Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda UTAN flex?

  • Bräda UTAN flex?

    Publicerad av pepa på 16 februari, 2009 vid 11:10

    Nån som har nåt tips? Är sjukt trött på att alla brädor ska flexa så in i satan. Stumt ska det va! Speciellt mellan fötterna då.

    kasimir svarade 15 år, 3 månader sedan 21 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • _sofia_

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 11:12

    Naish Thorn 2009 skulle jag rekomendera om du vill ha grym popp ah att de ska vara stumt!

  • curry

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 11:16

    LF element 04-07

  • kinetic

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 11:19

    Satsa på en custom då kan du få den “uber-stum” om du vill…

  • neven

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 12:00

    Håller med Curry. LF Element var typ helt styv. Jag tror att Mission var ganska lik den med, men har inte kört den själv.

  • sourra

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 12:06

    Nja Sofia, den är inte styv i det avseendet som efterfrågas.

  • a-holm

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 12:28

    @kinetic 530599 wrote:

    Satsa på en custom då kan du få den “uber-stum” om du vill…

    Jepp LF custom är riktigt nice.

  • kirre

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 12:50

    Brunottis onyx är relativt stum ocksä…

    Kirre

  • tomp89

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 13:02
    kirre;530617 wrote:
    Brunottis onyx är relativt stum ocksä…

    Kirre

    faan jag hörde att naish demitri special inte var stum… den var DÖV

    HAHAHAHAHHAHHAHHAHAHAHA
    ^^
    hehe säg till om ni inte pallar såna här skämt
    (uppfödd på sånt skit)

  • skejtar_henke

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 13:02

    Eller hör om kniven har nån custom som han kan vill sälja till dig. Hans brädor som han säljer brukar ju var duktikt uppstyvade. Kanske han har nått till dig.
    Annars en thorn fc hade nog varit bra…

  • sourra

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 13:33

    Naish Dimitri finns bara i din fantasi.

    Thorn FC finns däremot på riktigt. Den är redigt styv men stum är den inte.

  • hengo

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 13:57

    känner jag pepä rätt så vill han kunna ha bred stance och wakeinserts och en bräda som inte ger negativ flex i mitten. Och vipps, där går 90% av alla vanliga produktionsbrädor bort.

    kört Concepten hela sommarn och tycker den är nice, totalt super hård i mitten och med lite tunnare flexiga tippar. wakeinserts och möjlighet till att ha löjligt bred stance. Dock ingen klockren strapsbräda, skall köras med stövlar. Kunde kanske haft ännu mer rocker men då hade man väl aldrig fått åka, hehe. bra kompromiss

  • curry

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 15:00

    ja concepten var faktiskt den bästa produktionsbrädan för boots jag kört. Har iofs inte testat Cabrinhas Custom som också verkar riktigt bra.
    Hade velat ha nåågot mer rocker och inte riktigt så skateig, därför blir det en Influence i vår! 🙂 Kanaler och rocker är skiten. Den verkar vara en blandning av den gamla Element brädan och nya Concepten.

  • neven

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 15:09
    curry;530641 wrote:
    ja concepten var faktiskt den bästa produktionsbrädan för boots jag kört. Har iofs inte testat Cabrinhas Custom som också verkar riktigt bra.
    Hade velat ha nåågot mer rocker och inte riktigt så skateig, därför blir det en Influence i vår! 🙂 Kanaler och rocker är skiten. Den verkar vara en blandning av den gamla Element brädan och nya Concepten.

    Japp, jag tror att Influencen kommer bli preciis det jag letar efter! Hoppas den är på G snart.

  • blackadder

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 15:21

    @Pepä 530593 wrote:

    Nån som har nåt tips? Är sjukt trött på att alla brädor ska flexa så in i satan. Stumt ska det va! Speciellt mellan fötterna då.

    Jag antar att du kört med Cabrinhas Icon (2003 tror jag), den som Stridde körde med. Den tycker jag är rätt stiff.

  • hengo

    Medlem
    16 februari, 2009 vid 15:21

    Jojo, självklart har även jag beställt en influence. Hur va de nu, man utvecklas bäst om man kör samma saker länge, så att man lär sig hur de funkar? 🙂

    nu glider jag från ämnet här, men kollar man hemsidan så ser det inte ut som att det är några kanaler på influencen, eller är jag blind?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda UTAN flex?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.