Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bridle-fix på Ripper

• Bridle-fix på Ripper

Publicerad av egget_ på 29 juli, 2007 vid 12:52

E det nån som har bytt bakre bridle på en ripper nån gång?

Min är grymt sliten på båda sidor och eftersom jag inte vill landa på nåt otrevligt som en väg eller en badhytt för att en lina eller två singlar ner från luften får jag ju fixa den.

Har köpt 4mm lina i polyestersilke på Biltema som borde funka, men alla tips är välkomna.

Tack för hjälpen!
    /Egg

egget_ svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • farbrorfraz

Medlem
    29 juli, 2007 vid 13:03

Bättre att kolla med en båt/seglarbutik efter linor som är gjorda för att gå igenom ett block. Själv litar jag inte på biltema.

• wims_lkp

Medlem
    29 juli, 2007 vid 13:15

Så eftersom dina bridles linor är grymt slitna och du vill undvika en eventuell olycka. Så drar du till Biltema å köper nya snöre, som ”borde” funka. Ja skulle köpt riktigt. Men då har ja inte provat Biltemas..

• farbrorfraz

Medlem
    29 juli, 2007 vid 13:42

biltema är billig SKIT 🙂

• egget_

Medlem
    29 juli, 2007 vid 14:08

Verkligen schyssta tips….nu vet jag ju precis vad jag ska göra!?

• farbrorfraz

Medlem
    29 juli, 2007 vid 14:13

som sagt, gå till en riktig båtaffär och fråga dom vilken lina du ska använda. hur du ska laga själva bridelen vet jag inte, har inte sett EHs system, men en spontan tanke är att helt enkelt duplicera linorna och ersätta dom. är dom fastsydda blir det ju krångligare…

• johanw

Medlem
    29 juli, 2007 vid 14:19

läge o kolla ifall du kan fixa nya först kanske innan du börjar moda..

• farbrorfraz

Medlem
    29 juli, 2007 vid 14:31

haha det e skoj att trixa själv. kanske inte alltid säkraste alternativet, men skoj e det 🙂

• egget_

Medlem
    29 juli, 2007 vid 14:52

Sant, får väl se om jag får nåt svar av Hugo.
    Mailade honom precis.

De är inte fastsydda utan knutna så det är lugnt på den fronten. Tur är väl det, min syslöjdskunskaper är det fan inte mycket med alltså.

• hugeo

Medlem
    29 juli, 2007 vid 18:33

@egget_ 401113 wrote:

E det nån som har bytt bakre bridle på en ripper nån gång?

Min är grymt sliten på båda sidor och eftersom jag inte vill landa på nåt otrevligt som en väg eller en badhytt för att en lina eller två singlar ner från luften får jag ju fixa den.

Har köpt 4mm lina i polyestersilke på Biltema som borde funka, men alla tips är välkomna.

Tack för hjälpen!
    /Egg

jag har ett set med lines här vad vill du ge, spectra deluxe

• luuddee

Medlem
    30 juli, 2007 vid 08:45

ska du ha bridles e det bäst att skaffa av riktig kitelina. maila hugge tror vi har bridles.. ska du ha den andra linan som löper genom blocket.. köp spectra i samma tjocklek.. kolla med hugge om vi ahr det annars i en båtaffär… viktigt att det e riktig spektra lina annars e du rätt körd

• egget_

Medlem
    30 juli, 2007 vid 08:54

Tack för hjälpen.
    Hugo skulle ta med sig spectra-linor ner på näset idag så jag är snart ute igen (om det slutar regna nån gång).
    /Egg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bridle-fix på Ripper

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.