycker jag de moderna C-kitsen fortfarande regerar när det kommer till Freestyle åkning.

  • baner

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 15:32

    Jag har waroo 9m2. Och det är en bra kite. Inga problem med inverteringar eller liknande. Den är lätt på bomen och det gör det svårare att känna var den är och den känns inte som om styrningen är super precis. Här tror jag Instincten var bättre.
    Sedan verkar det som om det är sämre pop i kiten än vad en del andra levererar, m a o känns det svårare att bygga upp linspänningen. Men det kan vara en övningsfråga.
    Om man är nybörjare så tycker jag inte det är något att tveka på. Är man finsmakare bör man prova omkring lite bland märkena.

    Om du har tid och vänta och inte så priskänslig skulle jag vänta på North Rebel. Det är ganska troligt att den kommer vara en av de bästa just nu.
    Den har också Cam battens (waroo Pro också) som verkar vara bra för kitens handling. Kör även en North vegas 06 med cam battens och den har jätte bra handling.

  • milkman

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 15:41
    mrmille wrote:
    Chill Jens
    Frågor?

    Nä, jag överreagerade nog. Men jag skulle aldrig våga generalisera om prestandajämförelser. Bättre att skriva om vad man VET eller inte alls. Hade inget med just vår kite att göra, det finns ju många som inte jag testat heller. Det var det exemplet jag kände till dock.

  • mrmille

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 19:27

    Gött 😉
    Vill däremot gärna ge Instincten en mer rättvis prövning. Finns de på Gotland?

  • larssa

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 23:02

    Har inte provat waroon själv, men här är ett opartiskt test på olika bowdrakar med bl.a. waroon: http://www.realkiteboarding.com/index.cfm?page=newsitem&id=1040

  • ame

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 11:47

    Humm, ja man blir ju inte klokare direkt.. Många olika åsikter.. Men överlag så verkar det som att de som har Waroo drakar är nöjda, sen kan väl kvaliten vara lite tveksam. Men varför ska man ha en drake som håller i 10år när man kanske använder den i 2-3..?

  • yann

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 13:49
    mrmille wrote:
    Gött 😉
    Vill däremot gärna ge Instincten en mer rättvis prövning. Finns de på Gotland?
    Nic är på Gotland med sina Instincts. Ring honom på 0734486486 om du är sugen på att testa. Men finns det någon vind att testa i?
  • insjoseglare

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 11:41

    Hej jag har varit 2 veckor på paros där jag hyrde waroo hela tiden.
    Och jag vill inte köpa nån, såg drakar inventera i luften flera gånger särskilt
    i hård vind detta hända alla, även centrets instruktörer hade problem.
    Men pumpar man le stenhård, använder knutarna på mitten till styrlinorna och
    undviker att använda max depower + att man inte kör den genom powerzone så funkar de stora storlekarna bra i jämn vind.

    lätt att relauncha bra depower annars saknade jag min c kite hela tiden

    Har ni med andra märken haft liknande problem ? för jag vill ha de positiva sakarna utan massa strul.

    /Jonas

  • pepa

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 13:14
    mrmille wrote:
    Jag har däremot frågat i privata meddelanden om hur den kunde bete sig som den gjorde och vad det berodde av

    Hahahaha.

  • coffer

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 19:46

    Vi är 4 stycken som har waroo i Varamon.
    Har aldrig sett nån invertera.

    Men vi är ju iof jääävligt grymma! :confused2:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bows och nya Best Waroo Pro!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.