Senaste nytt Forums Vågsurfing Bräda på bali!

• Bräda på bali!

Publicerad av dodo på 3 januari, 2006 vid 00:24

Ska dra till bali i mars.. ska leka lite på kuta första dagen o sen testa de andra stränderna… vart köper man en billig bra bräda??? vill ha en ny… och inte betala allt för mkt… heta tips skulle uppskattas… =)

// Tuflite

pillan svarade 19 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • adde

Medlem
    3 januari, 2006 vid 08:30
    dodo wrote:
    Ska dra till bali i mars.. ska leka lite på kuta första dagen o sen testa de andra stränderna… vart köper man en billig bra bräda??? vill ha en ny… och inte betala allt för mkt… heta tips skulle uppskattas… =)

// Tuflite

Menar du nere på plats? Där finns massor med shapers och butiker. Bara att shoppa loss. Kolla med PALU, butik på Poppies II, en australiensare som både bygger brädor, ger kurser och tar folk på turer runt Bali och Lombok. Kanske inte billigast, men brädorna verkade riktigt grymma både shapemässigt och byggmässigt (han har hållit på typ 10 år på Bali och 10 i Byron Bay) – om du vill en bräda för Bali that is. Han bygger allt själv så hantverket är tipp-topp, vilket inte alltid är fallet därnere… Räkna med kanske 3500krp till 4000krp.

/adde

• yann

Medlem
    3 januari, 2006 vid 12:30

Om du är sugen på en Diverse och beredd att betala runt 3500skr (ink. frakt från Oz till Kuta) för en customshapad polyester så tycker jag att du ska kolla in http://www.diversesurf.com.au/. Ser ut som om de ha börjat med epoxy nu okså men har inte köpt ngn själv ännu så där har jag ingen prisuppgift. Rekommenderas starkt. Shapern, Dave, är trevlig och lätt att ha att göra med. Ska beställa från honom igen nu när jag ska ner i juni.

• dodo

Medlem
    4 januari, 2006 vid 00:16

jepp.. tänkte köpa bräda på plats…. så det hade varit kul o veta vart man ska vända sig… men kommer ju knappast ha ork att leta runt efter bra brädor… o sen vill man inte bli blåst på pengarna heller….=)

hur långt innan måste man beställa för att den ska vara klar när man kommer ner???

// Tuflite

• yann

Medlem
    4 januari, 2006 vid 13:01

Sist beställde jag typ en månad innan men det beror på hur mycket shapern har att göra för tillfället och när nästa lass brädor går iväg. Bäst är att maila och höra efter. feraldavesurfboards@yahoo.com

Själv har jag 3 st Diverse som jag är jättenöjd med. Två st Sprint, 6’3″ och 6’6″ och en Stealth 6’2″. Nu är jag sugen på en Magic Mullet att använda i Sverige och nån form av Semi Gun när det är stort utomlands.

• pillan

Medlem
    11 januari, 2006 vid 14:09

om du vill kopa en ny eller begagnad till ett bra pris sa ga till Toke Surf shop
    pa Benesari, snacka med Andy o halsa fran pernilla sa blir du inte lurad.
    att bestalla custom made ar kanske lite overkurs om du e ny i amnet o kanske vill starta pa en malibu.

ha`re bra. e himla avundsjuk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bräda på bali!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.