• gustav-s

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:44
  • hifly

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:45

kolla runt lite på köp&sälj finns fler alternativ

• trice

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:47

haha nja lite billigare….tänkte mig max 2000 =)om nån har så e ja intresserad!

• hifly

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:49

kolla blocket och liknande men för 2000:- kommer du bara få ngn gammal bräda

• trice

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:59

ok men ja har alldrig surfat förut å skulle vilja lära mig…men 2000 kr e de ingen bra ”nybörjarbräda” då?

• hifly

Medlem
    21 april, 2005 vid 13:10

jag har aldrig seglat en ”ny” nybörjar bräda utan seglade en gammal pråm och de gick bra för mej sedan att jag har köpt en för liten bräda efter de e ju bara mitt fel tongue.gif men en pråm kan du få för under 1000:- komplett

• johnm

Medlem
    21 april, 2005 vid 13:14

En pråm gör att det tar mycket längre tid att få en känsla av hur det är att vindsurfa. Det blir för mycket badande. Satsa lite mer, och vinn mycket mer genoim att köpa en bred, modern bräda!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 april, 2005 vid 13:26

jorå, klart man kan få en vettig bräda för runt 2000 kr även om nyare = dyrare oftast är lite enklare att lära sig på och inte lika fort blir ”för stora”. valet av bräda är till stor del beroende på vem du är. har du sedan tidigare ett bra balanssinne och gott med envishet så krävs inte en ”lika mycket” nybörjarbräda som det krävs om du är otränad och bara tänker köra ngn gång då och då. finns många här inne som säkert är bättre än jag på att råda om vad för bräda som är bäst att börja med. Själv började jag med en jätte pråm som blev tråkig efter en vecka.

Ska jag ändå komma med ett tips på en bräda som ”borde” vara hyffsad att lära sig på och som inte blir tråkig för fort så skulle jag säga en Bic Veloce från den senare mitten av 90-talet. Gärna den lite större varianten, vet ej hur många liter dock. en sådan borde du kunna få för under 2000,
    Jag hade själv en sådan ett tag, förvisso kunde jag segla då men tyckte den kändes stabil + att en polare till mig som aldrig surfat provade den med viss framgång. men som sagt mycket beror på vem du är.

Lycka till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.