Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Brasilien i november, mer folk som vill/ska dit?!

  • Brasilien i november, mer folk som vill/ska dit?!

    Publicerad av nordqvistandreas på 8 oktober, 2011 vid 12:35

    Drar till Brasilien 16 november till 8e december. flyger till fortaleza o tänkte börja i Cumbuco några dagar för att sen åka runt däromkring o kitesurfa 3 veckor.
    vi är eventuellt 2 stycken som åker. några mer som ska dit? kanske hyra bil/beach buggy tillsammans o köra runt till lite olika spots o kajta?
    tar gärna emot lite idéer o tips på sjyssta ställen däromkring o trevliga/billiga ställen o bo på.

    faderfora svarade 12 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • hanness

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 16:04

    Jag ska dit i januari eller februari. Ska bo i en by som heter Taiba typ 1,5 timmar från Fortaleza. Så uppdatera gärna den här tråden även när du är hemma och bärätta om sköna spots 🙂

  • faderfora

    Medlem
    15 oktober, 2011 vid 09:58

    tja!ska dit samma tid som dig,ska till natal å e ensam kajtare, tar du med dig egna prylar lr blir det å hyra där? vet inget om priserna där?

  • acemattias

    Medlem
    16 oktober, 2011 vid 01:44
    faderfora;673080 wrote:
    tja!ska dit samma tid som dig,ska till natal å e ensam kajtare, tar du med dig egna prylar lr blir det å hyra där? vet inget om priserna där?

    Pirangi syd om Natal ar basta kitestallet i naromradet, det finns en kiteskola dar, men om dom hyr ut ar det garanterat dyrt.

  • faderfora

    Medlem
    16 oktober, 2011 vid 08:49

    Okey Kanske blir å dra sig neråt också, men e det bra i natal lr?ser ju fint ut,vilka storlekar bör man ta med? Har 12,10 å 7, tack för svar : )

  • acemattias

    Medlem
    16 oktober, 2011 vid 15:14

    Natal ar ok, men det ar mycket folk pa stranden och i vattnet, sa det ar vart besvaret att ta den korta bussturen ner till Pirangi. Tag 12an och nagon av de andra, det blaser inte lika hart som uppe runt Fortaleza.

  • faderfora

    Medlem
    16 oktober, 2011 vid 20:40

    ok är inte jätte sugen på kajta bland massa folk som badar, såg att det bara var typ 45 min till pirangi nu så det lär ju bli det då, sen har du några bra tips på bagaget,flyger med 3 olika bolag måste jag då betala extra för kite grejerna vid varje byte?

  • acemattias

    Medlem
    17 oktober, 2011 vid 00:09
    faderfora;673213 wrote:
    ok är inte jätte sugen på kajta bland massa folk som badar, såg att det bara var typ 45 min till pirangi nu så det lär ju bli det då, sen har du några bra tips på bagaget,flyger med 3 olika bolag måste jag då betala extra för kite grejerna vid varje byte?

    Det brukar vara regler/evt extra avigfter hos flygbolaget du chekar in med pa forsta delen av resan som galler hela resan (om du inte sjalv har gjort flera olika bokningar), det kan altsa vara olika regler pa ut och hemresan.
    Ps, kitarna brukar halla till vid flodmynningen i Pirangi.

  • faderfora

    Medlem
    17 oktober, 2011 vid 06:50

    Vi bokar via mr jet: ) men dom har ingen direkt bagage kostnad utan blir länkad till flygbolagens priser: /så hoppas att det bara e en betalning,men vad får natal och pirangi för betyg då? : )

  • annie

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 16:33

    Ska också till Brasilien! Drar den 12 november o stannar 5 veckor, ska börja i Cumbuco så vi ses på vattnet!! =)

  • faderfora

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 19:22

    gött ska det bli! tar du med dig egen utrustning lr hyr där? tycker det var jävligt dyrt när man skulle ta med sig utrustningen,verkade som jag skulle bli tvungen att betala för varje byte av flygbolag, behöva betala 3 gånger för sin utrustning låter ju inte rimligt. får väl skita i brädan å hyra där lr nåt : )

  • acemattias

    Medlem
    25 oktober, 2011 vid 14:25

    En gammal rulle med kitelegenden Pjotter, det mesta av kitingen ar fran Pirangi, det mesta av damerna ar fran Natal.
    [ame=”http://vimeo.com/11003323″]Kiting 40° on Vimeo[/ame]
    Har svart att tro att det kan bli billigare att hyra dar an att betala extra bagage, dom lar utnyttja situationen fett om du kommer dit utan tex bada.

  • faderfora

    Medlem
    25 oktober, 2011 vid 15:52

    aa nice tack för den = ) riktigt bra jobbat av kameramannen,men för vara lite jobbigt acemattias vad fick du betala för att plocka med utrustningen dit?

  • acemattias

    Medlem
    25 oktober, 2011 vid 16:33

    Minns inte just den resan, men pa senare resor till brasilien har jag betalt, 500kr, 1500kr och 0kr for extrabagage.

  • faderfora

    Medlem
    25 oktober, 2011 vid 19:23

    okey,tacksam för svaren! då blir det att chansa å hoppas att det blir billigt : )

  • roland

    Medlem
    2 november, 2011 vid 23:09

    Dålig vind det senaste ta med stor kite typ 10-12m åk norrut
    ring om ni vill hänga e i paracuru tills 1dec

    00558585734162

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Brasilien i november, mer folk som vill/ska dit?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.