Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/boots för kite/wake.

  • Bräda/boots för kite/wake.

    Publicerad av perl på 15 maj, 2010 vid 08:27

    Ser ut som vi får ett 2.0 system till Piteå i sommar. Har aldrig kört obstacles, men antar man behöver en bräda utan fenor. Skulle vilja ha något som funkar för både kite och wake (lär ju bli mer kite än wake), och boots förstoss.

    Vad säger ni, finns det något som funkar för både och eller? (Cabrinha’s custom verkar vara i denna riktning.)

    Vad gäller för boots, skulle tippa på något system som är lätt att få på och man glider ur vid krash, så man inte sliter sönder fötter och knän vid krash. Vad har ni för tips, ni som kört både wake/cabel och kite med boots.

    MVH
    Per

    mericsson svarade 10 år, 10 månader sedan 15 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • pepa

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 09:09

    Cabrinha Custom är en grym bräda, men de som kört den efter båt säger att den är för snabb för wake. Det fungerar säkert om man bara ska köra då och då iofs. Annars har jag hört på ryktesvägen att Liquid Forces wakebräda Watson Hybrid ska vara bra för både kite och wake. I bootsväg har jag blivit helkär i Ronix, kanske speciellt i One så jag kommer inte säga nåt annat 🙂

  • mjersen

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 09:31

    en LF watson hybrid med u2 eller synergy e nog en sweeet både för cabel o kite.

  • petting_4

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 09:36

    Cabrinha custom skulle nog funka bra. Ett par Gator bindningar på det blir mumma. Ring peter eller riicard på froggy vattensport för grymm deal på bootsen!
    http://www.froggy.se/wakeboard-pro1.htm

  • johanw

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 12:48
    mjersen;611783 wrote:
    en LF watson hybrid med u2 eller synergy e nog en sweeet både för cabel o kite.

    De hade jag kört på iaf!!! watson hybriden ser helt sjukt bra ut!!

  • pepa

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 16:00

    Har ni i LF-maffian prova nå Ronix?

  • sala

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 17:27
    Pepä;611854 wrote:
    Har ni i LF-maffian prova nå Ronix?

    jag har men efter båt, bra bindningar. Dålig kvalite e det däremot på Gator, värsta skit jag provat, inget att rekommendera.

  • a-holm

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 18:18

    Jag väntar på att få pröva att köra min SS Reflex efter kite för att se hur det funkar.

  • hengo

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 18:50

    Ja det blir grymt med ett sesitec 2.0 i Pite!!! Nu måste vi bara hjälpas åt att övertyga ägarna om att det måste byggas obstacles…..

    LFs “wakeinfluerade kitebrädor” funkar OK i cable, men roligare med mer rocker! Som pepä sa blir kitebrädorna för snabba, och svåra att få ned i vattnet.

    Enda gångerna ja gjort illa fossingarna i mina bindningar är när jag glidit ur halft men inte hela vägen, snör därför alltid järnet så att jag är helt 100 på att jag INTE far ur dom! Har funkat bra.

    HAr för dålig erfarenhet för att ge kontkreta tips på wakeboards.. Kör själv en ss recoil den är sjuuukt kul på sliders eftersom att den är såpass mjuk och har helt slät undersida. Inbillar mig att de kan bli viss bananskalseffekt ibland när man landar hååårt, men de här tror ja ä-holm har bättre koll på?! Du har testat lite fler brädor va?

  • perl

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:09

    Problemet är att det inte fins några brädor här i norr att testa. (Inga obstacles heller förutom isflak, iofs). Är det någon som har efrarenhet av Cab Custom från 2007. (Vad skiljer mot nyare Customs tex.).

    Jo Hengo (och andra som är intresserad av Havsbadets 2.0a), jag har konktaktat Pite Havsbad ang. “Vattenskidliften”, men den som är ansvarig för projektet var på semester (åter måndag).

    Min tanke är att försöka påverka dem att lägga kabel nära piren så man kan kita downwind kablen och därmed kunna köra samma obstacles både från kite och kabel. Vore ju synd om de skulle pajja norra sveriges bästa plattvattenspot med att lägga kabeln “fel”. (Du kan ringa mig på 070 376 8150, så får vi diskutera hur vi kan lobba in detta på badet, nog smart om vi snackar ihop oss först om vi vill påverka.)

    /Per

  • wakenils

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:24
    sala;611865 wrote:
    jag har men efter båt, bra bindningar. Dålig kvalite e det däremot på Gator, värsta skit jag provat, inget att rekommendera.

    håller med, sköna, lätta o smidiga men skräp… har ett par gonzales att sälja billigt om någon trots det vill testa, förr var hyperlite klart bäst, nu har jag fallit för ronix hypen… ska se vad de går för

    man vill sitta fast ordentligt!

    jag tror inte på hybrider, har iofs inte testat men är ju ganska stor skillnad på vad man vill ha ut av brädan i wake, cable vs kite i pop vs höjdtagning

  • pepa

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:52

    Perl kom ner till Umeå i sommar så kan du testa iaf LF och Cabrinha på obstacles. Vi har byggt på lite här 🙂

  • pepa

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:53

    Och Ronix och LF boots 🙂

  • pjoter

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 09:07

    Jag frågade liknande i en tråd för inte så länge sen. Fick svar att det blir en sådär bra kompromiss. Så min plan är ett par sjyssta boots (ronix relik funderar jag på då jag är ute efter flexen från ett par converse men hälgreppet från anjas slalompjäxor). 🙂 Sedan kör jag på två olika brädor. En xenon för kite och en ronix viva för kabel. Men ska du köra mycket obstacles och står ut med katastrofalt ful grafik så hade jag satsat på ronix bill eller hyperlite clash som är anpassade för det.

    Nu är jag totalt insnöad på skimarines sortiment eftersom jag säljer grejerna, säker på att ett flertal andra märken gör riktigt feta grejer!
    Tycker iaf byggkvaliteten på ronix bootsen är riktigt fin!

  • davids

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 21:13

    Det blir Vari Lotus 138×42 och LF Vantage (dock 133an på bilden) för mig i sommar. Har inte hunnit testa än pga vindbrist (samt kicker/slider-brist på Habo Kite Jam) och tidsbrist men tror det kan bli väldigt skoj leksak i sommar.. Kört Lotus 138an med straps och det är en riktig höjdarbräda så ska bli väldigt skoj att testa med boots..

    Vet inte hur mycket cable eller wake det blir i sommar och har ingen aning om hur den skulle funka där men när jag provat återkommer jag med betyg 🙂

  • lushungabeer

    Medlem
    25 juni, 2013 vid 21:00

    @perl 611769 wrote:

    Ser ut som vi får ett 2.0 system till Piteå i sommar. Har aldrig kört obstacles, men antar man behöver en bräda utan fenor. Skulle vilja ha något som funkar för både kite och wake (lär ju bli mer kite än wake), och boots förstoss.

    Vad säger ni, finns det något som funkar för både och eller? (Cabrinha’s custom verkar vara i denna riktning.)

    Vad gäller för boots, skulle tippa på något system som är lätt att få på och man glider ur vid krash, så man inte sliter sönder fötter och knän vid krash. Vad har ni för tips, ni som kört både wake/cabel och kite med boots.

    MVH
    Per

    köp en slingshot kine! med den kan du göra allt! och shedtown boots på det! kolla boardclub.se där har du säkert en bra deal om du hälsar från Jesper, typ 20% jag gav 7200:- för det paketet!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/boots för kite/wake.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.