Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Brazze land
-
Brazze land
Publicerad av svinet på 14 september, 2009 vid 10:15Hur mycket blåser det i norra Brasilien okt-Dec fortaleza och uppåt. Vad skall man ha med sig? Är det några vågor under perioden så att man skall ha med sig sin vågbräda?
roland svarade 15 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Svinet;575809 wrote:Hur mycket blåser det i norra Brasilien okt-Dec fortaleza och uppåt. Vad skall man ha med sig? Är det några vågor under perioden så att man skall ha med sig sin vågbräda?
Vill du ha hjälp med boende och sånt i cumbuco så hör av dig:laugh: åker imorn bitti och stannar minst till 31 jan. för mig blåste det 7a i sep okt nov, 9a i dec och 11 i jan, ungefär:laugh:
Är vågor, men inte av bästa kvalle, ibland kommer det dock in ett och annat set med sköna vågs:)
maila om du behöver boende virena@wildkitelife.com
-
Virena;575814 wrote:Vill du ha hjälp med boende och sånt i cumbuco så hör av dig:laugh: åker imorn bitti och stannar minst till 31 jan. för mig blåste det 7a i sep okt nov, 9a i dec och 11 i jan, ungefär:laugh:
Är vågor, men inte av bästa kvalle, ibland kommer det dock in ett och annat set med sköna vågs:)
maila om du behöver boende virena@wildkitelife.com
Tusen tack! Jag hör av mig!
-
Jag är på väg att spontanåka ner i ett par månader typ nästa vecka. Har läst forum i några dagar och det verkar ju som att Brasilien passar mina kriterier bäst just nu.
Det vore bra med lite kontakter om det är fler som åker ner, kan bli tradigt att surfa själv i två månader… Tar även tacksamt emot tips om boende och vart det är bäst att vara, går det bra att höra av sig Virena, eller gällde det bara trådskaparen?
/Henrik -
BadBenke;576510 wrote:Jag är på väg att spontanåka ner i ett par månader typ nästa vecka. Har läst forum i några dagar och det verkar ju som att Brasilien passar mina kriterier bäst just nu.
Det vore bra med lite kontakter om det är fler som åker ner, kan bli tradigt att surfa själv i två månader… Tar även tacksamt emot tips om boende och vart det är bäst att vara, går det bra att höra av sig Virena, eller gällde det bara trådskaparen?
/Henrikjag vill också ner! jag vill stanna october-januari!
Virena kan du lösa boende och vad kostar de då? kan man ta med sig data och kamera till boendet utan att de försvinner?=)
-
hildingdude;576695 wrote:jag vill också ner! jag vill stanna october-januari!
Virena kan du lösa boende och vad kostar de då? kan man ta med sig data och kamera till boendet utan att de försvinner?=)
Anton, vi håller på att bestämma oss men som det ser ut nu så kanske det blir västindien i vår ist…
-
Räkna med att allt försvinner ta med en dålig data o en kass cam
-
Roland;576742 wrote:Räkna med att allt försvinner ta med en dålig data o en kass cam
Är det så jävla illa? Kan man inte komma runt skiten genom att bo bättre eller så? Vart när snor dem grejorna. När jag var där 2004 var det soft som fan.
-
Roland;576788 wrote:vart var du?? var du med jeppe..
nej jag var där med min brossa. vi var i cumbuco juli. Hur funkade det för er?
-
I juli e det mest vind säger dom…
Har alldrig varit nykter i cumbuco eller när det varit ljust ute….har bara varit där 3 gånger -
Roland;576856 wrote:I juli e det mest vind säger dom…
Har alldrig varit nykter i cumbuco eller när det varit ljust ute….har bara varit där 3 gångerokay …
-
Nu är biljetter bokade till på måndag, blir nere en månad och börjar i Cumbuco, så får jag se vart man hamnar sen. Hör av er om ni är i krokarna.
-
BadBenke;577824 wrote:Nu är biljetter bokade till på måndag, blir nere en månad och börjar i Cumbuco, så får jag se vart man hamnar sen. Hör av er om ni är i krokarna.
Hje hej!
Hor av dig om du behover hjalp med boende i cumbuco!
Kan ocksa hjalpa dig med bra transporter. Taxi fran flygplatsen, sa att du far nan att lite pa osv.MVH Virena
maila pa virena@wildkitelife.com
-
Logga in för att svara.