Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bra eller anus?
-
Äääh. Det är ju ”köp o sälj” och inte beg. Men företag borde antingen betala eller ha banner på steffo för att få annonsera tycker ja. Jmf med blocket. Där lägger företag också ut annonser bland privatannonserna. Ingen skada i det.
-
Håller med Neven, alla ska få annonsera i köp/sälj. Företag borde ha en banner för att få vara med, men kanske inte nödvändigtvis en sådan där stor Fahlén/Surfbutiken-grej som är längst upp; en liten billig en på högersidan borde vara ok, så att alla kan vara med.
-
Vad kom vi fram till då? =) Av de som skrivit så verkar de flesta tycka det är ok eller? o av omröstningen tycker 2/3 att det är anus.
-
nah.. now we know who the snakes are that take advantage of the forum as a sales playground, while refusing to support it or contribute to it in any positive way.
Above_the _law.. aloha dude.
-
För mig som köpare tycker jag det kvittar egentligen, men för steffos del borde företagare betala en liten avgift för annonser (om steffo vill ha det så).
Nåt jag däremot tycker är anus är när folk postar forumstrådar om sina säljes-prylar när det finns en separat avdelning för det som man kan använda om man är intresserad.
När det gäller företagsreklam i trådar är jag lite mer splittrad. Det är en tunn linje mellan att informera om att en butik har fått in årets nya prylar (OK), och att driva försäljningskampanj genom att posta multipla trådar om en viss bräda med t.ex. ”här är tre nya bilder på vår bräda vi tog i helgen som visar vår grymma design som är brädans namn skrivet med en kaviar-tub i tre olika färger”. Bättre att informera om demodagar där det går att testa prylarna istället. -
På kitesurferen var det förfärligt mycket spam från Best som gjorde promo som fan ett tag – utan att ha någon banner. Det löstes med ett litet script som ändrade så att varje gång man skrev ’best’ så sparades det som ’kitesurferen.dk’. Tyckte jag var kul.
När sedan Royal började skriva som tusan om Era (innan den ens hade kommit) så blev folk trötta på det efter ett tag och gnällde lite. Det resulterade i ett förhandlarforum där allt från och till affärer och förhandlare hamnar. Funkade också mycket bra; då får de som intresserar sig läsa och de andra slipper.
-
@gh0st 474933 wrote:
Vad kom vi fram till då? =) Av de som skrivit så verkar de flesta tycka det är ok eller? o av omröstningen tycker 2/3 att det är anus.
Det var en miss av mig att förutsätta att ”Anus” stod för någonting dåligt. Kanske sitter det en hel hoper anusälskare här.
-
@sourra 475005 wrote:
Det var en miss av mig att förutsätta att ”Anus” stod för någonting dåligt. Kanske sitter det en hel hoper anusälskare här.
Å fan. Var ändrar man sin röst?
-
@sourra 475005 wrote:
Haha
Ja ta inget för givet här *s*.
Själv röstade jag bra för jag känner ändå att jag kan sålla bland inläggen själv.
Tycker jag inte om reklam eller ett inlägg så försöker jag att inte bry mig om det istället för att lägga tid på att klaga på det.Dessutom har jag haft nog att klaga på fotbollskanalen.se ett tag nu… har nog skrivit av mig det värsta men behöver en öl ute snabbt nu.
Helt ok för mig att du tar upp frågan oxå…
Logga in för att svara.