Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/Boots setup 2010 pics

  • Bräda/Boots setup 2010 pics

    Publicerad av tekkkno på 17 maj, 2010 vid 09:57

    Äh vafan, nu får vi ju starta den klassiska setup-tråden på det här forumet också. Vad har ni för sjysta prylar i år där ute dudes?

    Ladda upp någon snygg pic och märke på skiten..

    lima-ko svarade 13 år, 9 månader sedan 20 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • pepa

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 14:56

    Gammel bild, kommer vara samma setup men se annorlunda ut om två veckor MOHAHAHA

    http://4.bp.blogspot.com/_3mLXdX91cr8/Slza4D8JBtI/AAAAAAAAAAk/6NCMqQGKHqQ/s1600-h/140.jpg

  • mjersen

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 18:27

    så fort jag blir frisk åker min pärla fram!!! om nån undrar så e den ej till salu!!

  • martent

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 18:32

    Ha ha ser ut som Luddes gammla eh bräda!

  • tekkkno

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 18:45

    hehe skrangelben, du vet att du måste landa något snyggt trick med den där pärlan nu va?

    Cab Custom 2010 med Ronix Cells 09, med taskig fotokvalle..

  • davids

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 19:40

    Vari Lotus 138 med LF Vantage… Mmmmmmumma 😛

  • tekkkno

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 20:25

    oh ser rätt så najs ut där, hur håller kardborreband (stavning) i vattnet efter en tid?

  • davids

    Medlem
    17 maj, 2010 vid 22:36
    TekkkNo;612270 wrote:
    oh ser rätt så najs ut där, hur håller kardborreband (stavning) i vattnet efter en tid?

    Det återstår att se, har inte haft möjlighet att prova de än.. Men Hadlow kör tydligen med Vantage också så de kan ju inte vara helt värdelösa.. samt att velcron på min sele som är 4 år gammal håller fortfarande utmärkt så det ska nog inte vara några problem.

  • luuddee

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 07:41

    Fet bräda det där Mårten… ska nog köra den i år faktiskt..

  • hengo

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 07:51

    Här är min setup! ->
    man ser kanske inte så jättebra, men det är iaf en LF Influence 138 2010 med ett par synergy LF OT 2010bindningar. Bästa setupen jag kört, brädan verkar dessutom vara oknäckbar i år, kanske för att de gjort den lite mjukare måntro?
    Valde dessa bindninarna eftersoma att de var den bindningen med snörning (man måste ju kunna dra åt allt vad man har…) som såg enklast ut, med minnst lull-lull.

    Skeptisk till kardborre, kan man verkligen spänna åt den skiten så man garanterat inte flyger ur??

  • gurra_g

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 08:22

    Någon som har tips på bindningar? Vill ha closed toe men känner inte för att punga ut 4 lök på det.. Nått billigare som funkar bra?

  • pepa

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 08:30
  • sala

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 09:16

    mycket snack om kardborre, är det ingen annan som kör?. mina lf vantage från 08 funkar fortfarande fint. Har kört mina mycket, kabel, winch, båt, kite.
    Körde snören förut. Tycker man kan dra åt dessa bättre än snören. Har inte flugit ur mina en gång vilket säger mycket!
    Sedan e de så smidiga när man kör kabel o får ta av o på sig 300ggr. Men visst lite retard stämpel e det på kardborre!

    Om man nu inte vill va retard så har nya LF watson limited en lösning på detta, taget från burton. tror dock de e för styva om man ska köra kite med dem.

  • davids

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 11:00

    Har iofs bara provat bootsen på brädan hemma men kan nog säga att det inte finns någon risk att man kommer flyga ur de.. Anledningen till att det blev Vantage med kardborre är att jag fick ett snuskigt bra pris och de ser snygga ut och verkar smidiga och lätta, samt att inget kan “gå sönder” på samma sätt som när det finns små plastdetaljer, snören och liknande..

  • pjoter

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 13:18

    Fan va gött du tweakar hengo. Den graben är mitt mål för sommaren, några bra tips mer än nöta nöta nöta nöta?

  • pepa

    Medlem
    18 maj, 2010 vid 14:45

    Sådär då var den här setuptråden paj av en himla massa annat tjöt. Förvisso gött tjöt men ändå 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bräda/Boots setup 2010 pics

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.