Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › bra dag idag!
-
bra dag idag!
Publicerad av JOHN_J_RAMBO på 30 november, 2003 vid 17:45weeeha!
Fett överriggad med 6.0 på ”intaget”.
Så jävla nöjd e man nu!!!!!!! o helt slut,kört närmare 4 timmar.
Blåste upp riktigt bra nu i slutet, frammåt 3,4 tiden..uppåt 15m/s.
vi var ett rätt gött gäng idag ändå, 6 pers på vattnet som mäst, riktigt kuuuul!karapp svarade 21 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
i fiskebäck ble vi 4. grymmt tryck mot slutet av dan. synd bara att de gick jäklit dålit för mig endå. trotts bra förhålanden. men alla har vi dåliga dagar. synd bara när de kommer en blåsig dag.
Karapp, du banga väll inte en da som den här? körde du björlanda elle?
-
här var det också jävla gosig surf!
17m/s i Klagshamn!!! höll också med 6.0 för jag trodde inte det skulle komma upp i de här styrkorna efter alla osäkra prognoser man har kollat… i morgon tar jag med 4.6an för säkerhets skull -
jag sov
…
Har blivit alldeles för dålig på att kolla prognoser nu för tiden, så jag missar alla bra dagar… skärpning!
-
tycker ni pratar om rätt höga vindstyrkor här – och jättesegel – hur går det ihop. var det några vågor igår i göteborg. 15 m/s – då brukar jag normalt köra 4.2?? på gränsen till 3.7 för mig. vad gör ni – eller är ni bara enormt tjocka?? …
-
Japp, feta som svin e vi!!!!
särskilt nicke som säkert väger hela 50 kilo med våtdräkt å allt
Nej men rambo sa väl nått om överriggad!
Själv hade det säkert funkat med mina 85pizzakilon, men vissa är ju lite för sega och råkar sover bort prima surfdagar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 december, 2003 vid 17:01det e stor skillnad på en medel vind på 15m/s o byar på 15m/s.(topparna som jag skrev?)
Det var altså byar som nådde upp til den siffran, därav oxå snuskigt tryck/överriggad, med STORA bokstäver.
medelvinden varierade från 9-11m/s, då det blåste Syd-sydostliga vindar.
En fet dag blev det minsann!
-
Faan rambo! Skaffa dig ett jobb så vi slipper höra om allt ditt surf…
Vann 50 spänn på trisslott… ska försöka bubbla dom några ggr så kanske man kan vara ute o surfa varje dag sen… -
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 december, 2003 vid 17:10Denna fina surfdag var ju på en SÖNDAG!!!!!!!
Den skall väll vilken vanlig arbetare som hälst kunna boka in lite surf?hehe..
-
Satt ju på ett jävla tåg från sthlm…
Hur många grader e’ det i vattnet nu? Mössan jag hade sist värmde ju.. men får nog skaffa mig en riktig luva o väst att ha under tror jag.. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 december, 2003 vid 17:16inte för kallt iallafall,det e nog 5-7 grader kanske?
Luften e helt ok!Men en huva kanske hade sutti på sin plats
-
tssss detta slar inte min dag i sondags i pozo med fettryck i en 3,8
-
Och vem satte sin första Duck Jibe då…….det var nog jag det ja.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 december, 2003 vid 22:02 -
Har i elyaque har vi ocksa haft en helt okej dag…
korde tva pass, ett med 5.0 o freestylebradan o lite senare med 5.0 o min vagis…vinden har borjat oka nu o bli stabilare…
tror jag borjar komma vulcanon lite narmare nu…
gjorde aven ett forsok pa framaten… ngt battre resultat an da vi va i askim rambo =)…men d kommer…ha d gott o frys dar hemma =)
-
Faan va grymt att du fortfarande e ute o rockar!
Avis blir man…
De e ju december nu…
Logga in för att svara.